نظرات کتاب پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد
کتاب پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد اثر یوناس یوناسون

کتاب پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

نظرات کاربران

سیّد جواد
مطالعه این کتاب هم تجربه خوب و جالب و‌ متفاوتی بود ، برای خرید این کتاب فایل نمونه هر دو ترجمه موجود در طاقچه را دانلود کرده و پاراگراف به پاراگراف خواندم و مقایسه کردم ، نهایتا تصمیم گرفتم این ترجمه را خریداری کنم که البته راضی هم بودم ، دوستان گرامی : قطعا نباید از یک کتاب رمان خارجی خیلی انتظار داشت پاستوریزه باشه یا از نظر اعتقادی با ما مطابقت کنه ، خب هر نویسنده ای بر اساس طرز تفکر و اعتقاد و دید خودش ، داستان می نویسه ، داستان ممکنه از نظر ادبی در سطح بالایی باشه ولی مغایرت هایی با فرهنگ و اعتقادات دیگر افراد هم داشته باشه ، پس اگر گفته میشه رمانی خوب است اکثرا از منظر ادبی است و نه موارد دیگر ، تاریخ خرید از طاقچه : ۲۳ اردیبهشت ۹۶ ( قیمت از همان زمان ۵۶۰۰ تومان ثابت است.)
کاربر 7804457
سلام من در جایی زندگی میکنم که کتاب خانه ندارد حتی برای فروش ولی همیشه اسم و عنوان کتابای مختلف دنیا رو سرچ میکردمو حسرت میخوردم علاقه زیادی به کتاب دارم ولی حالا به لطف طاقچه میتونم بخونمشون هر چند با گوشی سخته ولی من راضیم ..ممنون طاقچه
Hamidreza
ممنون از توضیحات عالی‌تون 🌹 . . ‌. قیمت در سال ۱۴۰۱ ۶۰ هزار تومن 🥲
melik
ممنون از نظرتون. قیمت همین کتاب سال ۱۴۰۰: ۲۵ هزار تومان.
حمید
تجربه ی لذت بخشی بود از زندگی شخصی که تمام دغدغه های انسان در طول تاریخ رو به سخره میگیره و هیچ اصولی براش اهمیت نداره. سیاست، مذهب ، احزاب و به طور کلی هر چیزی رو که لازمه ش داشتن اعتقاد و تعصبه به باد طنز میگیره. تمام طول داستان در اوج باقی میمونه و اگر شما از خوندن اتفاقات و هیجانات پشت سر هم خسته نمیشید این کتاب تا آخرش جذابیتشو حفظ میکنه. اول اینکه برای گفتن اینکه چیزی از نظر یه نفر خوبه یا بد شاید یک جمله ی خیلی خیلی کوتاه کافی باشه. اما خیلی از ما شاید سال ها طول بکشه تا یه اصل برامون جا بیفته، درکش کنیم و ازش واقعا استفاده کنیم.دوم اینکه از طرفی رمان کتاب ریاضی نیست که هر صفحه ش شما رو با یه فرمول یا معادله ی جدید آشنا کنه. نتیجه اینکه اگه یه رمان نسبتا طولانی بتونه شما رو قانع کنه که یه کم و فقط یه کم از دغدغه هات یا تعصباتت کم کنی تا بهتر و راحت تر با حل مشکلاتت کنار بیای پس چه اشکالی داره؟ پس من به خودم میگم از خوندنش لذت بردم. ممنونم یوناس یوناسون.
کاربر ۳۷۷۹۸۰۷
👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
Bi vafa
چقدر منتظر بودم این ترم هم تموم بشه تا شروعش کنم! اما اول فیلمش رو دیدم و دیگه کتاب برام اون جذابیتی که انتظار داشتم رو نداشت. همیشه اول کتاب رو بخونید بعد فیلمش رو ببینید.
0
ــسیّدحجّتـــ
واقعا نمی‌دونم چقد وقت گذاشتن برای نوشتن همچین کتابی می‌تونه کافی باشه! داستان‌های تخیلی عالی به علاوه دانش سیاسی و تاریخی از چندین کشور مختلف که ساختن حتی یکی از شخصیت‌ها به اسم "بنی" و مرتبط کردنش با بقیه داستان و استفاده از ظرفیت‌های شخصیت برای استفاده در داستان کلی که ظرافت و دوشواری خاصی داره، واقعا منو هیجان‌زده کرد. همچنین طنزی که مثل سیمان لابه‌لای آجر‌های تاریخی و تخیلی داستان ریخته شده بود، رمان رو جالب‌تر هم کرده بود. البته بعضی قسمتا رو هم نادیده گرفتم و رد شدم، مثلا رو نمیگم که داستان لو نره! شخصیت اصلی داستان هم یه حس بی‌خیالی خاصی داشت که نهایت آرزوش چیزای خیلی ساده بود... در کل: لذیذ بود
0
StarShadow
آلن کارلسن پیرمرد صدساله و ذاتا بیخیالیه که یه عمره زندگی رو به چپشم نگرفته! با همین روال کلی ماجرا توی عمر صدسالش از سرگذرونده و خیلی اتفاقی با بعضی شخصیت های معروف سیاسی اشنا شده. اما برای آلن، صدسالگی هنوز پایان ماجراجویی نیست؛ چرا که قراره ماجراجویی جدیدش رو با اولین قدمی که از پنجره خانه سالمندان به بیرون میزاره، شروع کنه... کتاب بیشتر جنبه ی تاریخی_سیاسی داشت که با داستان های خنده دار و من درآوردی نویسنده قاطی پاتی شده بود. شوخ طبعی باحال و کنایه امیزی در قلم نویسنده وجود داره. هرچند باعث نمیشه از خنده روده بر بشید اما انقدر مناسب و به اندازست که حس لوسی و بی مزگی به ادم دست نمیده. با اینحال از تهِ تهِ کتاب زیاد خوشم نیومد. کتاب برام دلنشین و دوست داشتنی بود. همه چیز خیلی ساده و عادی اتفاق می افته؛ اما درعین حال ناممکن و دور از ذهن به نظر میرسه...
SIR_SARAB
کتاب خیلی خوبیه و برای من ارزش بالایی داره چون طنز هست و آدم گاهی وقتا احتیاج داره همچین کتابایی بخونه و شاد شه
HamiD
میشه لطفا بهم هدیه ش کنی؟ ممنون میشم ازت 🙏
pejmannavi
عالی بود این کتاب. اول باید طنزش دستت بیاد. بعد لحظه به لحظه باحالتر میشه. اونقدر بامزه حوادث رو با تاریخ گره میزنه که گاهی باورش میکنی. من تاریخم خوبه ولی بعضی جاهاش شک میکردم که نکنه واقعا بعضی از این وقایع رخ داده باشه. در عین حال هیچ جاش هم با تاریخ تناقض آشکاری نداشت. انگار یه نفر داره یه نسخه موازی از تاریخ رو به شکل طنز برات میگه. این کتاب فیلم هم داره که اون هم بامزه ست.
0
Mehdi Javani
یکی از شیرین ترین کتاب هایی که تا به حال بهش برخوردم. کتاب تقریبا هزار صفحه ای که دو هفته ای تمومش کردم. کسانی که کتاب رو خوندن، حتما از شنیدن اینکه فیلم کتاب هم در 2013 و در آمریکا ساخته شده، خوشحال می شن. ترجمه هم بسیار عالی، روان و بی مشکل بود. دست مریزاد :)
0
Farid
فعلا در حدود نصف کتاب رو خوندم فوق العاده از مدل طنزش خوشم اومده که به جرات میشه گفت نصفش یا حتی بیشتر به خاطر نثر شیوا و مسلط مترجم هست و تونسته به خوبی طنز نویسنده رو به روشنی و روانی تحویل خواننده ی فارسی زبان بده حماقت و خنگی شخصیتهای کتاب خیلی دلچسبه و در عین اغراق زیاد و غیرواقعی به نظر رسیدن ولی هنوز باور پذیره قبل از خرید توی نظرات دیده بودم که بعضیها از قسمت خاطرات و گذشته لذت نبرده بودن و گفته بودن سیاسیه و جذاب نیست! واقعا به این میگین سیاسی؟ خیلی ساده و ابتدایی بیان کرده بود اون قسمتهای مثلا سیاسیش رو که! فقط کافیه دو خط تاریخ جهان رو بلد باشید و اسم مهمترین شخصیتهای جهانی رو بدونید تا خیلی هم لذت ببرید از این قسمتها! ادیت: کتاب تموم شد و لذت بخش بود. برای همین اون یکی کتاب نویسنده هم که به فارسی ترجمه شده خوندم که اونجا دوباره برام مشخص شد که چقدر مترجم این کتاب خوب بوده!
amir_dsa1
در مورد بی نظیر بودن این کتاب همینقد بگم که : اگر شما ۶ هزار تومن پول دارید و بین خریدن این کتاب و میل کردن یک وعده غذایی گیر کردید ، بی درنگ گزینه ی اولو انتخاب کنید ... این کتاب با خط داستانی فوق مهیج و کشش بی نظیر کاری میکنه که نه تنها یک وعده ی غذایی ، بلکه ممکنه ۳ وعده ی اصلی رو هم از یاد ببرید و فقط و فقط این کتابو قورت بدید !!!! معرکست ! ❤
amir_dsa1
از نظر من ۵ سال میگذره و اونموقه با ۶ تومن یه بندری میشد خورد 😅 نتیجه گیری اینکه تو ایران نباید با مسائل اقتصادی مثالی زد :)
vahid minbashi
الان شده 60 تومن. کاغذ گروه شده تو طاقچه
NZ
با شش هزار تومن الان دیگه یه تی تاپ و ساندیس هم نمیشه خرید، که تازه میان وعده حساب میشه! :)) حالا میفهمم که چرا بعضیا برا کیک و ساندیس انقدر تشییع جنازه و راهپیمایی میرن و حرص میزنن!

حجم

۳۷۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

حجم

۳۷۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۴۴ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۹صفحه بعد