دانلود و خرید کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع) سیدصادق سیدنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع) اثر سیدصادق سیدنژاد

کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع)

کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع) اثری از سیدصادق سیدنزاد است که در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه بزرگ تشیّع و نماد فرهنگ مهدویت از اواخر دهه ۶۰ شمسی شروع به عرضه کتاب و محصولات فرهنگی کرد. با همین هدف انتشارات کتاب جمکران، از سال ۱۳۷۳ با هدف نشر و گسترش معارف دینی و مهدوی و خدمت به دلدادگان حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه با عنوان «انتشارات مسجد مقدس جمکران» تأسیس شد. انتشارات تا اوایل دهه هشتاد فعالیت جدی نداشت ولی به تدریج، با رشد چشمگیر تیراژ و عنوان، به یکی از انتشارات مطرح در حوزه معارفی تبدیل شد. احیاء تراثی و پاسخگویی به شبهات مهمترین اهداف انتشارات در دوره اول به شمار می‌رود.

در اوایل دهه ۹۰، با تغییر مدیریت و سیاست‌ها، این نشر توسعه پیدا کرد و نامش به انتشارات کتاب جمکران تغییر کرد. این نشر مسیر گذشته را تکمیل کرد و به حوزه ادبیات داستانی و همچنین کودک و نوجوان وارد شد.

انتشارات کتاب جمکران از ابتدا تا کنون بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب (در حوزه‌های مهدویت، معارف اسلامی، داستانی، کودک و نوجوان و… ) منتشر کرده است.

هم‌چنین این نشر موفق به کسب عنوان «ناشر برگزیده سال ۱۳۹۶ جمهوری اسلامی ایران» شده است.

 درباره کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع)

یکی از باورهای مشترک بین ادیان، اندیشه ی نجات بخشی است. عنصر مرتبط، انتظار فرج است; و انتظار، دعوت به حماسه و اقدام، دین داری، استواری ابعاد توحیدی و اعتقادی و عملی است. امام صادق(علیه السلام) می‌فرماید: «برای صاحب الامر غیبتی طولانی است، در این دوران هر کسی باید تقوا پیشه سازد و چنگ در دین خود زند. هر کس که خوش دارد در شمار اصحاب قائم باشد، باید چشم به راه باشد و پارسایی پیش گیرد و کردار با ورع داشته باشد.»

ده‌ها بلکه صدها روایت در شأن و جایگاه حضرت مهدی علیه السلام از معصومین علیهم السلام – از رسول اعظم صلی الله علیه و علی آله وسلم تا امام حسن عسکری علیه السلام- وارد شده است این روایات در باره ی مقام امام ، صفات حضرت ، علائم ظهور و شرایط زمانی آن و شیوه ی و سیاست حضرت در برابر دشمنان و بازگشتگان است. علاوه بر این بیش از چهار صد آیه در شأن امام مهدی علیه السلام تفسیر و کتب روائی شیعه و اهل سنت از این روایات شریف پر است.

متأسفانه، با گذشت زمان در کنار رواج پیدا کردن شیوه‌های جدید آموزشی و تبلیغات، مسئله تدوین چهل حدیث به فراموشی سپرده شد و یا دست‌کم رونق پیشین خود را از دست داده است؛ امّا به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، یعنی کم شدن فرصت مطالعه افراد در نتیجه گسترش زندگی ماشینی، تألیف مجموعه‌های چهل حدیث در موضوعات مورد نیاز، هنوز کارآیی دارد

کتابی که پیش روی خوانندگان محترم است، شرح و بسط چهل چراغ فروزان و چهل گوهر درخشان از امیرالمؤمنین علی(ع) درباره ولایت مهدویت است که دل هر مؤمنی را روشن می سازد.

خواندن کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع) را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به مطالعه کتب حدیث و سخنان بزرگان به ویژه با موضوع مهدویت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب چهل حدیث امام مهدی (عج) در کلام امیرالمؤمنین (ع)

عن عاصم بن ضمرة عن علیّ(ع) أنّه قال: لَتُمْلاََنَّ الاَْرْضُ ظُلْماً وَجَوْراً حَتّی لایَقُولَ أَحَدٌ اللهَ إِلّا مُسْتَخْفِیاً، ثُمَّ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ صالِحِینَ یَمْلَؤُونَها قِسْطاً وَ عَدْلاً کَما مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً.

عاصم بن ضمره از حضرت علی(ع) روایت کرده که آن حضرت فرمود: [در آخرالزمان] زمین از ظلم و ستم پر خواهد شد؛ آن چنان که هیچ کس لفظ «الله» را بر زبان جاری نخواهد کرد، مگر در نهان. پس از این دوره است که خداوند مردم صالحی را خواهد آورد که زمین را از عدل و داد پر کنند؛ همان ‌گونه که پیش از آن از ظلم و ستم پر شده بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۳ صفحه