نظرات کتاب در میان گمشدگان
کتاب در میان گمشدگان اثر دن شاون

کتاب در میان گمشدگان

نویسنده:دن شاون
انتشارات:نشر ماهی
امتیاز:
۳.۹از ۳۰ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

آیدا
لطفا به بی نهایت اضافه کنین، ممنونم
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
در میان گمشدگان مجموعه‌ای است از شش داستان کوتاه. دن شاون نویسنده این داستان‌ها مجموعاً سه رمان و سه مجموعه داستان کوتاه نوشته است که داستان‌های این کتاب ترکیبی از دو مجموعه داستان او کوتاه او، «در میان گمشدگان» و «پایان درخور» هستند. راویان این شش داستان یا نوجوان‌اند یا بزرگسالانی که برگشته‌اند به نوجوانی خودشان نگاه می‌کنند بلکه یک نشانه یا سرنخ پیدا کنند، تا بفهمند چه شد که به اینجا رسیده‌اند. کدام تصمیم، کدام اتفاق، کدام ماجرا کارشان را به این‌جا رسانده است.کتاب در میان گمشدگان، درست عین اسمش، کتاب معروف یا پر سر و صدایی نیست. گوشه‌گیر و تنهاست. آنقدری ناشناس که وقتی توی قفسه‌های کتابفروشی نتوانستم پیدایش کنم و از کتابفروش کمک خواستم، با تعجب نگاهم کرد. کتابفروشی که من سال‌هاست می‌شناسمش و ازش مشورت می‌گیرم، آقای میانسالی است که شیفته ادبیات داستانی است. کتاب زیاد خوانده و آدم خوش‌فکری است. اما انگاری که اسم دُن‌شاون یا «در میان گمشدگان» اصلاً به گوشش نخورده بود یا آن لحظه نمی‌توانست به یاد بیاورد. حتی وقتی که با جستجوی کامپیوتری کتاب را پیدا کرد و پای قفسه رفت، چند لحظه‌ای با تعجب خیره به طرح جلد ماند و بعد تحویل داد. همه این‌ها اما دلیل نمی‌شود تا دُن شاون را دست‌کم بگیریم. شاون سال‌ها استاد نویسندگی خلاق در دانشگاه اوبرلین اوهایو بوده است. زندگی‌اش به‌عنوان بچه‌ای که به فرزندخواندگی پذیرفته شده، در خانواده‌ای پرجمعیت در حاشیه شهرهای کوچک ایالات مرکزی آمریکا گذشته و از بچگی دیوانه‌وار کتاب خوانده است. حاصل این همه سال تدریس و خواندن، سه مجموعه داستان کوتاه و سه رمان شده است که او را به نویسنده‌ای گزیده‌کار تبدیل کرده است. کتاب‌هایش از اقبال عمومی زیادی در کشورش برخوردار بوده و جوایزی هم برایش به ارمغان آورده است. مجموعه داستان‌های پایان درخور و در میان گمشدگان (مجموعه‌ی حاضر، گزیده‌ای از این دو کتاب است) برنده جایزه اُهنری و جایزه پوشکارت، جایزه ملی کتاب آمریکا شده است. در میان گمشدگان مجموعه‌ای است از شش داستان کوتاه. راویان این شش داستان یا نوجوان‌اند یا بزرگسالانی که برگشته‌اند به نوجوانی خودشان نگاه می‌کنند بلکه یک نشانه یا سرنخ پیدا کنند، تا بفهمند چه شد که به اینجا رسیده‌اند. کدام تصمیم، کدام اتفاق، کدام ماجرا کارشان را به این‌جا رسانده است. حال‌شان چرا بد است؟ یا چه کرده‌اند که از این بدتر نشده‌اند؟به جرات می‌توان گفت سه داستان اول داستان‌های خوب و قدرتمندی‌اند. اما سه داستان بعدی، آن کیفیت و قدرت داستان‌های اول را چه از نظر محتوا چه پرداخت ندارند. شاید کمی بدجنسی باشد اما شبیه یک میوه فروش که اجناس باکیفیت‌تر خود را روی پیشخوان جلوی چشم می‌گذارد ولی موقع خرید همه را در هم توی پاکت می‌ریزد. مجموعه در میان گمشدگان هم با وجود شروع خوبش در داستان‌های انتهایی کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. سه داستان پایانی حتی از نظر حجمی هم بسیار کمتر از داستان‌های اول هستند.
Tannaz
عالی کتابش معرکه و عالی هستش من واقعا باهاش زندگی کردم خیلی کتاب جذابی بود حالا من دیگه کتابو لو نمیدم
Tannaz
من دینارومیشناسم اما شما هم برام اشنا هستید
Tannaz
سلام
مرینت و ،کاگامی عشقن
طناز جون من دوست دینا جون هستم
پوریای معاصر
اندوه، در خالص ترین شکل ممکن. هنرمندانه و به شدت انسانی
کاربر ۳۳۱۸۶۰۸
کتابی خوب و عالی بود ...
کاربر ۷۰۵۲۳۲
لطفا این کتاب رو به بی نهایت اضافه کنید🙏🏻
mandi
شاید مقتضای سن است، شاید دلیلی دیگر دارد اما بسیاری از کتاب های معروف شده ی این روزها را نمی پسندم. این کتاب حکایت دیگر دارد. به دلم نشست. انگار آلبومی از زنده گیِ خودم را ورق بزنم. نه فقط برای دیدن قابی ازعکس ها بلکه برای اندیشه در این که چه گذشت و چرا . چه طور گذشتن به نظرم اهمیت ندارد. چرایی اش مهم است و گذرانیدن باقی راه. توصیه اش می کنم، بسیار.
a_lovely_sister
کتاب مجموعه چند داستان کوتاهه که موضوع داستان‌ها جالب هست. داستان‌ها راجع به کودکی و دیدگاهی که یک کودک به زندگی داشته هست و فقدان‌هایی که تجربه کرده و حالا تو بزرگسالی داره اون رو تعریف میکنه .کتاب جذابی بود فقط حس میکنم میشد کاراکترها یکم بیشتر متمایز بودن از هم ، یعنی گاهی حواست نیست که این کاراکتر داستان قبلی نیست . البته ممکنه کلا نویسنده میخواسته این شباهت وجود داشته باشه
Atena snf
این کتاب یک مجموعه داستان واقعاً جذابه. همه‌ی داستان‌ها روند تقریباً مشابهی دارن. یک فرد بزرگسال، خاطره‌ی خاصی از کودکی یا نوجوانیش رو شرح می‌ده: طوری که انگار زمان توی یه لحظه‌ی خاص از اون خاطره متوقف شده باشه. موضوع این خاطرات بیشتر مشکلات خانوادگیه مثل طلاق، مرگ برادر و... جذابیت داستان‌ها به روایت و نگارش اون‌هاست. هر داستان مثل بازتاب و برشی از زندگیه. تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش از داستان‌های کوتاه مدرن.
tannaz
عالی کتابش معرکه و عالی هستش من واقعا باهاش زندگی کردم خیلی کتاب جذابی بود حالا من دیگه کتاب رو لو نمیدم

حجم

۱۲۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۲۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد