دانلود و خرید کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه (جلد دوم) محمد احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه (جلد دوم)

کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه؛ جلد دوم؛ مبتنی بر استاندارد CFA و آخرین سرفصل‌های آزمون مفاهیم و درس‌ نوشته‌های محمد احمدی و طاهره حیاتی و علی ابراهیم‌نژاد و علی سرزعیم و حمید اسلامیان است. این کتاب از سری آزمون‌های سازمان بورس و اوراق بهادار براساس استاندارد CFA است. 

درباره کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه؛ جلد دوم

گسترش و تحولات روزافزون بازارهای مالی از یک‌سو و پیچیده بودن مسائل مالی و به ویژه ابزارهای مالی جدید از سوی دیگر، موجب شده است تا اعتقاد و گرایش به اخذ مدارک حرفه‌ای در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری در سراسر جهان افزایش یابد. کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده و سازمان بورس و اوراق بهادار هرساله اقدام به برگزاری چندین نوبت آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و اعطای گواهینامه‌های مختلف به علاقه‌مندان می‌کند.

سرفصل‌های آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه؛ جلد دوم عبارت‌اند از:

• روش‌های کمی پیشرفته

• مباحث پیشرفته در امور مالی شرکتی

• قوانین و مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه

فارغ از رویکرد کمّی به برگزاری این گونه آزمون‌ها به لحاظ تعداد شرکت کنندگان و تعدد آزمون‌ها، اعتقاد به محتوای کیفی و انتخاب مناسب موضوعات و طراحی دقیق سوالات موجب خواهد شد تا دارندگان این مدارک توانایی و تمایز قابل قبولی برای فعالیت و حضور در بازارهای مالی داشته باشند. خوشبختانه تغییرات گسترده ساختاری و محتوایی گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه در ایران و نزدیک شدن آنها به مدارک معتبر بین‌المللی نظیر CFA و CIIA از مرداد ماه سال ۱۳۹۰ و هم‌زمان با برگزاری هفدهمین دوره برگزاری این آزمون‌ها، نوید بخش آینده‌ای روشن برای علاقه‌مندان و فعالان بازار سرمایه کشورمان خواهد بود.

در این راستا مرکز مدیریت مالی آریانا با تکیه بر تجارب خود در حوزه آموزش مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری و با همکاری انتشارات آریانا قلم، اقدام به تدوین مجموعه کتاب‌های آمادگی آزمون‌های اصول بازار سرمایه در ایران کرده است. خوشبختانه کسب نتیجه و قبولی خوانندگان کتاب در آزمون اصول بازار سرمایه باعث شد که این کتاب به عنوان منبع جامع این آزمون شناخته شود و هر ساله با توجه به تغییرات آزمون، اصلاحات لازم بر روی کتاب صورت پذیرد.

خواندن کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه؛ جلد دوم را به تمام علاقه‌مندان به شرکت در آزمون‌های سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب برای کسانی که می‌خواهند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند، راهنمایی کاربردی است.

بخشی از کتاب آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه؛ جلد دوم

فرآیند بودجه‌ریزی سرمایه‌ای

 بدیهی است که فرایند دقیق بودجه‌ریزی سرمایه‌ای به مسایل مختلفی هم‌چون پیچیدگی و اندازه پروژه مورد نظر، ساختار سازمانی شرکت مربوطه و مسایلی از این قبیل بستگی دارد ولی به طور معمول میتوان مراحل زیر را برای بودجه‌بندی سرمایه‌ای در نظر گرفت:

خلق ایده: ایده‌های سرمایه‌گذاری ممکن است به طرق مختلفی مطرح شود؛ این ایده‌ها میتواند از سطوح پایین سازمان به سطوح ارشد سازمان پیشنهاد گردد؛ علاوه بر این ممکن است مدیران ارشد سازمان به بیان نظرات خود در مورد گزینه‌های سرمایه‌گذاری بپردازند و یا ایده‌هایی را از خار ج سازمان دریافت کنند.

بررسی‌تک‌تک پیشنهادات: در این مرحله جریان وجوه نقد مربوط به هر پروژه مشخص شده و سودآوری آنها محاسبه میگردد.

برنامه‌ریزی و بودجه سرمایه‌ای: در این مرحله پروژه‌هایی که در مرحله قبل به عنوان پروژه‌های سودآور شناخته شدند، اولویت‌بندی میشوند. این اولویت‌دهی میتواند بر مبنای زمان‌بندی پروژه‌ها، هم‌سو بودن آنها با استراتژیهای شرکت و مواردی این چنینی ایجاد شود. 

پایش و ممیزی بعد از اجرا: در ممیزی بعد از اجرا، نتایج واقعی کسب‌شده با نتایج پیش‌بینی شده مقایسه می‌شوند و در پایش و ممیزی بعد از اجرا انحرافات احتمالی مشخص و ریشه‌یابی میگردند. 

انواع پروژه‌های سرمایه‌ای

 پروژه‌های سرمایه‌ای را میتوان در انواع مختلفی تقسیم‌بندی نمود:

پروژه‌های جایگزینی: در این پروژه‌ها در مورد جایگزینی تجهیزات فرسوده و یا تکنولوژی قدیمی، با تجهیزات نو و مدرن تصمیم‌گیری میشود

پروژه‌های توسعه: در این پروژه‌ها، گسترش خطوط تولید مورد بررسی قرار میگیرد.

 پروژه‌های محصولات و خدمات جدید: این‌گونه پروژه‌ها ورود به یک کسب‌وکار جدید، تولید محصولات و یا ارایه خدمات جدید را مورد بررسی قرار میدهد. این پروژه‌ها معمولا ً از درجه ابهام بالایی برخوردارند. 

پروژه‌های زیست‌محیطی، ایمنی و الزامات قانونی: این پروژهها معمولا از سوی یک نهاد قانونی الزام می‌شوند و در بسیاری از مواقع به دلیل لزوم اجرای آنها، نیازی به ارزیابی اقتصادی دقیق آنها وجود ندارد. 

سایر پروژه‌ها: پروژه‌هایی که قبلا معرفی شدند پروژه‌هایی بودند که قابل تحلیل و ارزیابی اقتصادی بودند. اما در بعضی موارد ممکن است پروژه‌ای بدون ارزیابی و تحلیل اقتصادی مورد قبول قرار گیرد. این پروژه‌ها میتواند از طرف مدیریت ارشد ابلاغ شود و یا از چنان پیچیدگی و ابهام بالایی برخوردار باشند که نتوان آنها را به سادگی تحلیل نمود.

مدل سازی سری های زمانی مالی با R
مهرداد حیرانی
جعبه ابزار پیش بینی تورم با استفاده از ابزارهای اقتصادسنجی
سجاد ابراهیمی
تصمیم گیری در مسائل مالی
محمداسماعیل فدایی نژاد
کانسلیم
ویلیام جی. اونیل
کتابخانه های آموزشگاهی
مهری پریرخ
نظریه‌ی جدید سبد دارایی و تحلیل سرمایه‌گذاری (جلد ۱)
ادیوین جی. التون
مجموعه تست‌های آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه جلد دوم
محمد احمدی
آمادگی آزمون تحلیل گری بازار سرمایه (جلد اول)
محمد احمدی
تجزیه و تحلیل مالی و تصمیم گیری
دیوید ای. وانس
تحلیل های مدیریت مالی
رابرت هیگینز
صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله (ETFs)
حسین محسنی
آمادگی آزمون اصول بازار سرمایه (جلد اول، مفاهیم و درس ها)
محمد احمدی
رویکرد ساده به اختیار معاملات
گای کوهن
مرجع راهبردهای اختیار معاملات
گای کوهن
اوراق مشتقه
زهرا فرخی
گراهام و قدرت سهام رشدی
فردریک کی. مارتین
مقدمه ای بر ریاضیات مالی
شلدون راس
ارزشیابی اوراق بهادار
حیدر فروغ نژاد
مدیریت سبد اوراق بهادار
حیدر فروغ نژاد
نظریه جدید سبد دارایی و تحلیل سرمایه گذاری (جلد ۲)
ادیوین جی. التون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۱۵٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۷۸,۰۰۰
تومان