نظرات درباره کتاب در مکتب مصطفی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
۴٫۲
(۵۲)
سیدابراهیم
اگر واقعا دغدغه ی کارهای تشکیلاتی یا داشتن یک قرارگاه رو دارید،یا دوست دارید با روش های جذب افراد به کار تیمی و تشکیلاتی آشنا بشید، در مکتب مصطفی بی نظیره!
Saeed Mardany
این دیدگاه بهترین و نزدیکترین نظر به کتاب حاضر است. احسنت اخوی.
7793 704
اولین کتابی بود که سیره شهدا را به صورت علمی مورد بررسی قرار داده است. البته با خام خوانی خاطرات شهدا سیره شهدا گسترش پیدا می کند ولی این کتاب نسبت به کتاب های دیگر شهدا کاربردی تر است و کسانی که درگیر کار تربیتی هستند خیلی ساده به صورت دسته بندی شده به مشی شهدا در کار تربیتی دسترسی پیدا می کنند.
جوان خراسانی | javan khorasani
چون کتاب های مانند این ، کم داریم یا شاید هم نداشته باشیم به همین علت این کتاب حرف نداره :) 👌💌
کاربر ۱۹۱۲۷۱۳
بسیار زیبا و عالی
#یادداشت_های_یک_طلبه
در مکتب مصطفی خاطره نویسی از شهدای جنگ تحمیلی فراز و وفرود های خاص خودش را طی کرده است تا به دوره شهیدان مدافع حرم رسید. تمامی تجربه های در ثبت خاطرات و چاپ کتب در مورد زندگینامه و خاطرات شهدای دفاع مقدس به کمک نویسندگان خاطرات شهدای مدافع حرم آمد و آثار ارزنده ای روانه بازار شد. کتابهای در این زمینه بیشتر به شرح زندگی نامه شهید از تولد تا شهادت پرداخته اند، حتّی کتاب هایی که بر اساس گفته های خود شهید در دوران جانبازی نیز ثبت شده است به طور معمول به همین روال عمل میکنند. خاطرات عجیب که هر یک، چند احساس را در دل خواننده روشن می کند؛ ترس و غم، شجاعت و مظلومیت و....روایت های ناب از شب های عملیات و ...همه جزئی از روند از تولد تا شهادت است. برخی از کتب بازه زمانی را کمی توسعه داده و از پیش از تولد تا اتفاقات بعد از شهادت را نقل کرده اند. اما در بین کتب های مربوط به شهدا، کمتر کتابی مثل کتاب «در مکتب مصطفی» است. کتاب از خاطرات شهید بی بهره نیست ولی کتاب ثبت خاطرات هم نیست. سبکی که در این کتاب اتخاذ شده کمتر مورد توجه نویسندگان بوده است. کتاب بر اساس روش علمی پژوهشی در مورد خاطرات شهید و با روش تحقیق تحلیل محتوای کیفی بر روی خاطرات و آرشیو قوی به جای مانده از او شکل گرفته است. به اذعان مولف در بخش پیشینه تحقیق، «شاید بتوان ادعا کرد این نوشتار اولین کوشش در این حوزه محسوب می شود». مصطفی صدرزاده که در سال 94 و در سن 29 سالگی شهید می شود، با مستندهایی مانند عابدان کهنز و یا خاطرات و مصاحبه های متعدد در کتب دیگر مانند ابوعلی کجاست؟ برای دلدادگان مکتب شهادت نامی آشناست. مصطفی مدتی به حوزه علمیه می رود و از آنجا راهی دانشگاه شده و در رشته ادیان و عرفان مشغول به تحصیل می شود، اما در تمام طول دوره زندگی خود یک مساله را پیگیری میکند: «تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی» . این کتاب سعی دارد با استفاده از خاطرات، زندگی او را از منظر رشد تربیتی و یک الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکل های مردمی مورد بررسی قرار دهد. تفاوت دیگر کتاب علاوه بر روش اتخاذ شده، در این است که بر خلاف کتب نقل خاطرات، در جایی که لازم است به روش و یا برنامه های تربیتی اجرا شده توسط شهید نیز نقد وارد میکند و در پله ای بالاتر به برنامه های کلان و کشوری تربیتی و نقد آنها نیز نظر دارد. وجه دیگر کتاب این است که ناظر بودن تربیت را در مقام عمل سرلوحه خود قرار داده و تربیت و رشد تربیتی را به صورت انتزاعی و ذهنی بررسی نمی کند، بلکه مقام عینی و عملیاتی رشد و الگوها را مد نظر قرار می دهد. این امر سبب شده این کتاب در عین نقل خاطرات، کتابی علمی و عینی باشد. با توجه به این که پایگاه بسیج، هیات و مسجد مکان فعالیت های شهید صدرزاده، به عنوان یک تشکل مردمی بوده است، کتاب برای مربیان و فعالین در این سه حوزه، مطالب مغتنمی خواهد داشت. بدیهی است که با بیانی که گذشت، رده مخاطبین کتاب عموم مردم نخواهد بود. خلاصه مطلب، آنچه که در این کتاب می خوانید، فرایند بررسی یک الگوی موفق تربیتی با استفاده از تحلیل در شخصیت مربی و الگوهای مورد استفاده وی برای رشد یک نیروی در تراز انقلاب اسلامی است. #در_مکتب_مصطفی #شهید_مصطفی_صدرزاده #مصطفی_صدرزاده #ابوعلی_کجاست #کتاب #کتاب_بخوانیم https://eitaa.com/joinchat/3042705412C34cb363564 #یادداشت_های_یک_طلبه @delneveshtetalabe
کاربر 2640560
کتابی خوب، علمی، کاربردی و دارای ارائه‌ی الگویی مستند که برای جوانان و نوجوانان، قابل تصور و دسترس است. خواندن این کتاب را به همه ی عزیزانی که تصمیم بهتر شدن را دارند؛ سفارش می کنم. موفق باشید. ان شاءالله.
miladseif13760806
شهیدان جایگاه والایی دارند ولی به نظرم کتاب زیاد جالب نبود
یه کتابخون
عالی بود ممنون از شما
حسینی
میشه بذارید تو بی نهایت؟🙏
تاریخ شفاهی خون
قبلا عابدان کهنز را دیده بودم... از شهید مصطفی صدرزاده و باقی دوستان را هم شنیده بودم... از همه بیشتر شگردهای حاج اقا بهرامی برام جذاب شده تا بدانم. کتاب نخسایی ها را که خواندم بیشتر ترغیب شدم راه های جذب گنگسترهای محله را توسط شهید صدرزاده بشنوم و انتخاب گتاب درست بوده...بماند که کار این نویسنده و محقق در کنار هم برایم دیدنی بود.
مهدوی
واقعاً در نوع خودش جالب بود به صورت مقاله علمی
313yaa_mahdi
عالیه ♥
گمنام
وایی خیلی عالیبود دوست دارم چندین بار دیگه هم بخونمش😍😍😍
salehe mir
از بهترین کتوب امورتشکیلاتی فرهنگی … محتوای قوی و ارزشمند
09156670714
سلام من کتاب رو از طریق مرورگر خریدم، اما نمیتونم دانلودش کنم. از اپ طاقچه هم میزنم دریافت، باز منو به درگاه بانک میبره. ممنون میشم کمکم کنید.
یه کتابخون
به پشتیبانیش بگید خب
مهرداد
متن خیلی پخش و پرت و گاها تکراری داره و جامع نیست نه ابعاد زندگی شهید میفهمی نه ابعاد شهید در انقراب اسبامی اصلا توصیه نمیکنن

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

صفحه قبل
۱
صفحه بعد