نظرات درباره کتاب رزم آفتاب‌پرست‌ها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب رزم آفتاب‌پرست‌ها اثر علی محمدی‌کاشانی

نظرات کاربران درباره کتاب رزم آفتاب‌پرست‌ها

۳٫۱
(۲۰۴)
ائلگار
داستان رزم آفتاب پرست ها ، داستانی بود که با هدف به تصویر کشیدن یک واقعیت در دنیای کنونی به رشته ی تحریر در آمده بود. افراد در تعاملات اجتماعی و زندگی شخصی و حتی در مقابل نفس حقیقی خود، از یک سری صورتک استفاده می کنند ، نقاب می زنند و به اصطلاح رنگ عوض میکنند.( خاستگاه انتخاب عنوان آفتاب پرست) و البته به شکل مضحکی سعی در توجیه و معصوم نشان دادن صورتک خود دارند . در صورتیکه یک روز به خود می آیند و مشاهده میکنند که صورت حقیقی خود را بین صورتک های ساختگی گم کرده و در واقع با خود بیگانه شده اند و تبعات بعدی آن که در داستان بیان شده است... در داستان از تشبیهات زیبا و قدرتمندی استفاده شده بود. داستان زیبا و گیرایی بود. درود و سپاس
سپهر بهزادی
افتضاحه اصلا همه چیش اشتباه بی ربت
مهشید
خوبی داستان اینه که رشته کار دست نویسندست.خوب میدونه از کجا شروع کنه و کجا داستان رو تموم کنه.در کل داستان رو دوست داشتم فقط یه کم یکنواخت بود اگه اوجش بهتر بود حتما پنج ستاره میدادم
melisa
خارج از حواشی که میبینم توی کامنتها به راه افتاده، واقعا از خواندن بسیاری داستانهای این مجموعه لذت بردم. از جمله این داستان.
faranak
عالی
farzane
به نظرم خیلی عالی بود. شخصیت پردازی راوی و پدرش بسیار کامل و بی نقص بود. نگاه شخصی نویسنده رو به موضوعی نه چندان نو، به خوبی بازتاب میداد. لحن و زبانش را هم خیلی پسندیدم
فرشاد موسی زاده
قالبی که داستان داغاداغ درونش ریخته شده تا شکل بگیرد بسیار خوب بود، منظورم زبان است. داستانگو بود و داستانش را گفت... و در این راه تا حدودی موفق بود.
yazdani
خوب و قابل قبول
آریا
سعادت. داستانش خوب بود
mangeshewمانگه شه و
قشنگ بود
جمشید
میشه گفت نسبت به داستان های چال و اترک در سطح پایین تری قرار داشت،اما متن روان و خوبی داره
Noushy
"رزم آفتاب پرست ها" داستانی با نثری روان که بی مقدمه و شاخ و برگ سراغ سوژه ی اصلی اش می رود؛ اعتیاد. خرده روایت های داستانی در کمال ایجاز توانسته اند تناقضات درونی راوی را نشان دهد اما نه در حدی که بار درام داستان زیاد شده و اعتیاد وی را به واسطه ی داشتن پدری معتاد توجیه کند. عنوان داستان را دوست داشتم. در مجموع داستان خوبی بود.
nikpoor
خیلی خوب بود. زبان یکدست، فضاسازی عالی، موضوعی هدفمند و کشمکش های به جا و مناسب و در نهایت راوی که دنیای پوچش در خاطرم می ماند!!!!
LAJEVARD
یه جورایی با راوی داستان نسخه پیچ شباهت داشت با این تفاوت که اینجا رابطه علت و معلولی حوادث خوب درک می شد . به علاوه لحن راوی هم خیلی خوب بود.
سعید
خسته شدم .
saba
شخصیت پردازی قوی داشت از هر لحاظ داستان کاملی بود فقط نمیدونم چرا اکثر داستانای این دوره پایان تلخ و سیاهی داره
آهنگر چیره
خوشم اومد. خیلی قشنگ بین اتفاق های مختلف پرش میکرد. توصیف هاش اکثرا عالی بود. واقعا از توصیف هاش بیشتر از خود داستان لذت بردم.
yekta
این داستان هم بد نبود چون حداقل معلوم بود چی می خواد بگه و چجوری تمومش کنه
معاش
سلام به نظر من نویسنده قلم خوبی داشت و حتی اگر طولانی تر هم نوشته بود باز هم نوشته اش کشش داشت و به راحتی خواننده را به جلو می کشید ولی این ویژگی ربطی به داستان بودن یا داستان نبودن نوشته اش نداشت. موضوعی بسیار واقعی بود و بهمین خاطر به دل من نشست. در هر نوشته ای الزاما نباید قواعد نویسندگی رعایت شده باشد . بعضی دوستان کاملا غریزی می نویسند و همین ویژگی باعث جذابیت اثرشان شده و منتخب گردیده اند.
moon
نظرات آخری بعضی ها واقعا عجیبه . 1- در مورد زبان : یکی از دوستان گفته بود که زبان شلخته است. من هم قبول دارم در بعضی از جاها غلط های ویرایشی (که به چهار پنج عدد بیشتر نمی رسد) وجود دارد اما هیچ جای داستان نمی بینید که لحن و زبان از کارکتر راوی جلو بزند یا تغییر کند . تنها داستانی در این بیست داستان است که لحن منحصر به فرد برای راوی وجود دارد و در باقی داستان ها می بینیم زبان تمام کاراکترهای شبیه به هم و بدون هیچ لحنی می باشند . 2- در مورد وقایع و داستان : واقعا یک داستان چطور دیگر می تواند قصه داشته باشد؟ وقایع چطور باید دیگر قوام یابد . به نظرم قصه ای که ما را به دنبال پسر و رابطه اش با خانواده و پدر می کشد . قصه ای که علاوه بر کنش ، شخصیت ها را به طور کامل و به درستی بیان می کند و بر خلاف بسیاری از داستان ها واقعا شخصیت منحصر به فرد در می آورد . 3- من فکر می کنم این داستان برای بسیاری از دوستان زیادی سنگین بوده و کاملا سرسری خوانده اند . فکر پشت داستان را همه جا می شود دید ، اشاره های بسیاری ظریف و خوب به داستان رستم و سهراب ، به فرار آدم ها از هم و تکرار بی پایان ژن ها مشترک خانواده ها . این دوست عزیز که این ها را گفته بود من باقی نظراتش را خواندم ،فکر می کنم همان داستان های بسیار متوسط که با اعتماد به نفس عجیب و غریبش (که در هیبت یک منتقد ، بیشتر توهمش ، این حق نمره دادن را به خود می دهد ) نظر مثبت داده برایش مناسب تر است . 5- نتیجه گیری ؟ مگر سریال های صدا و سیماست ؟

حجم

۰

حجم

۰

صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد