دانلود و خرید کتاب نوری بر تاریکی های زندگی جیمز آلن ترجمه احمد تازه کار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوری بر تاریکی های زندگی اثر جیمز آلن

کتاب نوری بر تاریکی های زندگی

معرفی کتاب نوری بر تاریکی های زندگی

کتاب نوری بر تاریکی‌های زندگی نوشته‌ جیمز آلن است این کتاب توسط احمد تازه کار به فارسی برگردانده شده است.

جیمز آلن متولد ۱۸۶۴ و درگذشته ۱۹۱۲ چهرهٔ ادبی سرشناس و بسیار الهام‌بخشی برای مردم جهان بوده است. جیمز در انگلستان به دنیا آمد و سپس برای کار به آمریکا مهاجرت کرد. زندگی خانوادگی بسیار سختی داشت و در سال‌های ابتدایی زندگی‌اش مدام با شکست روبرو می‌شد. دوران کارهای ادبی جیمز آلن کوتاه بود و تنها ۹ سال تا زمان مرگش در سال ۱۹۱۲به طول انجامید، اما به شکل خارق‌العاده‌ای پربار بود. در این مدت ۱۹ اثر ماندگار از خود بجای گذاشت که همگی سرشار از ایده‌هایی نوین برای نسل‌های آینده بود. جیمز آلن با انتشار دورهٔ «انسان اندیشه است» در بین مردم محبوبیت زیادی کسب کرد، این دوره به مدت ۵۵ دقیقه توسط معاون جیمز آلن ضبط شد و به صورت صوتی انتشار پیدا کرد. به جرئت می‌توان گفت هنوز هم این دوره یکی از برترین دوره‌ها در زمینهٔ قانون جذب است. گفته شده که مردم به دوره‌های جیمز آلن، لقب شاهکار قرن را داده‌اند.

او در این کتاب به ما می‌گوید که چگونه از نور خرد برای رهایی از سردرگمی‌های زندگی استفاده کنیم؛ او به ما القا می‌کند که چگونه فکر منجر به عمل می‌شود و نشان می‌دهد که چگونه رؤیاهایمان را به واقعیت تبدیل کنیم و این جملۀ جاودانۀ او که «انسان چیزی به جز اندیشه نیست». جیمز آلن را پدر کتاب‌های «خودیاری» می‌دانند.

معرفی کتاب از زبان خود جیمز آلن

« وقتی فردی وارد اتاق تاریکی می‌شود از حرکاتش خاطرجمع نیست، نمی‌تواند اشیاء اطرافش را ببیند و به‌درستی نمی‌داند اشیاء کجا قرار دارند و مستعد این است که در برخورد ناگهانی با آن‌ها آسیب ببیند. اما اگر نوری را به کار گیرد، فوراً تمام سردرگمی‌ها کنار خواهد رفت. تمام وسایل، دیده می‌شود و هیچ‌گونه خطری برای آسیب‌دیدن وجود نخواهد داشت. برای بسیاری از افراد، زندگی مانند این اتاق تاریک است و آسیب‌های مداوم،‌ ناامیدی‌هایشان، سردرگمی‌هایشان،‌ غم‌ها و دردهایشان به دلیل برخورد ناگهانی با اصولی است که آن‌ها را نمی‌بینند و لذا برای مواجهه با آن‌ها آماده نیستند؛ اما وقتی نور خرد بر درک تاریک ایشان می‌تابد،‌ سردرگمی رخت بربسته، دشواری‌ها رفع شده، همه‌چیز در جا و تناسب درست خودش دیده می‌شود و پس از این او، هوشیار و ایمن به یارای نور هویدای درکِ خردمندانه، گام برخواهد داشت.»

خواندن کتاب نوری بر تاریکی های زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب‌های انگیزشی مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب نوری بر تاریکی های زندگی

در لحظه است و یک سردرگمی و بیچارگی عمده وجود دارد. افراد دانا زندگی خودبینانه را به کابوس‌دیدن تشبیه کرده‌اند. شباهت نزدیکی بین زندگی خودخواهانه و بین حالت آن خواب مغشوش و آشفته که کابوس نامیده می‌شود وجود دارد.

در زندگی خودخواهانه احساس تناسب تا حد زیادی از دست می‌رود، چیزها فقط زمانی دیده می‌شوند که بر اهداف خودخواهانهٔ خود فرد مؤثر باشند و هیجانات پُرتب‌وتاب و دردسرها و فجایع طاقت‌فرسا در آن وجود دارند.

در کابوس هم ارادهٔ مختار و هوش درک‌کننده به خواب رفته‌اند؛ و در زندگی خودخواهانه هم سرشت نیک‌سیرت‌تر و ادراک معنوی در غفلتی عمیق فرورفته‌اند. چنین ذهنی ارتباط درست بین یک موضوع طبیعی با دیگری را درنمی‌یابد و ازاین‌رو به زیبایی و توازنی که آن را در بر گرفته است بی‌اعتناست.

و این حس تناسب چیست به‌جز توانمندی دیدن اشیاء آن‌طور که هستند. آن توانمندی‌ای است که نیاز به پرورش دارد و پروریدن آن وقتی مربوط به موضوعات طبیعی می‌شود تمامی هوش را در بر می‌گیرد و منش اخلاقی را تزکیه می‌کند. اگرچه در کنار موضوعات طبیعی، به موضوعات معنوی هم وارد می‌شود و در این حوزه کمبود بیشتری احساس می‌شود و نیاز بیشتری به آن است. چراکه دیدن و درک چیزها در حوزهٔ معنوی آن طور که هستند نه هیچ بهانه‌ای برای غمگین‌بودن باقی می‌گذارد و نه جایی برای گریه و زاری.

این همه اندوه، اضطراب، ترس و نگرانی از کجا نشئت می‌گیرد؟ آیا به این خاطر نیست که مردان و زنان آرزو می‌کنند که چیزها طوری باشند که نیستند؟ آیا به این خاطر نیست که کثرت امیال مانع از این می‌شود که چیزها را در جایگاه حقیقی و تناسب درستشان ببینیم؟

هنگامی که فردی محزون است، چیزی جز فقدان و کمبودش را نمی‌بیند و با نزدیکی به آن کمبود، تمام این منظره از زندگی وی محو می‌شود. ممکن است موضوع به خودی خود کوچک باشد اما فرد آن را خیلی عظیم و خارج از تناسب مرتبط با موضوعات زندگی ببیند.

نظرات کاربران

Rzarastgar
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

جمیز آلن توی ایران کمتر شناخته شده کتابهاش عالیه مخصوصا اینکه این مفاهیم رو نزدیک به یک قرن پیش مطرح کرده که هنوز برای ما تازگی داره و کمک کنندست

Moon
۱۴۰۱/۰۲/۱۴

کتاب کوتاه و قابل تاملی بود سعی بر رعایت توصیه ها، در لحظات زندگی می‌تونه به افزایش کیفیت وجود کمک کنه ترجمه کمی روانتر از این بود بهتر بود.

کاربر ۴۷۰۷۵۴۵
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

خوب بود

seemorgh
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

کتاب پر محتوایی هست ولی بنظرم ترجمه روانی نداشت

شادی
۱۴۰۰/۰۷/۰۷

هر چی بهم کم گفتم حتما پیشنهاد میکنم

yavarr
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

عالی بود

kamani
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

این کتاب رو چند وقت پیش خوندم و پیشنهاد میکنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۱)
این واقعیت که فرد به طور دائم از ارتباط نزدیک با دیگران ناراحت و پریشان می‌شود نشانه‌ای از این است که او به چنین ارتباطی نیاز دارد تا خودش را به‌سوی درکی بهتر از خویشتن و به ذهنیتی برتر و راسخ‌تر هدایت کند. بسیاری از اموری که او به‌عنوان موانع غیرقابل عبور در نظر می‌آورد، آن هنگام که او کاملاً مسئولیت اخلاقی و قدرت فطری‌اش را برای درستکاری درک کند، آن امور برای وی تبدیل به مساعدت‌هایی ارزشمند خواهند شد.
Moon
خودخواه‌ترین فرد که هدف اصلی‌اش تنها کسب نیک‌بختی برای خودش است خسیسی معنوی است. ممکن است ذهنش به خاطر فقر معنوی از دست برود هرچند او با اهدافی که به دست آورده احاطه شده باشد تا لذتش را برآورده سازد؛ زیرا او ظاهر خوشبختی را می‌پرستد و روح آن یعنی مبادلهٔ سخاوتمندانه را نادیده می‌گیرد. هدف خودخواهی کسب لذت شخصی یا خوشبختی است؛ هدف دین گسترش فضیلت است. بنابراین دین با عقاید بی‌شمارش شاید بتواند در یک اصل اولیه یعنی مبادلهٔ دوسویهٔ موهبت‌های معنوی خلاصه شود.
alirezazal
گل با نخستین تقلا از تاریکی فرودست به نور فرادست می‌رسد و انسان تنها با پیکار با تاریکی درونش است که می‌تواند به نور حقیقت دست یابد.
Moon
نخستین درسی که همگان در راهشان به‌سوی خرد بایستی بیاموزند درس کنترل بر خود است
Moon
اگر شخصی رشد کند و انسان راستین شود دیگر این فکر سست و نابخردانه را در سر نخواهد پرورد که «افراد دیگر مانعم می‌شوند» و آمادهٔ درک این خواهد بود که فقط خودش مانع خودش می‌شود. و او خواهد فهمید که تسلیم دیگران شدن، آشکارشدن نقص خودش است و اینک! بر او نور خرد فرود خواهد آمد و دروازهٔ آرامش به روی او گشوده خواهد شد و به‌زودی وی بر نفس خویش غلبه خواهد کرد.
Moon
سقراط ایزدان را شکر می‌گزارد که زنی بداخلاق به وی اعطا کرده‌اند چراکه این وی را قادر ساخت تا فضیلت صبر را در خودش بهتر بپروراند. این حقیقتی ساده و به‌آسانی قابل درک است که می‌توانیم از زندگی کنار بی‌صبران، صبورتر شویم، از زندگی در کنار خودخواهان، فداکارتر بشویم.
Moon
این فداکاری به آرامش می‌انجامد؛ چراکه در زندگی کامل با حقیقت، دیگر هیچ گونه فداکاری باقی نخواهد ماند و دیگر درد و اندوهی نخواهد بود. زیرا که وقتی نفسی وجود ندارد دیگر چیزی برای ترک وجود نخواهد داشت. زمانی که دیگر هیچ تمسک ذهنی به چیزهای ناپایدار وجود ندارد چیزی برای دست‌کشیدن از آن باقی نمی‌ماند. زمانی که هرچیزی بر محراب حقیقت قرار می‌گیرد، عشقِ خودخواهانه در عشق الهی محو می‌شود. و در عشق الهی هیچ گونه تصوری از نفس وجود ندارد چراکه کمالِ بصیرت، روشنگری، ابدیت و بنابراین آرامش مطلق هست.
Moon
نفرت یکی از مصادیق نفس است؛ آزمندی، نفس است؛ رشک و حسادت نفس هستند؛ نخوت و تفاخر نفس‌اند؛ شکم‌بارگی و شهوت‌پرستی نفس‌اند؛ دروغ و فریب نفس‌اند؛ بدگویی از همسایه نفس است؛ غضب و انتقام نفس هستند. ازخودگذشتگی مستلزم فروگذاری تمام این حالات تاریک ذهن و قلب است. این جریان در آغازش دردناک است اما خیلی زود آرامشی الهی کم‌کم و به‌تدریج بر رهرو و فرد ازخودگذشته سرازیر خواهد شد. سپس این آرامش زمان طولانی‌تری با وی می‌ماند. و سرانجام زمانی که پرتوهای حقیقت بر قلب او تابیدن گیرند این آرامش با او باقی خواهد ماند.
Moon
تمام کسانی که از سی‌سالگی گذر کرده‌اند می‌توانند زمان‌هایی را در گذشته‌شان بیابند که از اضطراب سرگشته و حیران بودند، غرق در اندوه بودند و یا حتی شاید در مرز یأس قرار داشتند به خاطر اتفاقاتی که اکنون در جای درستشان دیده می‌شود و در واقع خیلی کوچک بودند. از همین امروز اگر افرادی که قصد دارند بعد از این لحظه خودکشی کنند دست نگه دارند و منتظر بمانند،‌ بعد از ده سال به خاطر چنین حماقتی برای موضوعات این‌چنین نسبی و بی‌ارزشی متعجب خواهند شد. وقتی که احساسات ذهن را در بر می‌گیرد یا غم آن را ناتوان می‌سازد، قدرت تصمیم‌گیری از دست می‌رود.
seyed rasoul mousavi
درهای بهشت همیشه باز است و هیچ‌کسی توسط هیچ اراده و نیرویی از وارد شدن به آن منع نمی‌شود مگر توسط اراده و نیروی خودش. لیکن هیچ‌کسی نمی‌تواند به اقلیم بهشت وارد شود مادامی که شیفته و فریفتهٔ جهنم باشد؛ مادامی که با گناه و غم خو گرفته باشد.
seyed rasoul mousavi

حجم

۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

حجم

۳۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۱ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۰۰
تومان