نظرات درباره کتاب خودآموز دیکتاتورها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خودآموز دیکتاتورها اثر رندال وود

نظرات کاربران درباره کتاب خودآموز دیکتاتورها

انتشارات:نشر ثالث
امتیاز:
۳.۹از ۱۴۷ رأی
۳٫۹
(۱۴۷)
a soul
قدرت جذابه . رسیدن به جامعه ای که در اون قدرتی مطلق وجود نداشته باشه و هیچ کس بر دیگری برتری نداشته باشه توهمی فانتزی بیش نیست. شبیه به توهم عادلانه بودن نظام جهان و دار مکافات بودنش و همین اوهام پوچ و بی ارزش . تنها کاری که میشه کرد دور کردن این قدرت قدرتمند ، از دست و بال یک نفر یا یک گروه محدوده . اگر متمرکز باشه دیکتاتوری ایجاد میشه و به قول اوبراین در ۱۹۸۴ ،" هیچ کس قدرت را به قصد واگذاری آن به عهده نمی گیرد. قدرت وسیله نیست ، هدف است. آدمی دیکتاتوری را به منظور حراست از انقلاب بر پا نمی کند. انقلاب میکند که دیکتاتوری بر پا کند." دیکتاتوری متمرکز ترین نوع قدرته. نویسنده های این کتاب ، ۵۰۰ سال بعد از نگارش شهریار، راه و رسمی مشابه با ماکیاولی رو در پیش گرفتن. اونها راه و رسم رسیدن به قدرت و دیکتاتور شدن رو براتون شرح میدن، با بیانی جذاب و طناز. ترجمه ی خوب آقای اشتری هم مزید بر علت میشه تا از کتاب لذت کافی برد. چیزی که هست اینه که آیا کتاب شما رو هل میده به دره ی گرایش به دیکتاتوری؟ نه . اون فانوسی تو دستش میگیره تا شما بهتر سر از گوشه و کنار این دره ی تاریک و وحشتناک در بیارین . دره ای که از ما ساکنین این گربه دور نیست. پیشنهاد اخر: چاپیش رو تهیه کنید ، از اون کتاب هاییه که باید نسخه ی چاپیش رو داشت.
کاربر 4882759
نسخه صوتی ندارره؟؟
shima mahdavi
مستندی هم راجع بهش ساختن از نت فیلیکس پخش شده به اسم چگونه دیکتاتور شویم
a soul
از سایت انتشارات سفارش بده
MSadra
﷽ در مورد کتاب های اینچنینی(در سرزنش حکومت ها و سیاستمداران) باید که اول گفت خودشون بد نیستن و حتی بعضا حقیقتن .اما رفتار ما در برابر اونا مهمه! 🔸 متاسفانه اکثر کسانی که این کتب رو می خونن بعدش از سر استیصال به خنده و ناله رو می یارن و از خودشون و مردمشو و جامعه انسانی ناامید می شن. درحالی که در اکثر موارد نویسندگان این کتب خودشون فعالان سیاسی هستن(یعنی به تغییر و پیشرفت انسان امید دارن) اما مشاهده می شه که بعضی از دوستان با خوندن این کتابا به"دیگه هیچی فایده نداره" و "همش کار خودشونه" رو میارن. پس این قسم کتابا رو برای فهم و اصلاح بخونیم نه برا ناامیدی! 🔸همه زبانشون تو نقد تنده اما، یه سوزن به خودت بزن و بعد با جوالدوز به جون دیگران بیافت! بد نیست بعد از چند صد صفحه گله و شکایت و حق به جانب بودن تو خلوت از خودمون بپرسیم واقعا خود ما چه کاری می تونیم بکنیم؟آیا می تونیم بهتر از حاکمانی که تو طول تاریخ بودن،باشیم؟چطور؟ نذاریم که تک کلمه ها اغفالمون کنن. حاکم بودن چالش های بسیار بیشتری از کلمات گل و بلبلی "رابطه با جهان" یا "نگاه به داخل داره" منی که حتی واسه خودم نمی تونم برنامه ریزی و پیش بینی کنم،چطور به درستی این شعار ها پی برده ام و چطور قراره اجراشون کنم؟ 📌 خلاصه کل نظر: از نقد سیاست غافل نباشید اما ۱ - از درخت نقد میوه ناامیدی نچینید. ۲ - از بیرون گود به لنگ نشدن حریف چغر، فقط اعتراض نکنید.(کمک هم بکنید.)
عالی
خدا حفظتون کنه
Zeynab
بااینکه که کتابو نخوندم ولی نظرتون خیلی خوب بود و نکته مهمی گفتید که باید بهش توجه کنیم در هر صورت
yoonesbayat
افرین.‌خوب بود نظرت
مهدی
سلام به همه خیلی گرونه! گفته تکراری: وقتی پول: کاغذ - چاپ - حمل و نقل - انبار - فروشگاه - فروشنده و... صرف نمیشه! این گرونی چه معنایی داره؟؟؟!!! هر کسی که قیمت تعیین میکنه در اشتباهه.
shirin
اگه به ی کتابی که انقد محتوای خوبی داره میگید گرون پس به نظرم هنوز ارزش ی کتاب رو درک نکردید. شما برای چیزی که قراره یاد بگیرید و به فهمتون اضافه میشه باید پول بدین واقعا این ارزش 40 تومنو نداره؟ اونم با این گرونیایی که هست فقط همین کتاب به نظرتون گرون اومد؟
Zahra Zare
واقعا نمیشه به ۴۰ تومان توی این اوضاع وحشتناک اقتصادی گفت گرون .. چرا فقط توی حیطه کتاب خیلی از مردم اعتراض ب گرونی میکنن و از خرید منصرف میشن
MohammadAA2000
اره گرونه
pejmannavi
من فقط نمونه کتاب رو خوندم. کتاب عالی و روان و مستند نوشته شده و زبان طنز خوب و بجای کتاب باعث شده که یکنفس خونده بشه. سخته این سبک کتابها رو مثل داستان جذاب بنویسی و البته این کاریه که نویسنده های کتاب بخوبی از عهده اش بر اومدن. و صد البته بخشی از جذابیت ماجرا به همذات پنداری ما ایرانیها بر میگرده که تقریبا در تمام نسلهای تاریخمون دیکتاتورها رو دیدیم و چه بسا عاشقشون هم بودیم. این کتاب از اون کتابهاییه که ترجیح میدم نسخه کاغذی اش رو توی کتابخونه ام داشته باشم.
m_khaniiiiii
"ما ایرانی‌ها در تمام نسل‌هامون دیکتاتورها رو دیدبم و چه بسا عاشقشون‌هم بودیم" چه خوب گفتی👏
ناجی
یه کتاب خوب که برا من جذاب بود هرچی بیشتر میخوندم بیشتر معنی سیاست رو درک میکردم برای هر گفته یک یا دو مثال زنده و معاصر میاره، که نقطه عطف این کتابه بنظر من جای خالی این کتاب ، توی کتابخانه همگانی احساس میشه (:
Roshana
امکانش هست بیاد زودتر تو طاقچه بی نهایت این کتاب های جدید آقای اشتری؟؟؟
sae
مترجم مجبور شده قسمتهایی رو که درباره ایران هست رو حذف کنه، یک قسمتش که از نسخه اصلی خوندم این بود: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (ایران) 125000 عضو نیرومند و پراکنده و محرمانه در سراسر کشور دارد، سپاه به راستی ترسناک و از نظر اقتصادی غیرقابل رقابت است. احمدی نژاد خودش عضو بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ابتدا وظیفه دفاع از ملت در برابر دشمنان خارجی را بر عهده داشت، به طور فزاینده ای برای از بین بردن دشمنان داخلی و تهدیدات سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است. به این ترتیب، بر مبنای جغرافیایی سازماندهی مجدد شده است، و فرماندهان منطقه اکنون مستقیماً بر دو تا پنج میلیون نفر از اعضای بسیج، شبه نظامیان باند مانند ایران نظارت دارند.[256] مأموریت گسترده حضور جغرافیایی سپاه پاسداران را به خوبی برای قیام های منطقه ای یا شورش مردمی آماده می کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایبندی به دین اسلام را اجرا می کند و صلاحیت انحصاری گشت زنی در ایران را دارد. نیروی قدس آن ابزارهای جنگی - موشک، مین زمینی - را به حزب الله و حماس صادر کرده است و به طور گسترده در امور اقتصادی و سیاسی داخلی ایران دخالت دارد. این سازمان بر نیروی مقاومت بسیج که توسط آیت‌الله روح‌الله خمینی در سال 1979 تأسیس شد، نظارت می‌کند: یک سازمان شبه‌نظامی داوطلبانه مسئول دفاع در برابر تهدیدات خارجی. نکته مهم این است که عضویت در سپاه هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی سودآور است: رئیس جمهور محمود احمدی نژاد از کهنه کار این سازمان است و بر همین اساس از اختیارات خود بر آنها استفاده کرده است. دو سوم کابینه رئیس جمهور را فرماندهان سپاه تشکیل می دهند و 80 افسر سابق سپاه در مجلس کرسی دارند. اعضای سپاه با بیش از 100 شرکت ایرانی ارتباط دارند، در قراردادهای پرسود گاز و مهندسی شرکت دارند، قراردادهای دولتی برنده شده‌اند و سالانه بین 12 تا 15 میلیارد دلار در تجارت، ساخت و ساز و مهندسی درآمد دارند."
کاربر ۲۸۰۳۶۹۳
می خوای قبول داشته باش میخوای نداشته باش اگر سپاه نبود کشور هم نبود
mr paradox
ما هیچ! ما سکوت ...
XoERFANoX
کتابی بسیار عالی با ترجمه عالی تر از آقای اشتری🌷توصیه میکنم کتاب های "چگونه ملت ها شکست می خورند" ، "فروپاشی" و "قدرت بی قدرتان" هم بخوانید . کتاب های اورول هم خوب دیگر نیازی به معرفی ندارد معرکه اند و در ایران فکر کنم همه حداقل یکبار خواندند😅
みⓈムЯム
قدرت بی قدرتان رو خوندم. عااالی بوود
majid001
جای شما خالی است در طاقچه... امیدوارم سرشار از بهترینها باشید...
عاشق ترجمه های بیژن اشتری هستم واقعٵ مترجم فوق العاده ای هستند و همه کتابها یی رو که ترجمه کردن عالین با تشکر از طاقچه هنوز چند تا از ترجمه های آقای بیژن اشتری داخل طاقچه نیست که امیدوارم زودتر بذارین.
سِدحُسِین
این کتاب برای دانستن چگونگی دیکتاتور های قدیمی شاید بدرد بخورد... اما دیکتاتوری اکنون مدرن شده. با اسم مردم و جمهوریت انتخاب تو را جهت دهی میکنند. با تلفنی که در دستمان هست کنترل میشویم. با همه چیز کنترل میکند. این کتاب بدرد شناخت دیکتاتور های قدیم میخورد. اشتباهی با زمانه خودتان تطبیق ندید که همین یعنی دیکتاتوری.
کاربر ۵۳۹۹۹۶۵
به نظرم مطالب کتاب رو در ایران و دیگر کشور های دیکتاتوری جهان امروز دیده میشه به وضوح و اینکه چیزی در کتاب گفته شده در مورد دیکتاتوری در نظام سیاسی و اثرات اون توی نظام اجتماعی هست نه تکنولوژی و اگر بنا رو بر نظر شما به بذاریم کشور های دیکتاتوری اونقدر در تکنولوژی و اقتصاد تجارت پیشرفته نیستن واگر هم باشند ادعادی بیش نیست و یا در تسلیحات نظامی هست که باز هم اونا خیلی کار آمد نیست هر چند ما نباید توی دنیا تکنولوژی خطرات اون رو نادیده بگیریم ♡
سید امیر علی جلیلی
مرگ بر صدام یزید کافر!
Firooz
کتابی است ارزشمند و در عین حال بسیار روان و مستند که در واقع تجربه بشر از حکومت های دیکتاتوری را بیان می کند.
imsarahshirley
بُریده ها رو خوندم و بسیار ترغیب شدم به خوندن.. جمله به جمله ش چه وضعیت آشنایی رو تداعی میکنه!:)
zohre
لحظه به لحظه ی کتاب ملموس
zeynab_m91
خیلی آشنا👌
zeynab_m91
در این برهه ی حساس کنونی! حتما این کتاب رو مطالعه بفرمایید.
mohamadreza22536
از یه جایی به بعد واقعا تو نقش یک دیکتاتور فرو میرید و به توصیه های کتاب خیلی دقیق گوش میکنید
hamex
در نسخه‌ی اصلی و سانسور نشده‌ی کتاب کلمه‌ی Iran رو سرچ کردم، ۸۸ مورد پیدا شد. در این نسخه ترجمه ۶ تا ایران داریم و ...
کتاب 1984
وای چه کتاب قشنگی تو رو خدا بیارید بی نهایت
yazdaan
کتاب جالبی بود ،یه دستورالعمل تر و تمیز و تئوریزه شده برای افرادی که دوست دارند شخصیت دیکتاتوری داشته باشند و از واژه های "حقوق بشر"، دموکراسی، عدالت،برابری،آزادی بدشان می آید. در واقع کتاب همان نسخه کاملتر شهریار ماکیاولی است (کتابی که هنری کیسینجر قبل از خواب آنرا میخواند ) نگارش این کتاب به قدری عجیب است که کسی در رابطه با ساخت بمب،دزدی کردن،اختلاس،دور زدن دیگران،پولشویی، کتاب بنویسد و مو به موی دست یافتن به تمام این کارها را با ذکر وقایع تاریخی و سرگذشت دیگر تبهکاران برای شما توضیح دهد و شما را به انجام این سری کارها ترغیب کند.
جستجوگر
این کتاب، تحقیقی گسترده درباره رژیمهای دیکتاتوری و توتالیتر در سراسر جهان خصوصا آمریکای لاتین و آفریقا و خاورمیانه است. اینکه در کلیات، شبیه هم اما در جزئیات به دلیل فرهنگ و بافت آن کشور، تفاوتهایی وجود دارد. اما روحیات و خصلتهای روانی دیکتاتورها، به شدت شبیه هم است. تفاوت در نحوه به قدرت رسیدن که از یک کودتای نظامی باشد یا انقلاب توده ایی، از جمله تفاوتهای چنین رژیمهاییست. معمولا رژیمهایی که با انقلاب و سرنگونی یک رژیم سلطنتی به حکومت می رسند، حاکمان به ساده زیستی ظاهری رو می آورند. مائو را فاکتور بگیریم. روشهای پرداختن به کیش شخصیت هم از دیگر مسائل است. گرچه استثناهایی مانن. فیدل وجود دارند. و سایر جوانب که با خواندن کتاب، درک خواهید کرد چون به شدت برای ما ملموس است. لحن کتاب طنزگونه است و دلنشین و ترجمه مسلط آقای اشتری که در این متون تبحر دارند، بر جذابیت کتاب افزوده.
جواد
کتاب خلاصه ایه از سرنوشت دیکتاتورهای دنیا و روش هایی که برای بقای حکومتشون انتخاب کردن، برای من که اصلا سیاسی نیستم به شدت جذابه و واقعا ذهن سیاسیمو باز کرد و وقتی اطرافم رو نگاه میکنم می بینم چقدر این کتاب دقیقه، پیشنهاد میکنم بخونید حتما

حجم

۷۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

حجم

۷۳۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۷۷ صفحه

قیمت:
۲۳۸,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد