نظرات درباره کتاب کودک‌آزاری جنسی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کودک‌آزاری جنسی اثر معصومه معارف‌وند

نظرات کاربران درباره کتاب کودک‌آزاری جنسی

۴٫۳
(۱۹)
fateme Ahmadi
کتاب بی نظیری بود که لازمه هر والدی و یا بهتره بگیم هر فردی مطالعه کنه برای آگاهی بخشی با فرد قربانی تجاوز چگونه برخورد بشه و اینکه دور و بر یک کودک ممکنه پر از افراد متجاوز باشه و نباید به این دید نگاه کرد که این فرد آشناست این فرد محاله اینکارو کنه و... باید به کودکان در این زمینه آموزش داد خیلی از کودکان نمیدونند و آموزش به والدین از مهم ترین کارهاست که بتونند روحیه ی خودشو حفظ کنند و با آرامش و صبوری برخورد کنند که حامی کودک باشند و برخورد درستی داشته باشن
Amin Rostami
@Ehsan So این کتاب بیشتر جنبه‌ی آگاهی‌بخشی داره و به‌صورت کلی به ابعاد مختلف این مسئله پرداخته. از روش‌های درمان توسط مددکاران و درمان‌گران در این کتاب نام برده و به توضیح مختصر آنها پرداخته شده ولی بصورت تخصصی به جنبه‌ی درمانی نمی‌پردازه.
Ehsan So
سلام خسته نباشید. این کتاب برای درمان کودکانی که آزار جنسی شدن هم مفیده؟ یا خیر؟
Amin Rostami
در جامعه‌ای که مسئولان، رسانه، آموزش و پرورش، جامعه، سنت و خانواده… دست‌به‌دست هم دادن و بجای آموزش کودکان و پرداختن به این مسئله، رویکرد «سکوت» و «انکار» رو در پیش گرفتن و در مواردی از آزار، همچون کودک‌همسری، حتی به «تبلیغ» اون می‌پردازن، جای خالی این چنین کتاب‌هایی به شدت احساس میشه. . از اونجایی که برطبق آمار تنها ده درصد از موارد آزارجنسی توسط افراد غریبه صورت می‌گیره و مابقی توسط خانواده و آشنایان نزدیک کودک اتفاق می‌افته، لزوم آگاهی تک‌تک اعضای جامعه به این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه. همون‌طور که در این کتاب هم بهش اشاره شده، تغییر پنج مرحله داره که اولین قدمش آگاهیه! (به این معنی که بپذیریم مشکلی وجود داره) خوندن این کتاب می‌تونه به منزله‌ی برداشتن این قدم برای رویارویی با این مشکل باشه. . در این کتاب به صورت کلی به ابعاد مختلف این مسئله به نحو کافی و شایسته پرداخته شده؛ - میزان شیوع و آمار وقوع - انواع مصادیق کودک‌آزاری جنسی (همچون کودک‌همسری) - نحوه‌ی آموزش کودکان به منظور پیشگیری - نحوه‌ی گزارش و پیگرد قانونی - نحوه‌ی تعامل با آزارگر و آزاردیده و خانواده‌هایشان - چگونگی مراحل و روند درمان . همچنین این کتاب به بیان چند مورد از گزارش‌های واقعی و تکان‌دهنده که در کشورمون رخ دادن پرداخته که نشون میده حتی روابط اعضای یک خانواده و نگرش مذهبی اون‌ها نیز مانعی برای وقوع این اتفاق محسوب نمیشه. . علی‌رغم اینکه کتاب بیشتر جنبه‌ی آکادمیک داره، خوندن این کتاب برای هر پدر و مادری واجب و برای بقیه افراد جامعه لازمه.
Amin Rostami
نگار بهتر بود قبل از قضاوت کردن یه نگاهی هم به محتوای کتاب مینداختین! این کتاب همون برای آگاهی بخشی به والدین نوشته شده!
نگار
بهترین کار برای جلوگیری ، مواظبت از بچه هاست بجای دادن مانیفست های روشنفکری. بچه ها گاهی بااگاهیهای بیموردی که بدون فکر و اندیشه و حتی گاهی با غرض ورزی بهشون داده می شه نه تنها کمکی بهشون نمیشه بلکه بدتر ممکنه دچار کنجکاوی درمورد بچه های کوچیکترازخودشون یا گرفتار مسایل جنسی زودهنگام بشن. بی زحمت از بچه هاتون بجای داستان سرایی مراقبت کنید.
Amin Rostami
می‌دونید مغلطه چیه؟ . - توی این نظر اشاره‌ای به کشورهای غربی نشده و مقایسه‌ای هم صورت نگرفته! . - بحث آموزش کودکان تنها بخشی از روند پیشگیریه که در این کتاب بهش اشاره شده. . - این کتاب حاصل تجربه‌ی مددکاران اجتماعی فعال در این حوزه‌ست، بنابراین بیشتر و بهتر از هر کسی در این کشور به چند و چون و راه حل این مسئله واقف و دارای صلاحیت‌اند. . - در آخر، اگر این نظر رو تا انتها همراهی می‌کردید، حرف کلی، ضرورت آگاهی و حساسیت آحاد جامعه به خصوص «والدین» نسبت به این مسئله بود، حال اینکه چطور این مطلب با نظر شما مبنی بر عدم تاثیر آموزش مسائل جنسی و آمارهای تکان دهنده کشورهای غربی گره خورده، جای سوال داره! . شاید بهتر باشه به جای اینکه با آمار کشورهای غربی خودتون رو سرگرم کنید و صورت مسئله رو نادیده بگیرید، اول به مطالعه‌ی همین کتاب بپردازید و اگه نقدی به مطالبش داشتید باهامون به اشتراک بگذارید. 🙏
sam
چرا این کتاب هیچ وقت تخفیف نداره؟
AWRYc
بیا تخفیف خورد
isaiana
آخه نمیدونم کتابهای رایگانی کجاست 😐
isaiana
آقا یه سوال این کتابارو آنلاین نمیشه خوند ؟
سارا
با اینکه مخاطب کتاب مددکاران هستند؛ ولی کتاب بسیار خوبیه دیگران هم می‌تونن ازش استفاده کنن و حتی لازمه که مطالعه کنن. به‌خصوص اون بخشیش که چگونگی آموزش خودمراقبی به کودکان رو می‌ده خیلی خوبه.
sahar
کتاب روان و جذابی هست .
diana
سلام خریداری کردم اما باز نمیشه لطفا راهنمایی کنید
Mojahd.mohahr
سلام زنگی بزن پشتیبانی تو قسمت حساب کاربری پشتیبانی شمارش هست
N.M
شاید برنامه به آپدیت نیاز داره.برخی از کاربران این مشکل رو داشتن بعد از آپدیت برطرف شد

حجم

۷۹۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۷۹۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد