دانلود و خرید کتاب بهترین قصه گو برنده است آنت سیمونز ترجمه زهرا باختری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بهترین قصه گو برنده است اثر آنت سیمونز

کتاب بهترین قصه گو برنده است

نویسنده:آنت سیمونز
انتشارات:نشر اطراف
امتیاز:
۳.۲از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بهترین قصه گو برنده است

آنت سیمونز در کتاب بهترین قصه گو برنده است به شما می‌آموزد که چطور با قصه کسب و کارتان را رونق دهید.

درباره کتاب بهترین قصه گو برنده است

کتاب بهترین قصه گو برنده است با عنوان اصلی Whoever Tells the Best Story Wins در سال ۲۰۰۷ به چاپ رسید. آنت سیمونز در این اثر درباره اهمیت و تاثیر قصه‌گویی در پیشرفت و بهبود کسب‌وکار سخن می‌گوید. قصه‌گویی باعث می‌شود که افراد از جنبه‌های گوناگونی به موضوع نگاه کنند و برداشتی درست از واقعیت داشته باشند. قصه‌ای با معنا می‌تواند تجربه‌ای را در ذهن فرد بازسازی کند و احساساتش را تحت تاثیر قرار دهد.

کتاب بهترین قصه گو برنده است با ترجمه‌ی زهرا باختری و توسط نشر اطراف منتشر شده است. این کتاب یک عنوان فرعی روی جلد دارد که گروه مخاطب و هدفش را نشانه می‌گیرد: «چطور با قصه کسب‌وکارتان را رونق دهید.» آنت سیمونز سه سرفصل برای این اثرش در نظر گرفته است: قصه‌اندیشی، قصه‌یابی و فوت کوزه‌گری. او در این کتاب می‌خواهد به شما کمک کند تا به قصه‌هایی که می‌گویید توجه بیشتری داشته باشید و چون شنونده از هر قصه برداشتی دارد و باید قصه را به بهترین شکل ممکن گفت تا مخاطب با کار شما ارتباط درستی بگیرد.

شما می‌توانید با قصه‌گویی افراد را در مسیر خاصی هدایت کنید و با کمک این کتاب فرامی‌گیرید که چگونه قصه کسب‌وکارتان را برای مشتری به درستی روایت کنید. قصه‌ای منسجم و صادقانه و تاثیرگذار می‌تواند توجه خیلی از افراد را جلب کند و تاثیری دوچندان بر ذهن آنها بگذارد.

خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و آنها که می‌خواهند به موفقیت در کار و زندگی دست یابند، مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره آنت سیمونز

مشتری‌ها می‌گویند آنت سیمونز «دوست دارد توی دهان شیر برود.» سیمونز در سال ۱۹۹۶ مرکز مشاوره‌ای برای گروه‌ها و سازمان‌ها تأسیس کرد تا علایق مختلفش در زمینهٔ نوشتن، مشاوره، آموزش و تسهیل‌گری را با هم جمع کند. از سازمان‌های دولتی فدرال مثل ناسا، سازمان امور مالیاتی، سازمان کل غذا و داروی آمریکا، شهرداری و استانداری تا شرکت‌هایی مثل آی.بی.ام، مایکروسافت و بِست‌بای مشتری‌های او هستند.

آنت سیمونز نویسنده کتاب بهترین قصه گو برنده است

آنت سیمونز می‌گوید به جای این‌که دکترا بگیرد کتاب اولش به اسم بازی‌های سرزمینی: فهمیدن جنگ‌های محلی در محل کار و پایان دادن به آن‌ها را نوشته. در دورهٔ مشاوره‌اش برای دعاوی محلی، نظرسنجی‌ها نشان دادند که سطح اعتماد بین اعضای گروه‌های کاری از صفر تا نود درصد است و حد متوسط سطح اعتماد گروه‌ها حدود ۴۰ درصد و کمتر گزارش شد. این موضوع باعث شد که کتابِ جایی امن برای حقایق خطرناک: استفاده از گفت‌وگو برای غلبه بر ترس و بی‌اعتمادی را بنویسد. ده سال گفت‌وگوی تسهیل‌گرانه آنت را متقاعد کرد که «به اشتراک گذاشتن قصه‌های واقعی در مقایسه با روش‌های دیگر در زمان کم‌تر و با هزینهٔ کم‌تر تأثیر بیشتری در جلب اعتماد دارد.» ویراست دومِ کتاب آخر او عامل داستانی: الهام، تأثیر و پذیرش با هنر قصه‌گویی در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. کتاب‌های او به زبان‌های اسپانیایی، پرتغالی، ژاپنی، کره‌ای، تایوانی، سوئدی، نروژی و آلمانی منتشر شده‌اند. فصلی از کتاب بهترین تمرین: ایده‌ها و نظریاتی از برجسته‌ترین متفکران حوزهٔ کسب و کار در جهان که در سال ۲۰۰۳ و توسط بلومزبری منتشر شده هم نوشتهٔ اوست.

بخشی از کتاب بهترین قصه گو برنده است

اگر بهترین قصه‌گو برنده است، این قصه‌های برنده را از کجا باید پیدا کرد و از کجا بدانیم چه‌طور تعریف‌شان کنیم؟ برای گفتن قصه‌های برنده، در واقع فقط کافی است قصه‌هایی پیدا کنید که:

۱. پیام شما را منتقل کنند.

۲. از گفتن‌شان لذت ببرید.

۳. راجع به موقعیت‌های واقعی زندگی باشند.

برای بیشترِ ما کار سختی است که تشخیص بدهیم شما احتمالاً دارید قصه می‌گویید یا این‌که واقعاً دارید قصه می‌گویید. این‌جاست که احتمال را کنار می‌گذاریم و واقعی می‌شویم. قصه‌گویی شخصی شما کاملاً با خود شما، قصه‌های شما و تعریف شما از «برنده شدن» مرتبط خواهد بود. شاید متوجه شده باشید که این کتاب هیچ تعریف واضحی از «برنده شدن» به شما نمی‌دهد. برنده شدن می‌تواند به این معنا باشد که تلاش‌های شما باعث شود یک پروژهٔ ساختمانی پیشرفت کند یا منحل شود. برنده شدن می‌تواند به این معنا باشد که شرکت شما دو برابر رشد کند یا این‌که آگاهانه سود خود را فدای رسیدن به اهداف حقوق بشر کند. تعریف شما از «برنده شدن» به خودتان بستگی دارد. هر وقت که دقیقاً فهمیدید دنبال چه چیزی هستید و می‌خواهید روی چه کسی تأثیر بگذارید، شروع کنید.

هیچ چیز به اندازهٔ تمرین نمی‌تواند باعث پیشرفت شما در قصه‌گویی شود. وقتی ببینید قصه‌هایتان چه‌طور معجزه می‌کنند، آن‌قدر لذت می‌برید که برای قصه گفتن دیگر به یادآوری نیاز ندارید؛ این کار خودبه‌خود ملکهٔ ذهن‌تان می‌شود. طبیعی است که اول کمی تردید داشته باشید و پیش خودتان فکر کنید «قصه‌گوی خوبی نیستم»، «قصه‌ام زیادی طولانی است»، «اصلاً حرفه‌ای نیست که آدم سرگذشت شخصی‌اش را با دیگران در میان بگذارد» یا «باید کار واقعی‌ام را انجام بدهم.» این‌ها راه فرار از معذب شدن، دودلی و ریسک است. من راه‌های فرار را خوب می‌شناسم. به عنوان یک نویسنده، ذهنم بهم می‌گوید «ایمیل‌هایت را چک کرده‌ای؟» یا «واقعاً باید به x زنگ بزنی یا از y مطمئن بشوی؟» یا «ماشین ظرفشویی را روشن کردی؟» و بدتر از همه این‌که «یعنی داخل یخچال چه خبر است؟» یک جایی فقط باید تصمیم بگیرید و به خود بگویید «انجامش بده.»

فهرست کتاب بهترین قصه گو برنده است

قصه اندیشی به چه معناست؟

قصه چیست؟

پرورش ذهن

گفتن قصه‌های برنده

قصه‌های «چه کسی هستم»؟

قصه‌های آموزشی

قصه‌های بینشی

قصه‌های ارزش زیسته

تجربه امری حسی است

هنر گزیده گویی

قصه‌های «هویت تجاری»، «سازمانی» و «سیاسی»

زاویه‌ی دید

قصه شنوی

نظرات کاربران

zahra es
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید

بی پلاک
۱۴۰۱/۰۶/۱۰

لطفا در طاقچه بی نهایت بذارید

shahmedesdad
۱۴۰۱/۰۶/۲۷

لطفا در طاقچه بی نهایت قرار بدید

Sima Fatemipour
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

این کتاب فوق العاده ست. دیدگاه مهم و ارزشمندی رو هم برای زندگی و ارتباطات و هم برای کسب و کا ر ممتقل می کند. ترجمه بسیار خوب و روان و قوی است. خواندن این کتاب را قویا توصیه می

- بیشتر
میقاتِ عهد
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

لطفا در طاقچه بی نهایت قرارش بدین

سید محسن ملاباشی
۱۴۰۲/۰۶/۱۱

ترجمۀ کتاب فاجعه است. نمی‌دونم چرا ناشر چنین ترجمه‌ای را منتشر کرده است.

کاربر ۴۰۱۷۰۷۲
۱۴۰۰/۱۱/۰۳

کتاب خیلی گنگ و پیچیده نوشته شده مفاهیم انتزاعی درون کتاب زیاد هست‌

fifi
۱۴۰۲/۱۱/۰۷

کتابی کاربردی و مناسب برای سناریو نویسی در فروش و ....

Mriq Sezar
۱۴۰۲/۱۱/۰۴

مطالبی در خصوص اثرگذاری داستان پردازی در حوزه ارتباطات و نحوه ارائه هر چه موثرتر نظرات ، ارزشها و عقاید ... در حوزه فردی و سازمانی از این طریق و همچنین روش های ساختن و پردازش این قصه ها مطرح

- بیشتر
Majid Zanjiran
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

این کتاب به ما یاد می‌ده که قصه‌ها چه قدرتی دارند و چطور می‌تونن روی تصمیم‌گیری افراد و باورهاشون اثر بذارن. نویسنده تایید می‌کنه که خیلی وقت‌ها قصه‌ها مخالف و اطلاعات عینی (فکت‌ها) هستن و این ممکنه بعضی آدمها رو

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۳)
اگر هیچ کاری نکنید و فقط بنشینید به قصه‌های غم‌انگیز گوش کنید، احتمالاً غرق در غصه و ناامیدی می‌شوید. صف آدم‌هایی که منتظرند قصه‌های بد برایتان بگویند خیلی طولانی‌تر از صف آن‌هایی است که منتظرند برایتان چیزهای خوب تعریف کنند.
محمدرضا میرباقری
تمام انسان‌ها نیازمند توجه دیگر انسان‌ها هستند طوری که باعث شود حس کنند آدم‌های مهم، خواستنی، قدرتمند و سرزنده هستند.
محمدرضا میرباقری
بیشتر آدم‌ها می‌دانند قصه چیست تا لحظه‌ای که برای قصه نوشتن قلم به دست بگیرند.
محمدرضا میرباقری
قصه‌گوهای بزرگ شنونده‌های دقیق قصه‌ها هستند.
محمدرضا میرباقری
آدم‌ها در اقیانوسی از اطلاعات و داده‌های پراکنده شناورند که آن‌ها را غرق در گزینه‌های متعدد می‌کند.
محمدرضا میرباقری
اعتمادبه‌نفس بیش از حد (که به آن تکبر و خودبینی هم می‌گویند)، نقطهٔ مقابل کنجکاوی است و قصه‌گو را به آدمی تبدیل می‌کند که دائم پند و اندرز می‌دهد و کسل‌کننده و بی‌ملاحظه است.
محمدرضا میرباقری
همان‌طور که باغبان به یک درخت میوهٔ جدید رسیدگی می‌کند، باید یک قصهٔ جدید را هم تر و خشک کرد. درخت به وقتش نیازهای خاص خودش را دارد و اول از همه نیازمند آب و نور است. درخت را نباید زود هرس کرد. هرس کردن درخت قبل از این‌که فرصت رشد داشته باشد، نابودش می‌کند. اگر آن را طولانی‌مدت در تاریکی رها کنید از بین می‌رود. آبِ بیش از حد هم آن را می‌کشد. قصه‌ها هم همین‌طورند. آن‌ها درخت‌های کوچکی هستند که اول نیاز به آب و نور دارند. نقد زودهنگامِ یک قصه فقط روحیهٔ گوینده را ضعیف می‌کند و موضوع قصه را هم از اعتبار می‌اندازد.
محمدرضا میرباقری
مردم بیش از این‌ها از شما انتظار دارند. آن‌ها می‌خواهند حضور شما را در پیغامی که می‌فرستید حس کنند، می‌خواهند اثری از انسانیت حس کنند که ثابت کند این «شما» یید که این پیغام را برایشان می‌فرستید. فقدان حضور انسانی در این دنیای پیشرفته و غرق در تکنولوژی باعث شده آدم‌ها تشنهٔ توجه باشند. قصه‌ها کمک می‌کنند آدم‌ها حس کنند به آن‌ها اعتنا شده و کسی با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و در نتیجه آن‌قدرها تنها نیستند. قصه‌های شما به آن‌ها کمک می‌کند بیشتر حس کنند زنده‌اند، چون بهشان ثابت می‌کند یک جایی یک انسان زندهٔ دیگری هست که دارد برایشان آن پیغام را می‌فرستد.
محمدرضا میرباقری
«بیرون» آدم‌ها همیشه متفاوت است. ولی «درون» ما عناصر مشترکی وجود دارد که می‌توانند از اختلافات سطحی عبور کنند و به لایه‌ای عمیق‌تر وصل شوند، لایه‌ای که افسانه یا به قول یونگ «ناخودآگاه جمعی» در آن جواب می‌دهد.
محمدرضا میرباقری
جزئیات به شما کمک می‌کنند قصه را با تمام وجود دوباره تجربه کنید. وقتی «واقعیت» یک قصه آشکارا تخیل شما را برمی‌انگیزد، دیگران هم کم‌کم آن واقعیت را حس می‌کنند.
محمدرضا میرباقری

حجم

۲۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۲۲۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۴۰۰
تومان