نظرات کتاب مرد گمشده
کتاب مرد گمشده اثر جین هارپر

کتاب مرد گمشده

انتشارات:نشر سنگ
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۸۵ رأی
۳٫۷
(۸۵)

نظرات کاربران

هنگامه محمدی
خلاصه بعد مدتها یه کتاب جنایی معمایی درست حسابی خوندم که آدمو بشونه پای کتابو نذاره رهاش کنی. خیلی پرکشش بود. جمع و جور و به اندازه. بنظر تمام استاندارد هارو رعایت کرده بود. تعلیق کافی. کشش خوب. غافلگیری زیاد و یه داستان جذاب. توصیه میکنم.
Hami moqaddam
کتاب دیگه ی جین هارپر هم فوق العاده و قوی بود/ کتاب خشکسالی
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
👍👍♥️
هنگامه محمدی
قابل نداشت😊
farez
مرد گمشده، داستانی در تریلر معمایی بود که بعد از اتمامش حس میکردم چندان شگفت زده نشدم...شاید انتظار چنین پایانی رو داشتم. شاید چون شبیهش زیاد خونده بودم و دیده بودم...اما در این بین ترجمه و ویرایش بسیار ضعیف کتاب،در قضاوت بدم بی تاثیر نبود. و اما داستان...پر تعلیق بود اما نفسگیر نه...فضای کویری و شنی و خالی از فراز و نشیب شهری،حس سردی رو منتقل میکرد...گفتگوها دونفره و و فقط دیالوگ بود...نه حسها رو در حین بیانش تشریح میکرد و نه میتونست با سکوت و فاصله گذاری مناسب، اطلاعات بیشتری رومنتقل کنه. چیز زیادی برای فضاسازی وجود نداشت، اما نویسنده اونقدر بر روایت داستان و کشدار کردنش و پنهان کردن سرنخها تمرکز کرده بود که به کلی از شخصیت پردازی کرکترها غافل شده بود...فقط یکسری ری اکتها میدیدم که بدون هیستوری بود...که میتونست با اندکی آگاهیِ نویسنده از شاخه ی روانشناختی و روانشناسی،اثر رو از کتابی معمولی به شاهکاری در حد دختری در قطار تبدیل کنه. شخصیت های پرداخت نشده، صحنه ها و گفتگوهای تکراری و بعضاً ملال آور‌... نقطه ضعف داستان بود اما در کنار اینها نقطه قوت فوق العاده ای داشت و اونهم تزریق قطره چکانی اطلاعات بود. هنرمندانه بود و اگر کتابهایی با چنین پایانبندی مشابهی رو نخونده بودم، شاید برای من هم خارق العاده میشد. در نهایت، کتابیه که میتونه شما رو به ژانر معمایی علاقه مند بکنه...اما اگر صرفا جزو اولین کارهایی باشه که میخونین....در غیر اینصورت....ممکنه بخواین بعدش مثل من، یه چیزی بخونین که بشوره ببره!
Maryam R
وقتی کتابی رو از یه نویسنده توانا میخونی خواه ناخواه دنبال بقیه آثارشم میری. من اول کتاب خشکسالی رو از خانم هارپر خوندم و الان رسیدم به این کتاب. شخصیت پردازی رو خیلی دوست داشتم. خانم هارپر تو این کتاب خیلی قشنگ داستان قضاوت کردنا، بت ساختن از یه آدم، له کردن یکی دیگه، تاثیر رفتار آدما رو شکل گرفتن شخصیت آدما و این که لزوما آدمایی که فکر میکنی دوستت دارن دوست و رفیقت نیستن رو نشون داد. کتاب خوبیه و توصیه میکنم حتما بخونین.
Artin li
کتاب خیلی خوبی بود، معمایی که ذهنتون رو خوب درگیر خودش میکنه و در طول داستان هر چی جلوتر میرین بیشتر جذبش میشین و اصلا حوصله سر بر نیست.
zohreh
۹۱. کتاب روند خیلی آرومی داره، اما پایانش تقریبا غیرقابل پیش‌بینی و شوکه کنندست. ماجرا در یکی از مناطق خشک و بیابانی استرالیا روایت میشه که غریبه‌ها و توریست‌های خیلی کمی داره و تقریبا همه همدیگه رو میشناسن. ناتان متوجه میشه برادر وسطیش، کمرون، نزدیک سنگ قبر آدم ناشناسی که منبع خیلی از داستان‌های ترسناک منطقست مُرده. و طی تحقیقات این خانواده برای پیدا کردن جواب سوالاتشون در مورد مرگ کمرون، رازهای زیادی فاش میشه، حتی مشکلات زیادی برطرف میشن و نهایتا به این جواب میرسن که "کمرون اون کسی نبوده که همه فکرمیکردن هست". پایان و ترجمه کتاب عالیه.
hedyeh
اوایل یکم گنگ بود که باعث میشد خیلی جذب خوندن نشم واسه همین ۱۰۰صفه اول رو یه هفته طول کشید بخونم ولی بقیشو یه شبه خوندم.در کل کتاب جذابی بود.
saideh khatami
یک داستان جنایی که تو استرالیا رخ میده..در کل داستان کشش خیلی خوبی برای من داشت، سوالها و رازهای زیادی بود که در طی داستان پیش میومد و کم کم جوابشون رو پیدا میکردی..حال و هوای مزارع استرالیا رو هم خیلی خوب توصیف کرده طوریکه خودمو اونجا حس میکردم.. بیشتر ضعف متن، مربوط به ترجمه و ویراستاری و تایپ بود، از این لحاظ ایراد در حد متوسط داشت، اما جوری نبود که نشه ادامه داد یا متوجه سیر داستان نشد. در کل خوشم اومد از کتاب
faranak ghadimi
خیلی کتاب جالبی بود با اینکه اتفاق های عادی میوفتاد بیشتر داستان ولی دوست داشتی ادامش بدی و بدونی چی میشه و اینکه مرتب به همه شک میکردی خیلی دوسش داشتم
الهام حمیدی
یک رمان خیلی جذاب ، معمایی و رازآلود که رهاش نمی کنین . دانای کل بیان کننده ی ماجراست و در طول داستان به دیالوگ ها و محاوره های زیادی بر می خورین که در اثنای اونا فلَش بَک های کوتاه و بلندی هم وجود داره و باعث میشه شخصیت‌ها رو خیلی خوب بشناسین ودرکشون کنین . از ترجمه ی روان و ساده ای برخورداره وفقط دو یا سه جا اشتباه و جابجایی نام‌ها وجود داشت . اتفاقات در استرالیا رخ میده و ماجراها حول وحوش یک خانواده ی مزرعه دار و دامداره که سالهاست درگیری های خاصی با مسائل مختلفی دارن ...حقیقتش خیلی توصیه میکنم بخونیدش بنظرم از قلم "جین هارپر" خوشتون میاد😊
ayda
اوایل داستان همون‌طور که دوستان هم اشاره کردند گنگ و مبهمه ولی وقتی خط داستان بدستتون اومد دیگه زمین گذاشتنش سخته «یه اثر جنایی درست و حسابی, زیبا و دردناک» کلمه هاییکه میتونم باهاش این کارو توصیف کنم کار قبلی نویسنده*خشکسالی* هم بی نظیره

حجم

۲۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۲۷۱٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد