دانلود و خرید کتاب مبانی اقتصاد کلان سهیلا بی‌ریا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی اقتصاد کلان اثر سهیلا بی‌ریا

کتاب مبانی اقتصاد کلان

امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مبانی اقتصاد کلان

 کتاب مبانی اقتصاد کلان نوشته سهیلا بی‌ریا است. کتاب مبانی اقتصاد کلان را انتشارات نور علم برای دانشجویان حسابداری و مدیریت منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی اقتصاد کلان

اقتصاد به دو شاخه «اقتصاد خرد» و «اقتصاد کلان» تقسیم می‌شود. در اقتصاد خرد رفتارهای یک واحد اقتصادی مثلاً یک تولیدکننده، یک مصرف‌کننده و یا یک بازار بررسی می ‌شود. به‌ عبارت ‌دیگر در اقتصاد خرد روابط و پدیده‌‌های اقتصادی در سطح کوچک و خرد آن مورد بررسی قرار می‌گیرد . لیکن در اقتصاد کلان روابط بین متغیرهای اقتصادی در سطح کل جامعه بررسی می‌شود . به‌ عبارت‌ دیگر در اقتصاد کلان پدیده‌های اقتصادی در سطح کل جامعه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. از این ‌رو در اقتصاد کلان به متغیرهایی مانند تولید ناخالص ملی (GNP)، سرمایه‌گذاری کل، درآمد ملی، مصرف کل و غیره پرداخته می‌شود. به‌ منظور درک بهتر اقتصاد کلان در ابتدا برخی از واژه‌های اقتصاد کلان تعریف می‌شود.

اقتصاد به ‌عنوان یک علم، عهده‌دار تبیین واقعیت‌هایی است که در جامعه بشری و در روابط انسان با مسائل اقتصادی وجود دارد. بنابراین «علم اقتصاد» از وضع موجود اقتصاد سخن می‌گوید بدون اینکه در مورد خوبی و بدی آن قضاوت نماید و یا اینکه به عادلانه بودن و انطباق آن با حق و موازین صحیح انسانی کاری داشته باشد. ولی «نظام اقتصادی» عهده ‌دار توجیه و تبیین صحیح بودن یک روش اقتصادی یا نبودن آن و مطلوب بودن و یا نبودن آن است. به ‌عبارت ‌دیگر، علم اقتصاد می‌گوید که روابط اقتصادی چگونه است و مکتب اقتصادی می‌گوید که این روابط چگونه باید باشد.

تاکنون در زمینه اقتصاد کلان کتاب‌های متعددی در کشورمان تألیف شده است . هر یک از این کتاب‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است. کتاب حاضر به موضوع اقتصاد کلان برای دانشجویان حسابداری و مدیریت اختصاص دارد. خصوصیت بارز این کتاب مسائل و تمرین‌های متعدد حل‌شده درباره موضوعات مختلف اقتصاد کلان است. متأسفانه مشاهده می‌شود برخی از دانشجویان با وجود سپری کردن دوره کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد هنوز به ‌صورت عمیق و دقیق با مفاهیم اقتصاد کلان آشنایی ندارند. همچنین برخی از دانشجویان از رشته‌های دیگر برای اولین بار درس اقتصاد کلان را انتخاب می‌کنند، درحالی‌که هیچگونه زمینه‌ قبلی از این درس نداشته‌اند. این موارد باعث شد تا ضرورت نگارش یک کتاب اقتصاد کلان به زبان ساده احساس شود. یکی از ویژگی‌‌های این کتاب ارائه مطالب به زبان ساده می‌باشد. به همین دلیل از ویراستار ادبی برای تغییر جملات به شکل رسمی استفاده‌ نشده است. ولی مطالب بازخوانی و اصلاح شده است. علاوه بر این سعی شده در اثر حاضر مفاهیم و مطالب اساسی مورد تأکید قرار گیرد. بنابراین از ارائه موضوعات پیچیده‌ اقتصاد کلان در این کتاب پرهیز شده است تا هدف اصلی نویسنده تحقق یابد.

در این کتاب از مفاهیم ساده‌‌تر شروع‌شده و به ‌تدریج مباحث پیچیده‌تر گردیده است. بنابراین این اثر می‌تواند به ‌منظور تفهیم مطالب و واژه‌های مهم اقتصاد کلان، بخصوص برای دانشجویان رشته‌های غیر اقتصاد در مقاطع مختلف تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد.

خواندن کتاب مبانی اقتصاد کلان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان حسابداری و مدیریت پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

moonlight
۱۴۰۱/۰۳/۰۴

من به دنبال یک کتاب خلاصه از اقتصاد کلان بودم، این کتاب از این جهت نیاز مرا رفع کرد، چون مختصر و مفید توضیح داده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان