نظرات کتاب رشد بدن دختران در دوره بلوغ
کتاب رشد بدن دختران در دوره بلوغ اثر والری لی شفر

کتاب رشد بدن دختران در دوره بلوغ

۴٫۵
(۴۳)

نظرات کاربران

شمع'
اولین روزی که رز سرخم جوانه زد..🥀 عصر بود.. لحظه‌ای احساس کردم توسط یک قاتل سریالی زخمی شدم.. داغیِ اشک‌هام و روی صورتم حس می‌کردم و با تردید مامانم و صدا زدم... مامان! مامان مامااااان رسواییِ بزرگی بود من برای تبدیل شدن به یک بانو" آمادگی نداشتم و می‌خواستم... که برای همیشه یک دختر" باقی بمونم.. همیشه توی دورانی که رز سرخ جوانه جدیدی می‌زد افسردگی می‌گرفتم.. این یه مسئله ژنتیکی بود فکر خودکشی به سرم می‌زد! چون دلیلی برای زنده بودن وسط اینهمه حماقتی که جلوی چشمم بود نداشتم.. چیزی که این درد روحی و تشدید می‌کرد این بود که هر دفعه فراموش می‌کردم دلیل حقیقیِ این غم رو.. وقتی بزرگتر شدم... متوجه شدم که بخاطر این تفاوت ریزی که با پسر‌ها دارم چیزای زیادی و ازم می‌گیرن.. تمام تبعیض ها رو تقصیر این رز سرخ بیچاره می‌انداختم.. وقتی یکبار بخاطرِ اینکه دامادمون بود و من از اتاقی که هیچ جای خونه دیدی بهش نداره بدون روسری رفتم یک اتاق دیگه.. و از طرف برادرم کتک خوردم.. و تحقیر شدم.. آرزوم بود که این گل و پرپر کنم طوری که ساقه و ریشش هم از جا دربیاد.. فکر تغییر جنسیت به سرم زده بود.. از دختر بودن خوشم میومد اما از محدودیت هایی که بخاطرش متحمل می‌شدم نه! ماه رمضون‌ها حتی اگر خیلی گرسنه بودم بازم اگر پدر و برادرم خونه بودن نمیتونستم چیزی بخورم.. و مار زیر دلم عمیق تر نیشم می‌زد..‌. چون اعصابم بهم می‌ریخت با برادرم دعوا می‌کردم و اون هم همیشه برای دعوا آمادگی لازم و داشت.. پدرم هم بهم ایراد می‌گرفت که چرا جای اینکه توی خونه کمک کنم.. همش از این طرف به اون طرف می‌افتم.. اما حالا همه چیز فرق می‌کنه❗ اینو نوشتم که بگم دخترای ارزشمندم... بانوان قدرتمند و شجاع من! به‌دلیلِ حماقتِ بشر.. زنانگی زیبای خودتون رو سرزنش نکنید.. و برای خودتون و تمام مشخصاتتون احترام قائل باشید.. مناسب برای دختران 9 تا 12 سال..
fa-sh
از نظر من خیلی کتاب خوبی هست☺ من به همه شما دختران توصیه میکنم که این کتاب را بخونین من این کتاب را میخوندم با بدن خودم حس بهتری داشتم و حس خجالت کشیدن برای حرفام به مادرم نداشتم💖
hosns:)
میشه ب منم بفرستین بخونم
اورانوس
واقا کتاب عالیییی بود به همه ی دخترها پیشنهاد می کنم
dorsa
خیلی عالیه در مورد بدن دختران توضیح میده و ویژگی های بلوغ رو توصیف میکنه
سارینا صالح زاده
عالی من همه چیز را فهمیدم 💖
💖💖دختر کتابخوان💓💓
عالییییی
فاطمه دا
۹ سال به بالا
keyra
برای دخترایی که تازه به سن بلوغ رسیدن و نمیتونن راحت حرفشون رو به کسی بگن.
f.nik
میگم برای چند سال خوبه؟
Faezeh
بسیار کتاب مفید و جالب بود . نکات مهمی داشت که باید تمامی دختر ها بدونن. اگه کم کم قراره به بلوغ برسید حتما این کتاب رو پیشنهاد میکنم .منم که به سن بلوغ رسیدم این کتاب رو خوندم و برام ارزشمند بود . بازم هم میگم کتاب خیلی خیلی خوب بود.
زیبا
بسیار آموزنده،کاربردی و کافی ست
danicasilva
خیلی‌خوب‌بود‌من‌نسخه‌چاپیشو‌دارم‌عالیه🌸.
0
کاربر ۳۷۶۶۰۸۳
عالیه 🙏🏻

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۷۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد