نظرات درباره کتاب آن پایین چه خبر است؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آن پایین چه خبر است؟ اثر مک بارنت

نظرات کاربران درباره کتاب آن پایین چه خبر است؟

نویسنده:مک بارنت
امتیاز:
۳.۵از ۲۶ رأی
۳٫۵
(۲۶)
_MahdiGhafuri_
#۱۴۶ داستان طنزگونه‌ای است که در نگاه اول سرد و بی‌معنی به نظر می‌رسد و پایان گنگ آن مخاطب را دچار ابهام می‌کند. اما با دقت بیشتر می‌توان به نکات خوبی رسید. به‌شخصه صفحه‌آرایی‌های "جان کلاسن" را می‌پسندم که در آن حتی نگاه‌های شخصیت‌ها برای ما حرف دارند. در اینجا هم می‌توان محوریت کاراکتر "سگ" را دید که برخلاف آن دو نفر متوجه چیزهایی می‌شود. در وهله اول، این یک داستان طنز است که مخاطب کودک را می‌خنداند و سرگرم می‌کند. ما که از بیرون داریم به این دو نفر نگاه می‌کنیم، از جهتی شبیه سگ داستان هم هستیم که سعی دارد با زبان بی‌زبانی راهنمایی‌شان کند، ولی آنها سرگرم تلاش بیهوده خودشان‌اند و به او اعتنایی نمی‌کنند. داستان سم و دیو، حکایت همه‌ی ماست که در زندگی بی‌مقصد به دل مسیرهای مختلف می‌زنیم. راهنمایی همیشه در کنارمان است، اما به آن توجه نمی‌کنیم و در آخر، مثل گذشته به چرخه بی‌حاصل زندگی ادامه می‌دهیم. (پانوشتی برای آنها که کتاب را خوانده‌اند در کامنت نوشته‌ام.)
MMahdiGhafuri
پ.ن: گفتگوهای زیادی راجع به معنا و مفهوم این داستان شده است؛ تا جایی که اگر نام انگلیسی کتاب را جستجو کنید (Sam & Dave dig a hole)، با بیش از هفت تئوری مختلف درباره پایان غیرطبیعی آن مواجه می‌شوید. بعضی نوشته‌اند سگ در این داستان، نمادی از مسیح است که سعی دارد انسان‌ها را به سمت سعادت هدایت کند، ولی دیگران بی‌توجه راه خود را می‌روند. بعضی نوشته‌اند ماندن در چاله و سقوط، نشان از رویایی داشته و برخی هم گفته‌اند شخصیت‌های داستان مرده‌اند و وارد برزخ یا دنیای دیگری شده‌اند. به هر حال هبوط انسان از دنیایی با درخت "سیب" به دنیای دیگر و تقلاهای بیهوده در این مسیر، بخش انکارناپذیر داستان است.
سجادی
فکر می‌کنم برای کودک باید همراه با توضیح اضافه باشد که با از کودک بخواهیم یا خودمان مستقیم به او بگوییم.
parsa
من این کتاب را دارم خیلی خنددار است
مائده هاتف
به نظرم، از این لحاظ که میخواست بگه،تو زندگی هدف داشته باشیم.‌‌..به نشانه ها و محیط اطرافمون با دقت بیشتری نگاه کنیم..و از این شاخه به اون شاخه نپریم..‌خوب و آموزنده بود ..اما پایانش کمی گیج کننده بود...همینطور تصاویر کتاب هم به طرز عجیبی تغییر کرد...
mahtab&friends
خوب اگر بخوایم مفهوم تلاش کردن و نامید نشدن رو بگیم، کتاب خوبیه اما یه جوریه، انگار عاملی که باعث شد اون دوتا پسر به الماس نرسن، بیشتر بدشانسیشون بود یا توجه نکردن به نشانه ها( سگه متوجه الماس ها می شد و جهتشون رو نشون میداد). میشه کتاب رو خوند و نتیجه گرفت فقط تلاش کردن مهم نیست، هوشمندی و جهتش هم مهمه. یا به صورت تعاملی خوندش مثلا از بچه بپرسیم تو اگه جای پسرها بودی چیکار می کردی یا یه بازی شبیهش طراحی کنیم.
𝑀𝑜𝑜𝑛𝑙𝑖𝑔ℎ𝑡
اگر میخواید بخونید، بخونید، اما مگههه اینکه برای بچه های پایین پنج سال جالب باشه چون نه تنها اتفاق خاصی نیوفتاد بلکه پایان مسخره ای هم داشت من اول فکر کردم قراره در مورد لایه های زمین و جنس تشکیل دهنده اونها باشه، البته اشتباه از خودم هم بود که گروه سنی کتاب رو چک نکردم ولی خب این بی محتوایی شوکه‌م کرد
p.$
فکر میکردم در مورد مرکز زمین باشه اما نه مزخرف ترینننننننننه اصلا نخونین
bitabemahtab
یه حالت خب که چی ای دارم!
Unknown
کتاب سیزدهم

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد