دانلود و خرید کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی توحید اکبری طارسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی اثر توحید اکبری طارسی

کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی

معرفی کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی

کتاب الکترونیکی «مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی» نوشتهٔ توحید اکبری طارسی در انتشارات ندای الهی به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. روان‌شناسی اجتماعی، به معنی مطالعهٔ رفتار فرد در جمع است، زیرا ما در هر مکان و زمانی رفتاری خاص از خود بروز می‌دهیم. به عبارت دیگر، روان‌شناسی اجتماعی به مطالعه بر تأثیری که مردم بر عقاید و افکار و رفتارهای دیگران دارند، گفته می‌شود. صرف بودن با دیگران رفتار ما را دچار تغییر می‌کند و این نکته نیز مهم است که بدانیم ما هرگز تنها نیستیم.

دربارهٔ کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی

برای بحث دربارهٔ روان‌شناسی اجتماعی ابتدا باید این مفهوم را با جامعه‌شناسی مقایسه کرد. جامعه‌شناسی علم شناخت جامعه و شناخت ساختارها و روابط درون جامعه و نهاد‌ها و وقایع اجتماعی است اما روان‌شناسی در مورد فرد صحبت می‌کند. جامعه‌شناسی به دنبال تحلیل رفتار جمعی است ولی روان‌شناسی مطالعهٔ رفتار و واکنش‌های فردی است. اما ما بر این اساس چندین واقعیت متفاوت داریم. زمانی که در خانه تنهاییم یک شکل رفتار می‌کنیم و زمانی که در جمع هستیم، مثل کلاس درس، جور دیگر. حتی راه رفتن و نشستن و افکار افراد هم در زمان‌های مختلف و مکان‌های مختلف متفاوت است.

تأکید بیشتر روان‌شناسان اجتماعی همواره بر تجربه‌گرایی و روش آزمایشی است که از فلسفهٔ پوزیتیویسم یا اثبات‌گرایی سرچشمه می‌گیرد. در روش آزمایشی یک گروهی، آزمودنی وجود دارد و سپس آزمون از آن‌ها گرفته خواهد شد، اما سؤال این است که آیا یافته‌های حاصل از روان‌شناسی اجتماعی چقدر می‌تواند تعمیم داشته باشد. کار روان‌شناسی اجتماعی، تحلیل روابط اجتماعی و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری افراد است.

کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی، مخاطب این کتاب هستند.

بخشی از کتاب مروری بر مباحث اساسی در روانشناسی اجتماعی

کارکرد تبلیغات در بحث انتخابات

تمام کاندیدها، روان‌شناسان اجتماعی و مشاور تبلیغات دارند. کاندیداهایی که پول ندارند فیلم تبلیغاتی آنها ویژگی‌هایی متفاوتی دارد ولی کاندیداهایی که پول‌دار هستند، با یک کارگردان هماهنگ می‌کنند و در واقع یک گفت‌وگوی بی‌نقص را ضبط می‌کنند و به خورد مخاطب می‌دهند و مخاطبین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در دورهٔ کاندیداتوری پدر جرج بوش نظرسنجی‌ها می‌گفت، رقیب پدر جرج بوش، رای خواهد آورد، ولی جورج بوش پدر در آخر رأی آورد، در اینجا او از یک روان‌شناس اجتماعی استفاده کرد و برندهٔ انتخابات شد.

علت این که جرج بوش پدر رأی آورد این بود که رقیب انتخاباتی جرج بوش پدر، یکی از افرادی بود که در تصویب یکی از قوانینی مشارکت داشت که به‌واسطهٔ آن قانون، افراد زندانی، می‌توانستند آزاد بشوند. تیم رسانه‌ای جورج بوش تمام اطلاعات افراد خلافکار را بیرون کشیدند و متوجه شدند این افراد همچنان به قتل و تجاوز به مردم ادامه می‌دهند. این عوامل، سر و صدایی ایجاد کرد و تیم رسانه‌ای پدر جورج بوش، از این نقطه‌ضعف، استفاده کردند و گفتند آن‌ها طرفدار خشونت هستند و با این تحریک هیجانات انتخابات را به نفع خودشان تمام کردند. در جاده‌ها دیدید که عموماً ماشین‌های مچاله‌شده می‌گذارند تا افراد بترسند و در رفتار رانندگی آنها تغییر ایجاد شود. یا نصب تصویری در سیگار که می‌گوید سیگار موجب سرطان می‌شود، نمونه‌هایی از اثر تبلیغات هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه