نظرات درباره کتاب دفاع از جیکوب و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دفاع از جیکوب اثر ویلیام لندی

نظرات کاربران درباره کتاب دفاع از جیکوب

۳٫۹
(۶۳)
Maryam R
اندی باربر دستیار اول دادستان شهر نیوتون در ماساچوست تموم تلاشش رو کرده که آدم خوبی باشه اما این تلاش و اون وجهه یه روز کاملا یهویی با متهم شدن پسرش جیکوب باربر به قتل همکلاسیش بن ریفیکین بر باد میره. اندی با تمام وجود مطمئنه که پسرش بیگناهه حتی با وجود سابقه بد خشونت توی خانواده‌ش؛ چیزی که اندی سالها تلاش کرده بود کسی نفهمه و یهو با این ماجرا همه بهش پی میبرن!!! تا اینجای داستان خیلی خوب توصیف شده احساسات اندی و زنش لوری، مخمصه‌ای که جیکوب توش گیر افتاده، روند دادگاه اما دقیقا از همین نقطه به بعد احساس میکنی داستان افتاده روی دور فست فوروارد! مبهم و سریع. تصور کنین در چهار پنجم کتاب یک داستان با جزئیات کامل ارائه شده و در یک پنجم کتاب چند موضوع مهم و چند ماجرا روی دور تند و به طرز کاملا مبهمی بیان میشه به طوری که خواننده رو با یه عالمه سوال و ناراحت باقی میذاره! بخوام نظرمو بگم من از پایان‌بندی داستان اصلا راضی نبودم به نظر میاد نویسنده تلاش کرده سوژه مد نظرش رو بیان کنه اما نتونسته خوب جمع و جورش کنه و یهو از یه جزئی‌گویی رفته سراغ کلی‌گویی. کتاب میتونست قشنگ‌تر تموم شه، میتونست خواننده رو توی بهت فرو ببره به شرطی که یک پنجم پایانی با جزئیات بهتر و روون‌تر توضیح داده میشد!
کاربر ۳۹۳۷۵۵۰
آفرین که قشنگ داستان رو لو دادین. مرسی مرسی
adel
سریالشم ساختن
هانی
زیبا توضیح دادین، ممنون
i._.shayan
چه ایده داستانی جذابی بود عاشق کرایم استوری هاییم که توی دادگاه اتفاق میفتن و پردازش کارکترها توی اون موقعیت خاص حسابی لذت بردم از موش و گربه بازی وکیل و دادستان ولی بنظرم پایان بندی سریال خیلی بهتر بود و بر اصل شک کردن و بی طرفی پایبند مونده بود
هانی
کاربر moonchild قسمت هایی از کتاب “دفاع” هم توی دادگاه میگذره، با این تقاوت که اکشن تر و دلهره اورتر هست البته به این صورت معمایی نیست. بیشتر اکشنه و ضد و خورد داره.
Moonchild
سلام کتاب شبیه به این مد نظرتون هست که بگین؟ توی دادگاه اتفاق بیوفتن؟
°•SOMY•°
کتابی پر از رمز و راز و تقابل بین احساس و منطق. به طور کلی متن کشش بالایی دارد و خواننده را برای خواندن ادامه ی ماجرا جذب میکند. داستانی تأمل بر انگیز و واقعیتی که در همه ی جوامع هست. با پایانی غیر قابل پیشبینی. به طور کل دوست داشتنی و جذاب... .
Fatemeh Ka
سریالش رو دیدم و خیلی دوست داشتم بازیگراشم عالی بودن
وحیده
اسم سریال چیه
غزاله بادپا
تصور کنید فردی که خیلی به شما نزدیک است،متهم به قتل می‌شود؟عکس العمل شما چگونه است؟ البته که سوالم خیلی کلی بود .بذارید جور دیگر سوال کنم، آیا حرف دیگران را باور می‌کنید؟به او پشت می‌کنید یا در کنارش قرار می‌گیرید؟باورهایتان چی؟ نسبت به او تغییر می‌کند؟ اندی باربر حدود بیست سال دستیار دادستان در منطقه‌ی سکونت زندگی‌اش است، او فردی تحسین شده و مورد اعتماد مردم بود.در زندگی‌اش همه چیز روال عادی را طی می‌کرد تا جنایتی در پارک شهر اتفاق می‌افتد،پسری چهارده ساله با ضربات چاقو به قتل می‌رسد.اندی طبق روال همیشه پرونده را به دست می‌گیرد اما با پیدا کردن مدرکی در صحنه‌ی جرم او مجبور می‌شود پرونده را تحویل بدهد، اما چرا او مجبور به این کار شده است؟! کتاب با حضور اندی در دادگاه شروع می‌شود و بعد به بررسی و چگونگی وقوع قتل می‌پردازد. خواننده پابه‌پای شخصیت‌های داستان در دادگاه حضور دارد و به قدری شخصیت‌پردازی و فضاسازی نویسنده خوب است که خودتان را در کنار آن خانواده حس می‌کنید و به طور مداوم تا انتهای داستان این حس شک در شما وجود دارد که واقعا قاتل چه کسی می‌تواند باشد؟ "ویلیام لندی" با قلم جادویی خود در کنار بعد جنایی به روابط بین خانواده از دید روانشناختی نیز در داستان پرداخته است.روابطی که در کنار مشکلات در حال فروپاشی است و تلاش‌ آنها را برای ایستادگی در برابر مشکلات نشان می‌دهد. نوع قلم نویسنده سبکی جدید در این ژانر محسوب می‌شود و مانند یک فیلم مهیج و جذاب شما را تا انتهای داستان به دنبال خود می‌کشد هر چند شاید در ابتدا نوع پرداخت داستان برای شما جدید و کمی سخت باشد اما کم‌ کم وارد تعلیق خوبی می‌شود . اگر به دنبال کتابی در ژانر جنایی هستید اما با فضایی متفاوت به طوری‌که خودتان را همانند یک تماشاچی در دادگاه تجسم می‌کنید و شاهد جدال بین وکیل مدافع و دادستان هستید،این کتاب را با ترجمه‌ی خوب "شیرین محمدی" از نشر "کوله پشتی" از خودتان دریغ نکنید.
شیرین
ممنون دوست عزیزم
Amirali Etemadi
دوستان سریال این کتاب هم با همین نام اومده که بسیار زیباست . پیشنهاد میکنم حتما اونم نگاه کنید ...
fat
عالی
ن. عادل
تا آخرای کتاب نظرم سه ستاره بود، ولی پایان بندی خوبش باعث شد یک ستاره دیگه اضافه کنم☺️ یک کم توضیحات اضافه داشت، گفتگو هاش طولانی بود برام. و مورد آزاردهنده ش غلط های املایی بود 😒
یک مشکل لاینحل، sky
🐉_ دفاع از جیکوب... از نقاط قوتش بخوام بگم، می شه ترجمه ی خوبش. توصیفات دقیقش. سیلی هایی که با هر ماجرای جدید به صورت خواننده می خورد. می شه پرونده ی عجیبی که برای من «به عنوان کسی که تو ژانر جنایی تبحر و تجربه خاصی نداره» به شدت گیج کننده و عجیب بود... وقتی پای یه مظنون کم سن و سال مثل جیکوب به یه پرونده ی قتل باز می شه، به شخصه دچار احساسات ضد و نقیضی می شم: •هیجان انگیزه! چون چیز جدید و به نسبت نادریه! •خیلی بی رحمانه است، ناسلامتی داریم راجع به یه بچه صحبت می کنیم! این قضیه همه چی رو ناراحت کننده تر می کنه... اما در نهایت تنها کاری که از آدم برمیاد اینه که بشینه و ببینه ویلیام لندی چه سرنوشتی برای کاراکترهاش رقم می زنه :) داستان درام قوی و ناراحت کننده ای داره، پیشنهاد می کنم در چند بخش کتاب رو بخونید و به پایان برسونید. به زیر شانزده سال توصیه نمی کنم.
(محمد مهدی) little dark age
چه خبر ها اسکای عزیز
vafa
رفیقِ آسمونی.:))) خوبی؟ چه خبر؟ بیا از احوالاتت بگو اینجا. دلتنگتم.💚
A~
سلام دوباره اسکای! عرضم به حضورت که دشمنم از اینکه انقدر دیر پاسخت رو دادم به شدت شرمنده‌ست😌✌ حال ما مثل فیلمی‌ست که هرگز ساخته نشد... اسکای چطوره؟:)
Aa
کتاب خیلی جالبی بود.
دو روح در یک بدن (شیلا)
آه تا الان با تموم شدن هیچ کتابی انقد خوشحال و در عین حال عصبی نشدم! نه میتونستم نصفه ول کنم برم نه ادامه بدم 🥴زیادی گویی در موضوع های بی اهمیت، بگو مگو های الکی اندی و لوری هم خیلی رو مخ بود. ای کاش آخرش یکم از ابهامات کم میشد یکم جیکوب حرف می‌زد یا اندی☹️ ♤115♤ . . . خطر لو رفتن داستان🚫🚫 . . خیلی تصورش کردم اگه منم جای لوری بودم قطعا همین کارو می‌کردم. همین کار لوری بهترین پایان بود برای کتاب
sama65
کتاب در ژانر جنایی قرار میگیره. پسری به نام بن در راه مدرسه به قتل رسیده و دادستان شهر در پی کشف قاتل در شهر در حال جستجو ست که .... کتاب با زبان من راوی است. بسیار روان ترجمه شده. فقط گاهی غلط املایی در کلمات به چشم میخورد. تعلیق خوبی داره فضاسازی خوبه. در کل به دوستداران ژانر جنایی پیشنهاد میشه‌.
بانو(:
کتاب تا لحظه آخر خواننده رو با خودش همراه میکنه،یک داستان جنایی معمایی تک خطی نیست و روند معمول اینجور داستان ها رو بهم زده،یه جورایی و کاملا خواننده رو درگیر داستان میکنه،پایان جالب بود،یه جورایی هم پایان باز به حساب میومد و هم یه پایان مشخص داشت،تجربه جدید و جالبی بود برام
گیسیا
من خوره ی کتابهای جنایی هستم....به جرات میتونم بگم بالای دویست تا کتاب جنایی خوندم ....و این کتاب یکی از بهترینهاست...تم روانشناسی داستان واقعی عالی و دقیق و به صورت خیره کننده ای واقع گرایانست...انکار کاملی که پدر داستان تا اخر اون رو حفظ میکنه و ضربه ای که واقعیت به خواننده وارد میکنه...روند دقیق و کورکورانه سیستم عدالتی و دادگاه های آمریکا و منطق خشک اون در تقابل با واقعیت هولناک پشت پرده برای من بسیار شوکه کننده و در عین حال لذت بخش بود...تا آخر داستان استرس اینو داشتم که نکنه این هیولای خون سرد آزادانه برای خودش بپلکه ...سخت دنبال خونخواهی و عدالت برای کشته شده ها بودم...و خونسردی این پسر واقعا واقعا دا شت منو دیووونه میکردد!!اقدام شجاعانه مادر در آخر داستان کاملا من رو راضی کرد...اصلا تصور نمیکنم کتاب جور دیگه ای میتونست تموم بشه.‌.بهترین پایان برای یک شاهکار روانشناسی-جنایی.
کاربر ۱۴۵۷۱۴
میشه چندتا از جناییهای خوبی که خوندید معرفی کنید
manifrp
بچه ها سریالش قشنگ بود فقط ته نداشت الان کتابش هم ته نداره؟؟؟ نخونم؟؟؟ پایان بازه؟!
حورا
ته داره فقط معلوم نیست که چرا اون ته، اتفاق میوفته، یعنی از کجا نتیجه میگیره که باید اینکار رو بکنه
مریم
کتاب کشش زیادی داشت. روند داستانش خیلی عالی بود و آخرش هم جوری تموم شد که اصلا فکرشو نمیکردم. از سبک نویسنده و فضای داستان که در دادگاه اتفاق میفتاد و درام کتاب ، خیلی خوشم اومد...گرچه بعضی سوالاتی که موقع خوندن کتاب به ذهنتون برسه تا آخر بی جواب میمونه!
🌊
! خیلی قشنگ به جزئیات پرداخته بود، انقدر قشنگ که یه حس هایی رو در خواننده برمی انگیزه، اینکه آدم مطمئنه کارِ جیکوب نیس، اینکه اون تعطیلات آرامشِ قبل طوفانه، به نظرم هر نویسنده ای که به درون آدم راه پیدا میکنه هنرمنده، البته این نظر منه
tooba
لطفا توی تخفیفات درصدی قراربدید.عالیه .بزارید همه بخونن
ترنم
بزارید توی طاقچه همگانی 🙏
M.TORABI
تاریخ شروع: ۲۸ اردیبهشت تاریخ پایان: ۳۱ اردیبهشت امتیاز: ۴.۵ از ۵ داستان در مورد قتل پسر نوجوانیه که جیکوب پسر یک دادستان معتبر بهش متهم شده و کتاب حول دفاع پدر و درگیری وکلا سر این قضیه در دادگاه میگذره آیا جیکوب قاتله؟ پایان غیر منتظره ای که گره خورد به داستان باعث بالارفتن امتیاز من شد موضوعات روانشناسی و اون دوتا اختلالی که در حین داستان بهش برخوردم جالب بود و دوست داشتم

حجم

۳۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۳۷۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد