دانلود و خرید کتاب رمولوس کبیر: نمایش‌نامه کمدی شبه تاریخی فریدریش دورنمات ترجمه حمید سمندریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رمولوس کبیر: نمایش‌نامه کمدی شبه تاریخی اثر فریدریش  دورنمات

کتاب رمولوس کبیر: نمایش‌نامه کمدی شبه تاریخی

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۴.۶از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رمولوس کبیر: نمایش‌نامه کمدی شبه تاریخی

فریدریش دورنمات(۱۹۹۰-۱۹۲۱)، نمایشنامه‌نویس آلمانی است. در بخشی از پرده سوم این نمایشنامه می‌خوانیم: «رمولوس: بعد از غذای لذیذ امشب، این حمام به من دو برابر لذت بخشید. امروز روز شاعرانه‌ای بود و من این‌طور روزهارو دوست ندارم. و بعد هم هیچ چیز جز یک حمام حالمو جا نمی‌آره. من یک آدم غیر تراژیک هستم آشیلس. آشیلس: اعلیحضرت میل دارند لباس رسمی امپراطوری تنشون کنند یا لباس خواب؟ رمولوس: لباس خواب. امروز دیگه حکومت نمی‌کنم. آشیلس: اعلیحضرت باید زیر اعلامیه‌ای‌رو که برای سکنه رم صادر شده است امضا بفرمایند. رمولوس: باشه فردا. آشیلس مایل است در پوشیدن لباس خواب به او کمک کند. امپراطور جا می‌خورد. رمولوس: لباس خواب امپراطوری‌رو بیار، آشیلس. این دیگه برای من خیلی کهنه است. آشیلس: لباس خواب امپراطوری‌رو علیاحضرت ملکه جزو اثاثیه خودشون بستند. مال پدرشون بود. رمولوس: آهان! پس کمکم کن همین لباس شندرپندری‌رو تنم کنم. با احتیاط و دقت لباس خواب را می‌پوشد و تاج پیروزی را از سر خود برمی‌دارد. رمولوس: تاج پیروزی هنوز روی سرمه. فراموش کرده بودم موقع حمام ورش دارم. بالای تختخواب آویزونش کن پیراموس. تاج پیروزی را به پیراموس می‌دهد و او آن را بالای تختخواب آویزان می‌کند. رمولوس: چندتا برگ دیگه بهش هست؟ پیراموس: دوتا. امپراطور آهی می‌کشد و به طرف پنجره می‌رود. رمولوس: پس امروز خیلی ولخرجی کرده‌ام. چه عجب که هوا خوب شد. مسیر باد تغییر کرد و دودها هم رفتند. امروز بعدازظهر چه عذابی کشیدم. ولی عوضش پرونده‌ها سوزونده شد. این تنها کار عاقلانه‌ای بود که وزیر داخله در تمام مدت عمرش انجام داد.»

نظرات کاربران

alikazemi7
۱۳۹۸/۰۳/۲۲

نمایشنامه ای که هم شما را میخنداند و هم به فکر فرو میبرد. بخشی از کتاب: رمولوس: امروز یک روز تاریخیه. مطابق قانون باید در این روز به تمام کارمندان و مستخدمین دولت پاداش داد. خرافاتیه که از قدیم برای جلوگیری

- بیشتر
وحید
۱۳۹۵/۰۳/۲۸

آقا این بهترین تیاتری است ک من در زندگی م دیدم!

pockethead
۱۳۹۵/۰۳/۲۶

من نسخه چاپی این کتاب رو تا حالا سه بار خوندم و هر بار بیشتر از قبل لذت بردم..طنز و پختگی این اثر با وجودی که جزو اولین کارهای دورنمات هست بی نظیره..همچنین نباید از ترجمه خوب مرحوم سمندریان هم

- بیشتر
ahmad_abbasi_1
۱۴۰۰/۰۱/۰۶

داستان روان و جالب ترجمه عالی و ساده در کل ارزش خواندن داره

Hamed Olia
۱۳۹۷/۱۲/۰۵

خیلی قشنگ و آموزنده بود.

msms
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

چقدر یک نمایشنامه نویس میتونه خلاق و باهوش باشه در خلق اثر، هر اثر دورنمات آدم رو شگفت زده میکنه ... هر وقت که میهن خودش رو برای کشتن مردم آماده کنه، دولت نامیده میشه (از متن کتاب)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
وقتی انسان به افتخار عدالت گیلاسشو به‌هم می‌زنه، هر وزیر داخله‌ای فریادش بلند می‌شه
ell
کسی که به مرگ نزدیکه، برای مرده‌ها نمی‌گریه.
ell
رآ: انسان نباید میهنش‌رو بیشتر از هر چیز دیگری توی این دنیا دوست داشته باشه؟ رمولوس: نه. باید اون‌رو کمتر از یک بشر دوست داشت. در برابر میهن حتی باید مشکوک بود. هیچ‌کس به آسانی میهن مرتکب قتل نمی‌شه.
ell
تولیوس روتوندوس: شما شاعرید؟ امیلیان: من آدم تحصیل‌کرده متمدنی بودم. تولیوس روتوندوس: پس دومرتبه بنویسید. دومرتبه شعر بگید. همیشه روح بر جسم پیروز می‌شه. امیلیان: آن‌جایی که من از اون آمده‌ام همیشه جسم بر روح پیروز می‌شه.
ell

حجم

۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۶۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۵۱,۰۰۰
تومان