دانلود و خرید کتاب در نبردی مشکوک جان اشتاین‌بک ترجمه محمد قاضی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در نبردی مشکوک اثر جان اشتاین‌بک

کتاب در نبردی مشکوک

انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب در نبردی مشکوک

کتاب در نبردی مشکوک اثری است از جان اشتاین بک، به ترجمۀ محمد قاضی که انتشارات جامی آن را به چاپ رسانده است. این رمان از نظام سرمایه‌داری و انسان‌هایی می‌گوید که زندگی شان بر اثر  شکاف طبقاتی موجود در جامعه دچار آسیب ها و معضلات فراوانی شده است. داستان از دستمزد پایین کارگران باغ‌های سیب آغاز می‌شود و به جنبش و اعتصاب‌هایی می‌انجامد که سراسر جامعه را دربر می‌گیرد و آن را دگرگون می‌سازد و در ادامه از جایی به مقصود اصلی خود می‌رسد که جیم، شخصیت داستان، با وجودی که هیچ گونه گرایشی به حزب خاصی نداشت، پس از اتفاقاتی که برایش می‌افتد، به‌طور جدی به حزب کمونیست می‌پیوندد و فردی فعال در این حزب شده و اعتصاب‌ها را رهبری می‌کند. در طول مطالعه کتاب در نبردی مشکوک بارها حس ترس، وحشت، خطرات احتمالی و آسودگی پس از رفع خطر تجربه می‌شود.

در سال ۲۰۱۶ فیلمی براساس این کتاب و به همین نام توسط جیمز فرانکو ساخته شد. از جمله بازیگران آن می‌توان به خود جیمز فرانکو، نات وولف و سلنا گومز اشاره کرد.

درباره کتاب در نبردی مشکوک

کتاب در نبردی مشکوک، اثری معروف از نویسندهٔ برنده جایزهٔ نوبل ادبیات جان اشتاین بک است که در قالب داستانی خواندنی از سیاست‌های نظام سرمایه‌داری آمریکا و استثمار قشر ضعیف جامعه توسط سرمایه داران و باغداران می‌گوید و اینکه چطور هیچ حزبی اجازهٔ مخالفت با این نظام را نداشته است. این اثر برندهٔ جایزهٔ کتاب کالیفرنیا برای ادبیات عمومی شده است. بسیاری معتقدند که کتاب حاضر یکی از بهترین آثار اشتاین بک است. هم به دلیل داستان و هدف آن و هم به دلیل قلم و قدرت نویسندگی اشتاین بک. 

جان اشتاین بک در این کتاب از انسان‌هایی می‌گوید که در برابر ظلم و ناعدالتی، برای ساخت دنیایی بهتر می‌ایستند. کتاب در نبردی مشکوک روایت‌گر داستان جوانی به نام جیم نولان است. او که متصدی یک فروشگاه در کالیفرنیای آمریکا است، روزی در راه بازگشت از محل کار خود به اجتماعی از احزاب چپ در میدان لینکلن برمی‌خورد و با وجودی که تا آن زمان عضو هیچ گروه و حزب خاصی نبوده است، می‌ایستد و به سخنان رهبر گروه گوش می‌دهد. در همان حال ناگهان پای پلیس به این تجمع باز می‌شود و جیم که اصلا قصدی از آن‌جا بودن نداشت، باتونی به سرش می‌خورد و دستگیر می‌شود. او در دفاع از خودش اعلام می‌کند که متصدی فروشگاهی در نزدیکی میدان لینکلن است و آنان می‌توانند برای اثبات حرفش به فروشگاه بروند و سؤال کنند. اما مدیر فروشگاه که استخدام شخصی چپ‌گرا را به ضرر خود می‌دانست، هرگونه آشنایی و همکاری با جیم را تکذیب کرد. در نتیجه او به جرم ولگردی به 30 روز زندان محکوم گردید.

جان اشتاین بک پیش از انتشار این اثر گفته است:

«این اولین باری است که احساس می کنم می توانم برای نوشتن وقت بگذارم و همچنین به غیر از کتاب دست نویس خود ، هر چیزی برای گفتن دارم. شما به یاد می آورید که من یک ایده داشتم که می خواهم زندگینامه یک کمونیست را بنویسم ... مشکل اینجا بود. من قصد داشتم گزارش روزنامه نگاری درباره اعتصاب را بنویسم. اما همانطور که من آن را به عنوان داستان تصور می کردم ، این چیز بزرگتر و بزرگتر می شد. نمی تواند چنین باشد. مدتی است که با این چیز زندگی می کنم. نمی دانم چقدر از پس من برآمده است ، اما از اعتصاب کوچک در دره ای باغبانی به عنوان سمبل جنگ ابدی و تلخ انسان با خودش استفاده کرده‌ام.»

درباره جان اشتاین بک

جان اشتاین بک  متولد سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا بود. پدر جان خزانه‌دار و مادرش آموزگار بود. و به تحصیل در رشتهٔ ادبیات انگلیسی در دانشگاه استنفورد پرداخت و در سال ۱۹۲۵ بی‌آنکه دانشنامه‌ای دریافت کرده باشد دانشگاه را رها کرد و به نیویورک رفت. در این شهر خبرنگاری کرد و پس از دو سال به کالیفرنیا برگشت.

او سال‌ها به انجام کارهایی مانند کارگری، فروشندگی و میوه‌چینی مشغول بود و در نهایت پس از آن‌که به کار نگهبانی گماشته شد، فرصت مطالعه و نوشتن را به دست آورد. او اولین کتابش را با نام جام زرین در سال ۱۹۲۹ به قلم تحریر درآورد. اگرچه اشتاین بک در بیشتر آثار خود به نظام سرمایه‌داری معترض بود و از حزب کمونیست طرفداری می‌کرد، اما وی در اواخر عمرش از مواضع چپ خود ابراز ندامت کرد. می‌توان گفت که دوستی او با رئیس‌جمهور لیندون بی جانسون، موجب تغییراتی در افکارش شد.

از دیگر آثار برجستهٔ اشتاین بک می‌توان به «موش‌ها و آدم‌ها»، «چمنزارهای بهشتی»، «ماه پنهان است»، «دره دراز» و «خوشه‌های خشم» اشاره کرد. خوشه‌های خشم در سال ۱۹۶۲ جایزهٔ نوبل ادبیات را برایش به ارمغان آورد. اشتاین بک در سال ۱۹۶۸ و در سن ۶۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت.

کتاب در نبردی مشکوک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات آمریکا پیشنهاد می‌شود و همین طور کسانی که تمایل دارند اطلاعات بیشتری از نظام سرمایه‌داری و تاریخ آمریکا به دست آورند. این رمان نه فقط یک داستان دربارهٔ بخشی از تاریخ امریکا بلکه راهنمایی برای همهٔ فعالان اجتماعی است.

بخشی از کتاب در نبردی مشکوک

جیم تا گوشهٔ خیابان رفت و آنجا از پشت شیشه‌بند یک مغازهٔ ساعت‌سازی به ساعت نگاه کرد. درست ساعت هفت و نیم بود. با قدم‌های تند از راه محله‌ای که در آن مغازه‌ها و دکان‌های بزرگی بود به سمت مشرق به راه افتاد و سپس به بخشی که مرکز عمده‌فروشی‌ها بود وارد شد. همه جا آرام بود. کوچه‌های تنگ و باریک همه خلوت و در انبارهای کالا با شبکه‌ای از میله‌های چوبی و آهنی بسته بود. سرانجام به یک خیابان قدیمی رسید که از هر دو طرف در بین خانه‌های آجری سه طبقه محصور بود. رباخوارانی که با وثیقه پول قرض می‌دادند و چلنگرها طبقات همکف آن خانه‌ها را اشغال کرده بودند. در دو طبقهٔ دیگر آنها دکترهای دندانساز و وکلای دادگستری و مشاوران حقوقی که نتوانسته بودند در محلات اعیان‌نشین جا بگیرند، مطب و دفتر داشتند. جیم دنبال شماره‌ای گشت و آن را پیدا کرد و سپس در دالان تاریکی فرو رفت. از پلکان باریکی که به کناره‌اش یک طارمی مسی گرفته بودند بالا رفت. در سرسرای طبقهٔ اول یک چراغ کم سوی شب روشن بود. از اتاق‌های داخلی فقط یک در شیشه‌ای روشن بود. جیم به طرف آن در پیش رفت. کلمهٔ «شانزده» را که با حروف رنگی روی شیشهٔ مات نوشته شده بود خواند و در زد.

صدای خشکی از درون گفت:

ــ بیا تو!

جیم لنگهٔ در را به جلو فشار داد و داخل اتاق کوچکی شد که در آن یک میز تحریر و یک کلاسور فلزی و یک تختخواب سفری و دو صندلی بود: روی میز تحریر یک منقل برقی گذاشته بودند و روی منقل یک قهوه‌جوش فلزی بود که از آن بخار برمی‌خاست. مردی که پشت میز تحریر نشسته بود با وقار خاصی به جیم نگاه می‌کرد. نگاهی به کارت جلو خودش انداخت و پرسید:

ــ جیم نولان؟

ــ بله.


معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
در تاریخ هیچ‌کس به اندازهٔ کسانی که با فکر عملی خود خواسته‌اند آدم‌ها را با شکم اداره کنند اشتباهات فاحش نکرده است.
روزنه های دانش
«جمعیت‌ها دیوانه‌اند و هیچ نمی‌توان فهمید که چه می‌خواهند بکنند.»
روزنه های دانش
ولی زخم نخستین میدان نبرد است.
روزنه های دانش
مردم به کسانی که به زبان خودشان با ایشان حرف نمی‌زنند اعتماد ندارند.
روزنه های دانش
سیگار کشیدن عادت بسیار خوبی است. آخر تو هم به نوبهٔ خود باید با اشخاصی که نمی‌شناسی سر صحبت باز کنی و با ایشان حرف بزنی، و من هیچ وسیله‌ای برای باز کردن باب آشنایی با یک غریبه سریع‌تر از این نمی‌شناسم که سیگاری به او تعارف کنم یا سیگاری از او بخواهم.
روزنه های دانش
علاقه‌مند است مطالب را بداند، حتی بی‌آنکه به آنها اعتقادی داشته باشد.
روزنه های دانش

حجم

۳۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۳۵۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان