دانلود و خرید کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ اسپنسر جانسون ترجمه سارا عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

معرفی کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ دو اثر در یک کتاب است. نویسندهٔ آن اسپرسن جانسون است و سارا عزیزی ترجمهٔ اثر را به عهده داشته است. این کتاب در انتشارات یوشیتا به چاپ رسیده است. «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟» تمثیل ساده‌ای است که عمق حقیقت تغییر را نشان می‌دهد. داستانی سرگرم‌کننده و روشنگرانه از چهار شخصیت که در یک «هزارتو» زندگی می‌کنند و در جستجوی «پنیر» هستند تا از آن تغذیه کنند و به واسطه آن خوشحال باشند.

درباره کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

دو نفرشان موش‌هایی به نام اِسنیف۱ و اِسکاری۲ هستند؛ و دو نفرشان آدم کوچولوهایی به اندازه موش هستند که بسیار شبیه مردم عادی هستند و مانند آن‌ها رفتار می‌کنند. نام آن‌ها هِم۳ و هاو۴ است. «پنیر» استعاره‌ای است از آنچه شما می‌خواهید در زندگی داشته باشید - خواه یک کار خوب، یک رابطه عاشقانه، پول، ثروت، سلامتی یا آرامش روحی باشد؛ و «هزارتو» جایی است که شما در جستجوی خواسته‌هایتان هستید- سازمانی که در آن کار می‌کنید یا خانواده یا جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید.

در این داستان، شخصیت‌ها با تغییر غیرمنتظره‌ای روبرو می‌شوند. سرانجام، یکی از آن‌ها با موفقیت با تغییر کنار می‌آید و آنچه را که از تجربه خویش آموخته است، روی دیوارهای هزارتو می‌نویسد.

زمانی که به دیدن «دست‌نوشته روی دیوار» می‌روید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها نحوه برخورد با تغییر برای خود را دریابید تا بتوانید در کار و زندگی‌تان از استرس کمتر و موفقیت بیشتر (هر چیزی را که موفقیت تعریف می‌کنید) لذت ببرید.

بخش‌هایی از وجود همه ما سادگی و پیچیدگی

چهار شخصیت خیالی به تصویر کشیده شده در این داستان - موش‌ها: «اسنیف۵» و «اسکاری۶» و آدم کوچولوها: «هِم۷» و «هاو۸» - نمایانگر قسمت‌های ساده و پیچیده خود ما هستند، صرف‌نظر از سن، جنسیت، نژاد یا ملیت.

بعضی‌اوقات ممکن است ما مثل اسنیف رفتار کنیم، کسی که زود تغییر را متوجه می‌شود، یا مثل اسکاری کسی که در عمل عجله دارد، یا مثل هِم کسی که به خاطر ترس، تغییر را انکار و در برابرش مقاومت می‌کند و باعث اتفاق بدتری می‌شود، یا هاو کسی که آموخته است وقتی‌که تغییر می‌تواند منجر به چیزی بهتر شود به‌موقع با آن سازگار شود!

از هر بخشی که بخواهیم استفاده کنیم، همه ما نقطه‌نظر مشترکی داریم: نیاز داریم که راه خود را در هزارتو پیدا کنیم و به هنگام بروز تغییرات، سربلند شویم.

کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب برای همه رده‌های سنی نوشته شده است، خواندن این داستان کمتر از یک ساعت وقت می‌برد، اما بینش منحصربه‌فردی که از آن به دست می‌آورید، برای یک عمر با شما می‌ماند.

بخشی از کتاب بیرون از هزارتو؛ چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

داستان نوع نگاه من به تغییر را عوض کرد - از دست دادن چیزی برای به دست آوردن چیزی دیگر - و این داستان به من نشان داد که چگونه این کار را انجام دهم. پس‌ازآن، همه‌چیز به‌سرعت بهبود یافت - چه در محل کار و چه در زندگی شخصی من.

در ابتدا من از سادگی آشکار ماجرا دلخور شدم، زیرا به نظر می‌رسید چیزی است که احتمالاً در مدرسه برای ما تعریف کرده باشند.

سپس فهمیدم که واقعاً از خودم ناراحتم که حقایق واضح را نمی‌بینم و وقتی تغییر روی می‌دهد، کاری که باید انجام شود را انجام نمی‌دهم.

وقتی فهمیدم که چهار شخصیت داستان، نمایانگر بخش‌های مختلف وجود خودم هستند، تصمیم گرفتم که می‌خواهم مثل کدام یک از شخصیت‌های داستان رفتار و تغییر کنم.

بعداً، من داستان را برای برخی از کارکنان شرکتمان بازگو کردم و آن‌ها هم داستان را برای دیگران بازگو کردند و به‌زودی تجارت ما خیلی بهتر شد، چون بیشترمان برای بهتر تغییر کردن، سازگار شدیم؛ و مانند من، خیلی‌ها گفتند زندگی شخصی‌شان هم بهتر شده است.

با وجود این چند نفر بودند که اذعان داشتند که دانستن این داستان برایشان بی‌فایده بوده است. آن‌ها یا نکته‌های داستان را می‌دانستند و هم‌اکنون در زندگی‌شان از آن نکته‌ها استفاده می‌کردند، یا اینکه طبق معمول، فکر می‌کنند که از قبل همه‌چیز را می‌دانند و نمی‌خواهند مطلب تازه‌ای یاد بگیرند. آن‌ها نمی‌توانستند ببینید که چرا دیگران از این داستان بهره‌مند شدند.

وقتی یکی از مدیران ارشد ما که با مشکل سازگاری روبرو بود، گفت که این داستان، اتلاف وقت است، کارکنان دیگر او را مسخره کردند و گفتند که آن‌ها می‌دانند که وی کدام شخصیت در داستان است - یعنی شخصی که چیز جدیدی یاد نگرفته و تغییر نکرده است.»

«اسم داستان چیه؟» آنجلا پرسید.

«چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟»

همه خندیدند. کارلوس گفت: «فکر می‌کنم از همین حالا داستان را دوست دارم. آیا برای ما تعریفش می‌کنی؟ شاید بتوانیم از آن چیزی یاد بگیریم.»

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه