نظرات کتاب میوه خارجی
کتاب میوه خارجی اثر جوجو مویز

کتاب میوه خارجی

نویسنده:جوجو مویز
انتشارات:نشر آموت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۴از ۱۳ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

adilipour
داستانش خیلی مزخرفه
arezo
خب از نشر ملیکان بهتر بود🤦🏻‍♀️
leylak
با وجود نظرات منفی دیگران به نظرم کتاب جالبی بود. از پیرنگ، سرعت وقایع و پایان‌بندیش کاملا راضیم. در بدبینانه‌ترین نظر ممکن می‌تونم بگم انتظاری که از یه کتاب جوجو مویزی داشتم برآورده شد. هر چند برای کسی که می‌خواد برای اولین بار یکی از کتاب های مویز رو بخونه یک به علاوه‌ی یک می‌تونه انتخاب بهتری باشه.
سارا محمدپور
کتاب خیلی سانسور شده بود با اینکه ژانرش اجتماعیه و چیز خاصی نداره که بخواد سانسور شه .. با این وجود من اصلا خوشم نیومد خیلی معمولی بود ..
فاطمه صباغ کاشانی
به نظر من کتاب خیلی خوبی بود و خیلی واقع گرایانه بود و به جوانان بین ۱۸ تا ۳۰ سال اکیدا توصیه میشه. دختری بوده که خانواده درست حسابی ای نداشته و بخاطر جنگ به حومه لندن و پیش یک خانواده دیگه که دختر همسن اون داشتن میره و در این بین با انسان هایی اشنا میشه.این کتاب باعث میشه که قدر لحظه لحظه زندگیتون رو بدونید و بدونید زندگی همینه،همیشه مشکلاتی هست و نباید از پا بیفتی. من شخصیت لوتی و جو ودیزی و جونز رو خیلی دوست داشتم.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
میوه خارجی کتابی با محوریت شخصیت زن‌ ها و روایت دو داستان موازی در حال و گذشته است. این رمان با داستان زندگی لوتی از آوارگان جنگ جهانی دوم شروع می‌شود که در کودکی به خانواده دکتر هولدن سپرده می‌شود و در کنار سیلیا، دختر خانواده هولدن که هم‌ سن اوست، رشد می‌کند و سال‌های نوجوانی را پشت سر می‌گذارد. زندگی در شهر کوچک و بی‌ جنب و جوش «مِرِم» عذاب‌ آور است و ساکنان کهنه‌ پرستش در مقابل هرگونه تغییر و تحولی از خود مقاومت نشان می‌دهند. این دو دختر جوان مشتاق هستند تا دور از خانواده و به هر نحو ممکن درِ دنیای جدیدی را به روی خود بگشایند. بدین ترتیب وقتی گروهی سنت‌ شکن از لندن می‌ آید و در عمارت آرکیدیا ساکن می‌شود، با دو شیوه‌ جدید از زندگی آشنا می‌ شوند. با این حال عشقی که پس از آن در قلب لوتی جوانه می‌زند، عواقبی در پی دارد و زندگی افرادی را تحت تاثیر قرار می‌ دهد وکتاب دارای سه بخش گذشته،حال و بخش پایانی بود، که هر کدوم به زیبایی نوشته شده بودند و شامل موضوعات متفاوتی بود که به زیبایی نقاط اتصالی اون ها رو به هم مرتبط می کرد. بخش اول کتاب برای من به اندازه کتاب های کلاسیک جذاب بود، پر از رمز و راز و شخصیت هایی که هر کدوم ارزش هایی داشتن و برای رسیدن بهشون تلاش می کردن. جدال سنتی ها و سنت شکن ها… بخش دوم کتاب راجع به زنی که همه چیزش رو باخته و می خواد زندگی جدیدی رو شروع کنه. این بخش برای من پر بود از شخصیت هایی که میخواستن گذشته تلخشون رو جبران کنن. انگار تلخی گذشته مِرِم کام مردمش رو تلخ کرده و همه سعی داشتن فصل جدیدی رو شروع کنن. داستان به هنرمندانه ترین حالت نوشته شده و شخصیت ها همه با هوشمندی و وسواس انتخاب شده بودن، که بهم ثابت کرد که چرا این کتاب جایزه بهترین رمان عاشقانه سال ۲۰۰۴ رو گرفته… ترجمه عالی و بی نقص بود و از روان بودنش مثل همیشه لذت بردم، انگار مفتاحی بهتر از هر کسی میتونه فکر مویز رو بخونه و به نظرم انتخاب عنوان میوه خارجی هوشمندانه و دقیق بود، چون کتاب پر بود از احساسات بیگانه و میوه های ممنوعه عشق های نا فرجام… توصیه میکنم اگر کارهای مویز رو دوست دارین، اگر کلاسیک دوست دارین و اگر دنبال موضوعی پر رمز و راز هستین این کتاب رو بخونین.
کاربر ۲۴۴۰۲۹۳
خیلی عالی و بسیار درخشنده

حجم

۴۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

حجم

۴۶۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۲۴ صفحه

قیمت:
۱۶۵,۰۰۰
۸۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد