نظرات کتاب عاشقی به سبک ون‌گوگ
کتاب عاشقی به سبک ون‌گوگ اثر محمدرضا شرفی‌خبوشان

کتاب عاشقی به سبک ون‌گوگ

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۳ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب عاشقی به سبک ون گوگ یک کتاب همه‌چیز تمام است! کتابی که با جذابیت هرچه تمام، داستان عاشقیِ پسر جوانی با سرگذشتی رازآلود را بیان می‌کند که با کنار هم قرار دادن رویدادها، شخصیت‌ها و اتفاق‌ها، سعی در کامل کردن تکه گمشده‌ای از پازل زندگی خود را دارد. روایت عشق و عاشقی از دید مردانه و توصیف تمام احوالات مربوط به آن، همیشه متفاوت‌تر و ناشناخته‌تر از توصیف‌ها و زاویه دید زنان نسبت به موضوع عشق بوده و از همین رو قلم نویسنده سرشار از عاشقانه‌های ناب و توصیفات جدید در این رمان است داستان این رمان، ماجرای زندگی پسری به نام «البرز» است که در خانه یکی از فرماندهان ارتش شاهنشاهی به‌عنوان فرزند خدمتکار بزرگ شده و با دختر تیمسار، «نازلی»، هم‌بازی بوده و با گذشت زمان عاشق او شده است. او در ابتدای رمان به خاطر نازلی دست به کاری عجیب و غیرمعمولی زده است.ولی همین امر موجب می‌‌شود که خواننده تا پایان داستان، به دنبال کردن البرز و ماجرای آن ترغیب شود. این رمان در واقع تصویری از فضای روشنفکری عصر پهلوی را به تصویر کشیده و خواننده را در آن فضا قرار داده است. شخصیت اصلی داستان نقاش معلولی‌ست که در طول روایت داستان شیدایی خود، از پیله‌ای که با عنوان هنر دور خود پیچیده خارج می‌شود، پوست می‌اندازد و وارد فضای واقعی جامعه می‌شود. علاوه بر وجه ادبی زیبای این رمان، به نظر می‌رسد که نویسنده ظرافت‌ها و جزئیات نقاشی را هم به‌خوبی شناخته و بیان کرده است.کتاب در چهار فصل نوشته شده و تمام داستان‌ها از زاویه دید «البرز» که به طور اتفاقی در جریان ماجرا قرار گرفته، در حال روایت است. فصل آخر در حقیقت روایتی از اتفاقاتی است که بر سر مردم شمال خراسان آمده و به جریانات مشروطه و ظلم بر دختران قوچان بر اثر فشار حکومت اشاره شده است.عاشقی به سبک ون گوگ کتابی‌ست که بعد از خواندن آن، دوباره به سراغش خواهید رفت.رمانی سرشار از تکنیک‌های ادبی و نوشتاری است. شاید بتوان گفت که سبک متفاوت نویسنده در این اثر، تصویرسازی قوی و استفاده از توصیفات ساختارشکن در روایت داستان، این رمان را به یک کلاس کوچک نویسندگی تبدیل کرده است؛ کلاس کوچکی که در کنار لذت خواندن داستانی عاشقانه، شما را با فنون ادبی موجود در متن کتاب نیز همراه خواهد کرد.😍🤩
behnaz
دیگه بی خودی گنده اش نکنید لطفا در حد این تعاریف نیس
اشک انار
۹۵ درصد حجم کتاب توصیف از فضا و محیطه. ایده اصلی داستان کشش اینهمه طولانی شدن رو نداره و عملا در مسیر توصیفات زیاد نویسنده گم میشه. خوندنش رو توصیه نمیکنم
behnaz
وای کاش فقط این بود خییییلی بد بود کلا فضا و داستان من حالم از هر چی رمان و داستان بود به هم خورد
فاطمه ^-^
توصیه میکنم چون انقدر توصیفات و استفاده از ارایه ها و استعاراتش قوی بود که تقریبا برابر میکرد با یه اثر ادبی فاخر! متنش خیلی روان نبود چون فعل ها پس و پیش میشدن و کافی بود به علائم نگارشی یکم بی دقتی کنی، اونوقت کلا جمله رو بد متوجه میشدی🤭. ایده داستان خیلی چیز خاصی نبود، اما تنها چیزی که متمایز میکرد اثر رو، همین توصیفات دقیق، محسوس، جذاب و پرکشش بود.
گیله مرد
رمانی بسیار جذاب با قلمی استوار و زیبا. از هر نظر عالی و بی نظیره
بهناز
واقعا این نظرات توام با به به و چه چه رو اصلا درک نمی کنم من اصلاااا خوشم نیومد نه از توصیفات نه از فضا نه از شخصیت ها نه از اسم بی ربط کتاب حیف از وقتم فضل اخر شروعش اذیتت می کنه چون‌ نمی فهمی این شخصیت ها کین؟ من رفتم پایان رو خوندم یه کم تا بفهمم فصل اخر چی داره می گه انقدر نوشتار سنگینه که حال ادم به هم می خوره چه اشتباهی کردم این کتاب رو خوندم
علی جوان نژاد
شرفی خبوشان نویسندهٔ قابل تاملی هست. بی‌کتابی ایشون واقعا رمان خوبیه. ولی عاشقی به سبک ون‌گوگ به نظرم متوسطه. به چند دلیل. اول اینکه نویسنده در زبان خیلی درگیر کلیشه‌های متون بجا مونده‌ست. از متونی که قبلا داشتیم جلو نیومده و چیزی بر اون‌ها نیوفزوده. دیالوگ‌ها در بعضی جاها رسما اقتباس از فیلم‌هایی هست که توی این بازهٔ زمانی اتفاق میوفتن. در بخش آخر هم که زبان متفاوت‌تره صرفا با جابجایی ارکان خواسته به زبان فخامت و شاعرانگی بده که موفق نبوده. در بارهٔ محتوا، شخصیت‌ها در نیومدن. بیشتر تیپ هستند. شخصیت‌پردازی کار ضعیفه. شما شخصیت‌ها رو نمی‌بینید، در حد کلمات هستند. عشقی که توش به تصویر کشیده شده هم در نیومده و پا در هوا رها شده. از طرفی نگاهش به تاریخ کلیشه‌ست. تعبیر و تحلیلش از اون برههٔ تاریخ در حد رسانه‌هاست نه بیشتر. البته خبوشان این مشکل رو کلا داره. در کتابِ بی‌کتابی هم تحلیلش از تاریخ سطحیه. در کل نسبت به بسیاری از رمان‌هایی که داره چاپ می‌شه خوبه ولی به عنوان رمان، رمانِ متوسطِ رو به ضعیفی هست.
شیهمیمی
بخش های میانی کتاب خیلی خوب بود و شخصیت نازلی و البرز و رابطه شون و زیبا توصیف کرده بود و بعضی توصیفات هنرمندانه ای کرده بود اما اول و آخر کتاب مخصوصا خیلی پر از جزییات بود که حوصله ادمو سر میبرد و سردرگم میکرد.
dokhtare aftab
قدرت! این کتاب واقعا یه کتاب ادبی قوی بود پر از توصیفات نو و بدیع و در عین حال روان و محسوس اصلا یه چیز عجیبیه! البته متن یه جاهایی اینقدر سنگین بود به نظرم که سرسری عبور میکردم.اما امان از توصیفات این کتاب! امان!
behnaz
چه توصیفی مثلا این که معشوق مار هست و تو رو می بلعه از نظر شما قشنگه؟؟؟ بیشتر چندش اوره
مامان دوقلوها
موضوع کتاب اول فکر می‌کنی عاشقیه اما... خیلی کتاب جذابیه . پر از رمز و رازه
atieh
خلاصه داستان که احتیاج به تکرار نداره. اما روایت غیرخطی و درهم کتاب چالش جالبیه برای خواننده تا بتونه تمرکز کنه و خط سیر داستان رو گم نکنه.

حجم

۳۳۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۳۳۶٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد