نظرات کتاب تندتر از عقربه ها حرکت کن
کتاب تندتر از عقربه ها حرکت کن اثر بهزاد دانشگر

کتاب تندتر از عقربه ها حرکت کن

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۴از ۲۰۹ رأی
۴٫۴
(۲۰۹)

نظرات کاربران

شباهنگ
کتابخانه عمومی مجازی جذاب‌ترین کتابی که در این سبک خوندم! البته حدود ۳ سال پیش. فوق‌العاده بود. چندماه بعد از مطالعه‌ی این کتاب این تقدیر شیرین رو داشتم که از طرف دانشگاه از این شرکت بازدید داشته باشیم و اونجا رسما روی ابرها سیر می‌کردم. هرچیزی که خونده بودم رو به عینه می‌دیدم و واقعا حیرت‌آور بود! کتاب کاملا بیان واقعیات هست و انگیزه‌ی الکی و بازاری بهتون تزریق نمی‌کنه. کتاب از ارائه‌ی مهندس نجات‌بخش در یکی از دانشگاه‌ها شروع میشه و در ادامه به نقل زندگی خودشون و کسب و کارهایی که تجربه کردن و تاسیس این شرکت و سبک فعالیت‌ها و چالش‌ها و البته آینده‌ی شیرینی که در ذهن دارن میپردازند. قصه‌ی زندگی یه مهندس و البته همکارا و خانواده و دوستاشون. مهندس نجات‌بخش در این کتاب از زندگی خانوادگی‌شون و کسب و کارهایی که تجربه کردن میگن تا اینکه چطور شد بهیار صنعت تاسیس شد و به اینجا رسید. یه بخش کوچیکی رو تعریف می‌کنم: یکی از دستگاه‌های مورد تعمیر توسط مهندس شتاب‌دهنده‌ی بیمارستانی بود. حالا این عزیزمون چی هست؟ یه طول موج خاص رو متمرکز می‌کنه و میزنه به تومور سرطانی و برای درمان سرطان استفاده میشه. این خطِ اخیر تکنولوژی ساخت دستگاه و زحمات مهندسین رو به باد داد. خیلی تکنولوژی عمیق و پیچیده‌ای داره، هم ساخت دستگاه هم حتی طراحی و ساخت مکانی که این دستگاه در اونجا قرار میگیره. از این سبک دستگاه کلا یکی توی ایران داشتیم (دهه ۷۰ گمانم) که اون هم اهداییِ یه بزرگواری بوده که همسرشون سرطان داشتن و درمان شده بودند. ایشون به شکرانه‌ی این امر یکی از این دستگاه خیلی گرون میخرن و میارن ایران. دستگاهی که خیلی‌ از بیمارا در صف استفاده از اون بودن و خرابی و کمبود این دستگاه عمیقا کادر درمان و بیماران رو اذیت می‌کرده. بلند پروازی‌های مهندس معدل ۱۴ قصه به جایی میرسه که از ساخت یک تخت بیمارستانی شروع می‌کنن و بعدها می‌رسن به ساخت همین دستگاه و دستگاه‌های دیگه‌ای که تو کتاب می‌خونید. از اون بازدید مسرت بخش: فضای شرکت در چند طبقه جذابیت خاص خودش رو داشت. میانگین سنی مهندسای اونجا حدود ۲۵ سال بود. اگر سوالی ازشون می‌پرسیدی، کاملا مشخص بود که تو حوزه‌ی خودشون کاملا عمیق و حرفه‌ای هستن حتی با این که سنی نداشتن! برام جالب بود که فقط در بخش فیزیک که معمولا میگن واسه علوم پایه کار نیست، حدود هفتاد نفر مشغول بودن. کتاب تا حدود سال ۹۵ اطلاعات رو درج کرده و یه سری تجهیزات رو تو کتاب نمی‌خونید اما در حال ساخت هستن. مثلا اواخر کتاب میگن برنامه داریم جتِ چند نفره بسازیم و دو سال پیش که ما بازدید رفتیم در حال ساخت بود، خیلی شیک و مجلسی! که البته اجازه‌ی عکس برداری هم نبود. راستی برای بچه های زیست و پزشکی و اون سبک تحصیلی به شدت کتاب سلول‌های بهاری رو پیشنهاد می‌کنم. یادداشت تفصیلی رو اونجا بخونید. در طول هردو کتاب می‌بینید که چقدر سخت کار کردن و چه مشکلاتی داشتن و فائق اومدن و کاملا حس می‌کنید که: ۱. إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ، ﺩﺭ ﭘﻲ ﺩﺷﻮﺍﺭﻱ ﺁﺳﺎﻧﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ۲. فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻛﻪ ﺩﺍﻧﺴﺘﻲ ﺳﻨّﺖ ﻣﺎ ﭼﻴﺴﺖ، ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺍﺯ ﻛﺎﺭ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻓﺎﺭﻍ ﺷﺪﻱ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺑﻜﻮﺵ ﻭ ﺭﻧﺞ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﻫﻤﻮﺍﺭ ﺳﺎﺯ. (ترجمه المیزان)
کتاب دوست
خواندن این کتاب همراه هست با لذت ، آرامش ، امید ، انگیزه ، حرکت . در این کتاب طرز نگاهی ارائه میشه که برای همه ی افراد دونستنش لازمه . قبل از خواندن فکر میکردم این کتاب بیشتر برای کسب و کار هست اما الان متوجه شدم این کتاب راهی برای زندگی کردن رو نشون میده.
کاربر ۳۶۴۱۹۰۰
سلام ، خیلی خوب بود،مدام دوست داشتم ببینم آخرش چی میشه، فقط اولش فکر میکردم نویسنده میخواد بهم درس اخلاق بده این قضیه کمی دلزدم میکرد که در وسطهای کتاب برطرف شد‌ ، بیشتر دوست داشتم در مورد موفقیتهای آقای نجات بخش باخبر بشم که به خواستم رسیدم. موفق باشید ،خیلی باعث نوید وخوشحالی در اعماق وجودمان شدید، انشاالله شاهد موفقیتهای بیشتر شما و گسترش این تفکر در جامعه باشیم.یاعلی
کاربر ۳۸۷۸۱۷۸
آقای نوید نجات بخش با معدل ۱۴ از دانشگاه فارغ التحصیل میشه و سعی میکنه با دست خالی تولید تخت های بیمارستانی رو آغاز کنه . توی این مسیر فقط به خدا توکل میکنه و با تلاش شبانه روزی و عشق ، پروژه رو بزرگ و بزرگ تر میکنه . خودش و تیمش چیزهای های مختلفی رو در عرصه مهندسی پزشکی اختراع میکنن . البته مهمترین کاری که شرکت بهیار صنعت اصفهان تونسته انجام بده تولید دستگاه شتاب دهنده خطیه که برای درمان بیماران سرطانی به روش پرتو درمانی استفاده میشه . البته هم اکنون علم تولید این دستگاه در انحصار چند تا شرکت در کل دنیا است ولی این شرکت دانش بنیان ایرانی با تکیه بر واژه ما میتوانیم همه سختی ها رو به جون میخره و اون ها میتونن این دستگاه رو تولید کنن و پرچم ایران رو بر قله های علمی بر افرازند. در نگارش این کتاب سعی شده کل مسیری که آقای نوید نجات بخش طی کرده ، تمام سختی ها ، تمام خاطرات و تمام نکاتی که یاد گرفته رو با لحنی مهربانانه به ما منتقل کنه. دوست دارم این کتاب رو چندین و چند بار بخونم چون که خیلی لحن جذابی داره . انرژی بخشه و به من حس وطن پرستی رو منتقل میکنه.
کاربر ۱۲۳
باهاش اشک ریختم و لبخند زدم. داستان یه شرکت دانش بنیان تو حوزه ی تولید محصولات پزشکی که کارشون رو از تولید برانکارد شروع کردن و زمان نگارش کتاب در حال تولید تجهیزات بسیار پیچیده تر و پیشرفته تر پزشکی بودن. غبطه خوردم به حال آقای نجات بخش، به اینکه یه آدم چقدر می تونه بزرگ فکر کنه و بزرگ عمل کنه! دایره ی خیر رسوندن و امید بخشیدنش چقدر می تونه وسیع باشه. اگر به فکر کارآفرینی هستین یا به فکر کارآفرینی نیستین ولی دنبال حال خوب، امید و انگیزه هستید بهتون پیشنهاد می کنم خوندن این کتاب رو. چقدر اسم و فامیل شخصیت کتاب برازنده شونه!
کاربر ۳۴۰۹۸۷۱
کتابی فوق العاده که به همه جوونای کشورم خواندنش توصیه میکنم
Sara Bayat
توصیه میکنم این کتاب رو بخونید،اگه در کارها توکل واقعی بخدا داشته باشیم و فقط برای رضایت خدا واقعا کاری رو با عشق انجام بدیم،خدا میلیارها ویا حتی خیلییییی بیشتر بهمون کمک میکنه وبا خواندن این کتاب متوجه میشیم که خدا در هر لحظه وهر جایی حواسش بهمون هست وبقول معروف هوای بنده هاشو همه جوره داره!
سید مهدی
یک کتاب مستند روان و مفید
کاربر ۴۴۳۳۷۸۹
سلام وقت بخیر اگر کسی کتاب رو خونده من کلاس نهمم باید خریداری کنم اگه اسون هس اطلاع بدین
کاربر ۴۵۲۴۱۶۵
صفحاتش زیاده برای ازمون بنظرم کتاب دیگه ای انتخاب کن
"-عبد شرمنده-"
اگر هدفت کمک به کشورته بله👌
Ali Ali
بله بزرگوار برای اینکه مسیرت رو پیدا کنی عالیه
pedram rashidi
یه شکل دیگه از نحوه کار کردن رو بصورت جهادی و کاملا اعتقادی نشون میده که کاملا مختص ما ایرانی هاس.روش کار رو برای ایرانی ها توضیح داده و ما نباید همه ش نسخه خارجی هارو بخونیم اونا واسه جامعه خودشون ولی این کتاب نسخه کاملا کاربردی برای ایرانی هاس امیدوارم لذت ببرید

حجم

۲۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۶۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۸,۴۰۰
تومان