نظرات درباره کتاب بدون هراس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بدون هراس اثر وندی شرمن

نظرات کاربران درباره کتاب بدون هراس

نویسنده:وندی شرمن
انتشارات:انتشارات سروش
امتیاز:
۳.۹از ۷۳ رأی
۳٫۹
(۷۳)
Fatima Fatima
چقدر احساس خفت شرم بعد از خوندنش دارم وندی شرمن کلی از مذاکره کنندگان روس تعریف می‌کنه وحتی میگه ازشون درس گرفته بعد کل تعریفش از تیم ایرانی دادن دو تا فرش به این خانمه که تازه بخاطر نامتعارف بودن در روابط دیپلماتیک از اینکه بهش هدیه دادن متعجب شده اونا رو گذاشته تو اتاقش تا موفقیتش در مذاکرات رو هر روز بیادش بیارن
زینب
به قول عباسی ایران حسن روحانی نیست ایران جواد ظریف نیست ایران سید علی خامنه ایه
sky.
ای عجب!
|قافیه باران|
کت نداد ، یه تابلو نقاشی دوزاری داد 😑 البته خب حتما ارزش معنوی داشته!😏
کاربر ۲۷۸۸۲۱۱
واقعا احساس تاسف تمام وجودم رو فرا گرفته!!! تف به شرف این طور وطن فروش های غرب پرست که باعث بی آبرویی ایرانی ها شده واقعا انسان متاثر است از این همه ساده لوحی و کودنی که تیم مذاکره کننده دولت خفت و ناامیدی داره که مسلما این حد از نادانی و کودنی بی دلیل هم نیست و حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه هست که بعد از اتمام این دولت مشخص خواهد شد. #دولت_جوان_حزب_اللهی
Dr. Hayoula
میگه که: سر مذاکرات دیدم این عراقچی خیلی‌ چقره زیر بار یه سری چیزا نمیره، خسته شدم زدم زیر گریه اونم چی شد؟ دلش نرم شد قبول کرد.» بابا سر آبنبات که مذاکره نمی‌کردی آقای تیم مذاکره کننده...
pooya
در متن اصلی کتاب عنوان «اثر احساسات» وجود ندارد و توسط مترجم اضافه شده است. اینکه شرمن و جان کری تصمیم گرفتند با دوستی و احساسات تیم ایرانی رو ‌فریب بدهند در متن اصلی و ترجمه وجود ندارد. شرمن نوشته که دلیل گریه‌ اش بازی تاکتیکی تیم ایرانی در لحظات آخر بوده است.
حقجو
ای خاک بر سر عراقچی
کتابخوان...
اینکه برجام با اجازه رهبری کلید خورده که واضح هست ولی خب اینم واضح بود که رهبری شروطی دارند و بعد هم اینکه خوش بین به مذاکرات نبودند.... از این هم که بگذریم هدف رهبری با هدف مردم و روحانی فرق داشت، روحانی میگفت تحریم‌ها رو با برجام برداریم، مردم هم فکر می‌کردند راست میگه دیگه حتما و بهش رای دادند و شد این ولی رهبری از اول هدفش معلوم بود اونم این بود که کسب تجربه برای مردم و این رو هم بارها گفت. حالا ببینید کی درست گفت و هدفگذاری کی درست بود
muhamad_salari
اگر مطالعه نکرده بودم آروم تر بودم، متاسفم برای تیم مذاکر کننده.
کاربر ۱۶۳۶۲۳۳
سلام میشود پی دی اف کتاب را برای من بفرستید
سیستماتیک
در کنارش فایل صوتی لو رفته ظریف در همین ایام را هم گوش کنید. بماند برای تاریخ
سلام!
صوت رو نذاشتن بمونه برا تاریخ، دادن بیرون برای اینکه همین الان ازش استفاده سیاسی شه!
نازنین صابری
کتاب جدید و مطالب ابعاد تازه ای را به من نشان داد که نمیدانستم
Meysam_Mohammadian
#دیپلماسی_ذلت #برجام_خسارت_محض
رضا
خواندن این کتاب را توصیه میکنم. برای دانستن حقایقی که دولت و تیم مذاکره کنده از گفتنش ابا دارند. این که چگونه منافع ملی در مذاکرات قربانی تفکر غرب زدگی و اعتماد به بیگانگان شد.
زهرا جوانی هرماینی گرنجر ۳۰۰۴۶۸۷
عالی بود
کاربر ۳۳۸۴۸۱۴
بله خیلی خوب مرسی از شما
Zina
درود بر سرداران دیپلماسی که به غمزه ی یک زن پیر زشت یهودی سرمایه های این کشور که برایش خون ها ریخته شده را، به حراج گذاشتند.
محمدامین یگانگی
خیلی خوبه حتما بخونید
علیرضا ابراهیم
عالی
miiimkaaaf
کتاب، زندگی شخصی وندی شرمن با محوریت شغل هست. بر خلاف چیزی که انتظار داشتم، کتاب جذابی نبود. تنها عامل کنار نگذاشتن کتاب، خاطرات کم و بیشی بود که از مذاکرات می‌گفت. چند آورده‌ای که «بدون هراس» برای من داشت: ۱. روشن شدن تفاوت دیدگاه به دیپلماسی، در ایران و آمریکا: اون چیزی که من در دوران مذاکره و بعد از شکست برجام و به طور صریح در ویس سه ساعته ظریف از هدف مذاکره‌کنندگان ایرانی برداشت کردم، کاهش تنش و حل اختلافات ایران و آمریکا بود. اون چیزی که از این کتاب (که از اتفاق با لحن کاملا دوستانه و حق‌به‌جانب هم نوشته شده) از هدف مذاکره‌کنندگان آمریکایی برداشت می‌شه، نه حل اختلافات، که محدود کردن ایران و سعی برای عدم دسترسی ایران به بمب اتم عنوان میشه. در همین راستا، شرمن در صفحات ۲۸۹ -۲۹۰ خیلی راحت به زبون میاره که «اگر می‌تونستیم نظام ایران رو تغییر بدیم، این کار رو می‌کردیم. اگر می‌تونستیم مسئله حضور ایران در منطقه رو هم بیاریم توی مذاکرات، این کار رو می‌کردیم اما هدف این مذاکره محدودیت هسته‌ای ایران بود» یا حتی در جاهای متعددی از کتاب، حرف از حمله نظامی به ایران میاره و تنها مشکل اون رو «ناکارآمد بودن در مقابل پیشرفت هسته‌ای ایران» می‌دونه. ۲. بر خلاف تصورم که روبه‌روی ایران، ۶ کشور مستقل رو در حال مذاکره می‌دیدم، در فصل سه این کتاب به وضوح برام مشخص شد که عملاً تنها کشوری که ما در حال مذاکره با اون بودیم آمریکا بوده. بقیه، تنها در حد یک تایید نهایی نقش داشته‌اند. مذاکره ما با ۱+۵ بوده نه ۵+۱. ۳. در کل برایم روشن شد که وضعیت فعلی دیپلماسی در جهان، به هیچ عنوان برابر و بر مبنای احترام متقابل و این قبیل مفاهیم نیست. که فقط و فقط بر مبنای قدرت هست.
امیرحسین شیشه چی
کتابی عالی بود کاش همه این کتاب را مطالعه کنند تا متوجه خیانت های تیم مذاکره کننده بشوند و از آنها دفاع نکند
کاربر ۶۵۰۷۶۲
لطفا به طاقچه بی نهایت بیفزایید
کاربر باحال
لطفا در طاقچه بی‌نهایت قرارش بدید
کاربر ۳۱۰۸۰۳۷3108037
من خریدم، چرا نمی تونم دانلودش کنم؟؟؟؟؟؟
حقوق خوانِ نقّاش
روی اپلیکیشن براتون دانلود میشه،در واقع توی طاقچه باید بخونیدش
256
کاش برای نمونه ها هم آپشن "خوانده شده" قرار میدادید که آدم بتونه مشخص کنه کدوم نمونه ها رو خونده و همچنین امکان هایلایت و یادداشت و افزودن به قفسه رو هم واسه نمونه کتاب فعال میکردید.
کاربر ۳۱۱۷۶۴۱
کاش حداقل خلاصه ای از متن برجام هم داخل کتاب بود
pooya
بعضی از قسمت‌های کتاب تحریف شده و در متن اصلی وجود ندارد: ۱) عنوان «کارت تبریک» در متن اصلی وجود ندارد. «تبریک می‌گویم» به «کارت تبریک می‌فرستم»! ترجمه شده است. ۲) جمله «ما نمی‌دانیم که ارتباطات انسانی ما چگونه ممکن است به دنیا خدمت کند» با اضافه کردن «این» به جمله قبلی ربط داده شده و طوری ترجمه صورت گرفته که گویی منظور ارتباط بین عراقچی و شرمن بوده است. ۳) در ترجمه نوشته شده که خودکار به «صورت» مذاکره کننده اصلی ایران برخورد کرده؛ درحالی که در متن اصلی «صورت» نیامده است. ۴) در متن اصلی کتاب عنوان «اثر احساسات» وجود ندارد و توسط مترجم اضافه شده است. اینکه شرمن و جان کری تصمیم گرفتند با دوستی و احساسات تیم ایرانی رو ‌فریب بدهند در متن اصلی و ترجمه وجود ندارد. شرمن نوشته که دلیل گریه‌ اش بازی تاکتیکی تیم ایرانی در لحظات آخر بوده است. مترجم این قسمت از متن را به شکلی ترجمه کرده که اشک‌های وندی شرمن حیله نهایی او برای فریب دادن تیم ایرانی استنباط می شود. در حالی که در متن اصلی وندی شرمن مذاکرات همراه با اشکش را نمادی از اتمام مذاکرات می داند. ( مذاکرات را به حل کردن مکعب روبیک تشبیه کرده است.)

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد