نظرات درباره کتاب مرگ با تشریفات پزشکی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب مرگ با تشریفات پزشکی اثر آتول گاواندی

نظرات کاربران درباره کتاب مرگ با تشریفات پزشکی

امتیاز:
۴.۰از ۳۶ رأی
۴٫۰
(۳۶)
blogofski
من چون کارشناس رادیولوژی و کادر درمان هستم اول با این دید کتاب رو خریدم که بتونم ازش برای ارتباط با بیماران پیر استفاده کنم اما وقتی کتاب رو خوندم باید بگم که این کتاب فقط مخصوص بچه‌های علوم پزشکی نیست و بدرد همه میخوره. بنظرم همه کسایی که پدر مادر پیر دارن یا با افراد سن بالا سروکار دارن نیازه که این کتاب رو بخونن. نویسنده این کتاب یک پزشک هستش که کتاب چک لیست رو هم نوشته. این کتاب ترکیبی از داستان هایی هستش که خودِ نویسنده در کار با افراد پیر براش پیش اومده + تجربیات دیگر پزشکانی که در مراکز درمانی مربوط به سالمندان کار میکنن . جذابیتی که این‌ کتاب‌ برای من داشت این بود که کتاب فقط مخصوص افراد سالمند نبود و نویسنده لابه لای داستان ها، کلی نکته آموزشی و علمی بیان می‌کرد. نکاتی که حاصل تجربیات خودش، پدرش، افراد سالمند دیگه و کلی پزشک متخصص بود. انگار با خوندن این کتاب آدم داشت تجربیات یک عمر زندگیِ چندین نفر رو بدست می‌آورد. من که از کتاب خوشم اومد و حتی برنامه ریزی کردم که یکبار دیگه هم بخونمش چون به شدت حس خوبی بهم داد. از نظر ترجمه و نگارش فارسی هم عالی بود و مثل همیشه نشر ترجمان کار خفنی منتشر کرده. این کتاب از اون دست کتابایی هستش که همه خانواده ها باید یک نمونه اش رو توو خونه شون داشته باشن.
Nera
این کتاب برای همه مفیده، نه فقط سالمندان و بیماران مبتلا به بیماری صعب‌العلاج یا پزشکان! حتی میانسالان جوان هم میتونند بهره ببرند و برای شرایط غیرمترقبه خودشون و اطرافیان شون رو اماده کنند.
زهرا ابراهيمي
مرگ به هرحال سراغ همه میاد ولی در مورد سالمندان یا بیماران صعب العلاج گویی علم پزشکی زیادی به خانواده ها امیدواری میده. همین میشه که اونها به جای زندگی در خانه کنار عزیزان شان در لذت و خوشی برای چندی زیست بیشتر اسیر بیمارستان ها می شوند و در آخر در ای سی یو میمیرند. در تنهایی... این کتاب با روایت های مختلف یاد میده برای روزهای سخت زندگیمون تصمیمات مهمی بگیریم. جز ده کتاب برتری زندگی منه.
رضا آسیایی
البته من خودم پزشکم ولی با نظرتون موافقم و خودم شخصا دوس ندارم با امید بی نتیجه زمان کنار عزیزانم بودن رو از دست بدم و این کتاب هم ممکنه به خیلیها کمک کنه
Sharareh Haghgooei
گزارشی همراه با تحلیل برای ایام بیماری و پیری هر شخصی .پاسخی (البته نه چندان صریح ) برای برنامه ریزی این ایام با علم به اینکه کم و بیش سخت یا آسان بلاخره برای همه خواهد رسید.من این کتاب را خیلی خیلی دوست داشتم.
میثم
به عنوان یک پزشک خوندن این کتاب رو به همه فعالین این حوزه از پزشکان، دانشجویان و تمام کادر درمان و حتی افراد غیر شاغل در این حوزه توصیه میکنم. تجربه‌های واقعی که نویسنده از بیماران و زندگی شخصی خودش تو این کتاب نوشته، اتفاقاتی هستند که روزانه و بسیار زیاد برای ماهم اتفاق میفتند بدون اینکه به این فکر کنیم تصمیمات ما چقدر در اینده و ادامه زندگی بیمارانمون تعیین کنندست، خوندن این کتاب به شخصه به من کمک کرد که در برخورد با بیماران به خصوص سالمندان حس همدلی بیشتری داشته باشم و به واسطه راهنمایی هایی که از این کتاب گرفتم تصمیماتی در راستای خواست بیماران و نه صرف دانش علمی خودم اتخاذ کنم. درنهایت خوندن این کتاب رو به همه افراد توصیه میکنم، متن روان و ترجمه عالی باعث شده در لیست مطالعه مجددم باشه✌🏻
محمدرضا
بعد از خوندن این کتاب، حس های دوگانه‌ای در من پدید اومد؛ از یک طرف، حس خوب برای مواجهه با یک دیدگاه جدید که لازمش داریم و از طرف دیگه حس شرمندگی که چرا ما اینقدر مکانیکی با افراد برخورد میکنیم. متاسفانه ما به جای اینکه روی خود شخص تمرکز کنیم، همیشه روی بیماری‌های شخص تمرکز میکنیم و فرد رو به یک بیماری تقلیل میدیم. پیشنهاد میکنم که اگر فرصتش رو داشتید، قبل از خوندن این کتاب، یک نگاهی هم به کتاب «مرگ ایوان ایلیچ» از تولستوی بندازید تا سیر فکری نویسنده (آتول گاواندی) رو بهتر درک کنید.
مهتاب
کتابی در مورد رفتاری که باید با موضوع مرگ و چالش‌های اون داشت. ظرایفی که عمدتا پزشکی مدرن در مواجهه با مرگ نادیده‌اش می‌گیره و راه‌های بهبود این وضعیت. خوندنی، روان و آموزنده.
fariba.
قابل توجه پزشکان!!!
الی و سید
بیشتر پزشکان و کادر درمان هیچ بویی از همدلی و درک بیمار و خانواده اش نبردن و فکر میکنن چون علم پزشکی دارن، در جایگاه خدا هستن.
Unknown
291

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۶۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد