دانلود و خرید کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری جرالد بی هالت ترجمه حسین صادقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری اثر جرالد بی هالت

کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری

معرفی کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری

کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری نوشته جرالد بی. هالت و دیگران است. این کتاب یکی از آثار مهم و تاثیرگذار حوزه مدیریت کسب و کار است. 

درباره کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری

به موازات پیشرفت‌های صنعتی و توسعه اقتصادی کشورهای مختلف، تحولات روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطی موجب ظهور مدل‌های جدید کسب‌وکار در عرصه اقتصادی شده و کسب‌وکارهای نوظهوری در عرصه جهانی پدیدار شده‌اند که مرزهای کشورها را درنوردیده و قلمرو فعالیت آن‌ها در گستره جهانی است. این گستردگی حوزه فعالیت و افزایش سطح خلاقیت کسب‌وکارها در طراحی محصول جدید و برندسازی محصولات و جهانی شدن تجارت و کسب‌وکارها، اهمیت بیش از پیش مالکیت فکری به‌عنوان بخش مهم و اساسی دارایی‌ها شرکت‌ها را نمایان می‌سازد. امروزه دارایی‌ها فکری در بنگاه‌های اقتصادی بیشترین سهم را در دارایی‌های آن‌ها داشته و اهمیت این نوع اموال بیشتر از دارایی‌های مشهود است. به‌ویژه استارتاپ‌ها با اجرای مدل‌های نوآورانه کسب‌وکار یکی از محوری‌ترین موضوعات سیاست‌گذاری تجاری و اقتصادی کشورها را به‌جهت اثرگذاری که در عرصه اقتصاد ملی دارند، تشکیل می‌دهند.

کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری یک اثر ارزشمند در زمینه مالکیت فکری و استزاتژی‌های تأمین مالی برای استارتاپ‌های فناوری است که توسط نویسندگانی تألیف شده است که علاوه‌بر بهره‌مندی از دانش حقوقی، دارای تجریبات عملی و اجرایی در کسب‌وکارها و استارتاپ‌های مختلف بوده و توانسته‌اند با متنی ساده و قابل فهم، مفاهیم مالکیت فکری و چگونگی استفاده از ظرفیت‌های دارایی فکری در کسب‌وکار و تدوین استراتژی‌های مناسب مالکیت فکری و تأمین مالی را به خوبی تبیین نمایند. این کتاب به زبان انگلیسی در سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات اشپرینگر به چاپ رسیده است.

با توجه به توسعه روز افزون استارتاپ در کشور ما و ضرورت آشنایی بینانگذاران و مدیران این نوع کسب‌وکارها با چگونگی بهره‌مندی و استفاده از دارایی‌های فکری و تدوین استراتژی مناسب تأمین مالی، مترجمان ترجمه این کتاب را گامی مؤثر برای کمک به این کسب‌وکارها دانسته و ترجمه این کتاب را در برنامه کاری خود قرار دادند. همکاران ترجمه از پژوهشگران برتر کشور هستند که دارای سوابق علمی و پژوهشی متعدد به‌ویژه در زمینه مالکیت فکری بوده و دارای سوابق تجربی و اجرایی و قضایی است. 

خواندن کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه مدیریت کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مالکیت فکری و استراتژی های تأمین مالی استارتاپ های فناوری

بودجه اولیه، سرمایه‌ای است که یک شرکت نوپا برای راه‌اندازی ایده خود مورد استفاده قرار می‌دهد. تفاوت میان سرمایه خرد و بودجه اولیه در این است که بودجه اولیه معمولاً زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که حوزه تجارت کسب‌وکار مورد پیش‌بینی قرار گرفته و از یک مدل کاری بخصوص در پیشبرد اهداف تجاری بهره‌گیری شود. این در حالی است که سرمایه خرد معمولاً زمانی مورد استفاده واقع می‌شود که کسب‌وکار با داشتن مقداری سرمایه به تجارت خود ادامه می‌دهد، اما در حال حاضر عملکرد وی از خصیصه سودآوری برخوردار نیست. هدف از تأمین این نوع سرمایه، توسعه و پایداری استارتاپ تا زمان تزریق وجوهی مانند بودجه حاصل از سرمایه‌گذاری یا جریان‌های نقدی تولید شده توسط شرکت است. تأمین این نوع سرمایه ممکن است با دشواری‌هایی همراه باشد، چرا که ممکن است استارتاپ در مرحله ایده بوده و ایده مذکور به مراحل عملیاتی نرسیده باشد. از آنجا که شروع تبدیل ایده به واقعیت نیازمند سرمایه اولیه است، کسب اطمینان سرمایه‌گذاران اغلب به‌عنوان عامل بازدارنده‌ای در راه شرکت‌های نوپا برای تأمین مالی تلقی می‌گردد. 

- سرمایه‌گذاری شخصی / بوت استرپینگ

یکی از اولین منابع مالی کسب‌وکارها، از طریق سرمایه‌گذاری‌های شخصی انجام شده توسط کارآفرینان و بنیان‌گذاران شرکت تأمین می‌شود. این امر به مثابه بوت استرپینگ یا خود تأمین مالی است. اما تأمین سرمایه خارجی برای کسب‌وکارها منوط به سرمایه‌گذاری اشخاص ثالث در شرکت است. سرمایه‌گذاران عموماً تمایل به سرمایه‌گذاری در استارتاپی دارند که اهداف تجاری شرکت مذکور با اهداف تجاری ناشی از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار تطابق داشته باشد. به‌طور کلی تأمین مالی اولیه یک استارتاپ می‌تواند تحت عناوین ذیل صورت پذیرد:

سرمایه‌گذاری اولیه توسط کارآفرین یا بنیان‌گذار شرکت: بسیاری از کارآفرینان و بنیان‌گذاران شرکت از پس‌انداز شخصی خود به‌عنوان منبع سرمایه اولیه برای پیشبرد اهداف حاصل از تشکیل شرکت استفاده می‌نمایند. کارآفرینان زنجیره‌ای که پیشتر در این زمینه به کسب موفقیت‌های شغلی دست یافته‌اند، از توانایی تأمین مالی قابل توجهی برخوردارند.

تأمین مالی از طریق دریافت وام: دریافت وام از نهادهای مالی فعال در بازارهای پولی نیز به‌عنوان یکی از راه‌های تأمین مالی تلقی می‌گردد. 

نظرات کاربران

bidar bd
۱۴۰۰/۱۰/۰۳

۱۷ درصد از کتاب رو خوندم یه سری دستورالعمل نوشته بود چیزای بدیهی مثلا برای فلان کار باید از اینجا شروع کنید و...

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

حجم

۳۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۵۸ صفحه

قیمت:
۱۱۴,۴۰۰
تومان