نظرات کتاب بائودولینو
کتاب بائودولینو اثر اومبرتو اکو

کتاب بائودولینو

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱۲ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

AhmadReza.N
حدیث بائودولینو، وزیر ایتالیی فردریک بارباروساست که در خلال دعواهای فردریک و پاپ و ایتالیایی ها، راهی عجیب به فردریک برای پیروزی در منازعات پیشنهاد می‌کند؛ سفر به باغ عدن و ملاقات کشیش یوحنا. کشیش یوحنا پادشاه بهشت عدن، خلیفه خداوند روی زمین، و عامل شکست مسلمان‌هاست. یوحنا در شرق ممالک اسلامی حکومت می‌کند، اگر فردریک بتواند حمایت یوحنا را جلب کند، نه تنها ایتالیایی‌ها و پاپ بلکه پادشاه و رهبر کل امت مسیحی خواهد شد. رمان درباره سفر عجیب بائودولینو همراه با فردریک به شرق است، گذر از سرزمین‌های اسلامی و افسانه‌ای، گذر از رنج‌ها و مصائب به همراه تلخی‌ها و شیرینی‌ها. رمان سه سطح دارد؛ ۱. در سطح اول داستان بسیار بسیار جذاب که نتوانید آن را زمین گذاشت ارائه می‌دهد. ۲. در سطح دوم ارجاعات بسیار زیاد تاریخی و اسطوره‌ای دیوانه‌تان می‌کند. ۳. در سطح سوم از مطالب عمیق فلسفی و کیهان‌شناختی می‌شنوید. این شاهکار اومبرتو اکو و ترجمه زیبای آقای علیزاده رو از دست ندید.
Hadi Ghazi
یک داستان غنی و پرمایه با ماجراهای به شدت جذاب و خواندنی. داستان در بستر قرن 12 و 13 میلادی و کشاکش‌های پیاپی اروپاییان و جنگ‌های صلیبی رخ می‌دهد.
ایران
اگر دنبال یک داستان بلند اما غنی از نظر ادبی در صفحه به صفحه داستان هستید از دستش ندید. شخصیت بائودولینو در پایان داستان آنچنان برای خواننده پرورش پیدا کرده که وجودش برای او از وجود خیلی از انسان های زنده که در دور و اطراف او زندگی‌ می‌کنند حقیقی تر به نظر میاد. با این کتاب واقعا میشه تفاوت کتاب با یک فیلم (حتی اگه تاثیرگذارترین فیلم تاریخ باشه) رو به خوبی متوجه شد. شیرینی طنز ها، جاافتادگی جملات، پیوستگی و انسجام باعث میشه تا خواننده خسته نشه. روایت یک داستان خیالی بر بستر یک تاریخ واقعی در دل جنگ های صلیبی و همامیزی واقعیت و خیال باعث میشه تا بعضی جاها خواننده اصلا متوجه نشه که این قسمت که داره میخونه واقعیت تاریخیه یا تخیل نویسنده و این نشان تبحر این نویسنده ی سرزمین چکمه و مافیاست.

حجم

۵۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

حجم

۵۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۶۷۲ صفحه

قیمت:
۱۲۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد