نظرات کتاب مده‌آ
کتاب مده‌آ اثر اوریپید

کتاب مده‌آ

نویسنده:اوریپید
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۴.۱از ۴۲ رأی
۴٫۱
(۴۲)

نظرات کاربران

علی دائمی
اوریپید انسان عجیبیه؛ انگار هزاران سال از زمانهٔ خودش جلوتره. زمانی که تمام آثار ادبی یونان در مدح جنگاوری و ستیزه‌جویی پهلوانان یونانی نوشته میشد، اوریپید نمایشنامهٔ «زنان تروا» رو نوشت که از اولین نمونه‌های درام ضدجنگه! در این نمایشنامه هم به طرز عجیبی برخی از حقوق زنان و دغدغه‌های اونا رو از زبان مده‌آ مطرح میکنه. البته نمیشه گفت «مده‌آ» فمنیستیه؛ چون به همون اندازه که سعی کرده بازتاب‌دهندهٔ مطالبات و رنج‌های یک زن باشه، اون رو ظالم و خبیث نشون میده. مده‌آ بر اثر شکستی که در رابطهٔ عاطفیش میخوره، دست به جنایاتی میزنه که از هر مردی بعیده! بنابراین نمایشنامهٔ مده‌آ در عین حالی که بلندگویی برای بیان ناعدالتی در حق زنه، تصویرگر وضعیت دهشتناک زنان مردنما و کسانیه که تلاش میکنن عواطف زنانه رو در وجودشون بکشن و شبیه به مردها رفتار کنن!
علی دائمی
👌👌👌
Sarah
چ پیچیدگی مهملی وقتی زنی در حال کشتن زنانگی و رشد قوای مردانه باشه چون سرگردون میشه و ب جنون کشیده میشه
Zohreh Abbasi Far
باورنکردنیه که تو زمان یونان باستان همچنین نمایشنامه‌ی حیرت انگیزی رو اجرا کردن
کاربر ۱۲۲۸۶۱۷
یونانیان در خلق نمایش 2500سال پیش تا کنون افتخار میکنند.این در صورتی است که ایرانیان هم به خلق شعر از 2000سال پیش افتخار میکنند. نمایش مده آ بسیار جذاب و خواندنی است. یکی از نکات قوت این اثر ،نداشتن توضیح صحنه ها و توضیح شرح حال شخصیتهاست.که این خود حسن بزرگی است.زیرا به مخاطب اجازه تخیل میدهد
Narjes
کشمکش های مدهآ و گفتارهایی که با خودش دارد ، برای انتقامی که زخمی عمیق بر جان و تنش گذاشته برای من جای شگفتی دارد ، هر آن چیزی که خواندیم همانیست که اکنون در این دوران می بینیم ، می شنویم و شاید میخواهیم....میخواهیم مثل مدهآ همینقدر جسور و گستاخ دادخواهی کنیم !! (هرچند این نوشته افکاری را بیان میدارد که به ضرر من زن است!)
Farzaneh
یکی از بهترین نمایشنامه هایی هست که مطالعه کردم.

حجم

۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۶۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد