نظرات کتاب فیلسوفان بدکردار
کتاب فیلسوفان بدکردار اثر نایجل راجرز

کتاب فیلسوفان بدکردار

امتیاز:
۴.۱از ۲۰ رأی
۴٫۱
(۲۰)

نظرات کاربران

محمود
کتاب خوبی است برای افرادی همچون من، که فلسفه را نه به صورت تخصصی بلکه تنها از سر علاقه مطالعه می‌کنند؛ و همچنین برای کسانی که یک اندیشمند را تا اندازه یک قدیس بالا برده و نه در اندیشه و نه در شخصیت آن هیچ کاستی نمی‌بینند. کتاب شاید گاهی سوگیرانه و یا گاهی بدون منطق قصد محکوم کردن دارد، اما درنهایت این تخریب ها نیست که در ذهن خواننده می‌ماند و کتاب ایده خودش را به خوبی در ذهن مخاطبش پیاده می‌کند؛فیلسوفان بزرگ نیز همچون هر انسانی دیگر مصون از خطا و اشتباه نیستند و شاید حتی بتوان به جمله پوپر استناد کرد که « مردان بزرگ، خطاهای بزرگ مرتکب می‌شوند» ترجمه خوب و روان است. اگر فلسفه نخوانده‌اید نگران نباشید، که نویسنده در ابتدای فصل مربوط به هر فیلسوف، در چندین صفحه به صورت اجمالی تصویر خوبی از اندیشه فیلسوف ارائه می‌دهد و در طول فصل نیز تنها رهایتان نمی‌کند و همیشه حواسش به مخاطبش هست. با وسواس خواندن کتاب را به عنوان کتابی برای سرگرمی پیشنهاد می‌دهم، متن سختی ندارد و سریع خوانده می‌شود، اما جز نگاهی که پیشتر عرض کردم، انتظار زیادی از کتاب نداشته باشید که همچون کتب فلسفی ذهن شمارا درگیر کند و شمارا به تفکر وادار کند. همچنین اگر درباره زندگی اندیشمندانی که در کتاب آمده به اندازه کافی مطالعه داشته‌اید و یا اگر فلسفه را به صورت تخصصی مطالعه‌ می‌کنید، کتاب اطلاعات بیشتری برای شما ندارد؛ همانطور که چهار فصل کتاب عملا برای من چیزی نداشت.
مسلم عباسپور
سلام ممنونم تشکر از معرفی خوبتون
آوات همه ئی
مرسی
iran
متشکر از معرفی خوب و باحوصله ای که از این کتاب ارائه دادید
El Santo
فیلسوفان بدکردار، قبل از خوندن جهت گیری ذهنی نویسنده به ما القا میکنه که اینا شر مطلق بودن:))هرچند در پس گفتار نقششون رو در پیشرفت تفکر و زدوده شدن جهل قابل ستایش میدونه. مسیح ،وقتی میخاستن به یه گناهکار سنگ بزنن، گفت کسی که هیچ گناهی نکرده اولین سنگ رو بزنه، اما کسی سنگ نزد..حالا کیه که ادعا کنه زندگیش مطلقا خوب بوده؟ این که خوب طبق چه معیاری هم باشد خودش جای حرف زدن داره:) به قول لکان اخلاقی ترین امر اینه که ادم دنبال میلش بره، و این فیلسوفا به میلشون وفادار موندن تا جایی و بنظرم قابل ستایشه و اخلاقی ..اگر فلسفه نخوندین و بار اول هست میخاین شروع کنین با این کتاب شروع نکنین، بعد از اشنایی با هر فیلسوفی که معرفی شده، میتونید بخش مرتبطش رو بخونید و خودتون رو بجاب فرد بزارید و بعد فکر کنید که شما بودید چیکار میکردید؟ بنظرم نویسنده ها خیلی غرض ورزانه در مورد این فیلسوفا نوشته بودن.. به قول فروید؛ کاروان ها میگذرند، و سگ ها فقط واق واق میکنند..
ZG
کتابی جذاب و مفید و البته لازم است، برای هرکه به اندیشیدن و فلسفیدن و زندگی در سایه آن علاقه‌مند است. اما متأسفانه ترجمه برخی اعلام و اصلاحات چنان ناشیانه و غلط است که خواننده را به شک می‌اندازد که مترجم فلسفه هم می‌داند یا حتی اندکی مطالعه در مباحث علوم انسانی دارد یا نه! مثلا نام موسیقیدان مشهور فرانتس لیست در کتاب فرانز لیزت آورده شده است. یا در جایی موبد (مغ) پارسی را به کشیشان بلندپایه آریایی ترجمه کرده است. این خطاهای ترجمه شاید به نظر بی‌اهمیت بیاید اما اعتماد خواننده را به‌راحتی از بین می‌برد.
آرمان
مهمل! لطفاً در مورد این کتاب به انگلیسی سرچ کنید. نویسنده یک کاتولیک متعصب است که رفته است زندگی شخصی فیلسوفانی که نظری خلاف اعتقادات کاتولیک‌ها گفته‌اند را به بدترین نحو بیان کرده. یک کتاب خاله‌زنک‌گونه است(عذر میخوام بابت استفاده از این اصطلاح). یک سری چرندیات و شایعات در مورد این فیلسوفان که به وضوح از آنها متنفر است نوشته و روانهٔ بازار کرده. از طرف جامعهٔ آکادمیک هم کلی نقد ید دریافت کرد ولی جناب تامپسن چون هنر دیگری ندارند ترجیح دادند با نوشتن چنین کتابی معروف شونذ. اصلا هم کتابی فلسفی نیست. وقتتان را تلف نکنید.
پویا پانا
من تحمل نکردم این کتاب رو بخونم شاید چون این نویستدگان و فیلسوفان رو خیلی تو چشمم بزرگ کرده‌ام... هر چه بود نتوانستم این کتاب عالی را بخوانم... برام کسل کننده بود...
zohre shiri
واقعا عالیه البته هر کتابی که خاطره داستان و کلا مستندی از واقعیت باشه قطعا از قسمتهایی ازون روایت های مختلفی طرح میشه اما کلیات کتاب حقیقت محض بود و موندم خیلی ازین ها که زندگی شخصی داغونی داشتن حتی همین صادق هدایت که خودکشی کرد چرا ملت انقدر اینها رو بزرگ کردن !!!
کاربر ۲۸۷۸۱۵۹
اگر بردن اسمشون باعث بشه به سمت فلاسفه کشیده شده و آثارشون خونده شه بازم یک اثر مفیده ، البته که واقعیت هیچ وقت پوشیده باقی نمی مونه .اما افسوس از افسوس در جهل بودن در گذشته .چه حیف از عمر انسان
Hamid
درضمن این کتاب خودش نوعی غرض ورزی هم داره شما هم که با چنین ذوقی حقیقت محض مینامیش باید با فلسفه اشنایی بیشتر داشته باشید که اونها ور با صادق هدایت مقایسه نکنید چون اصلا ربطی نداره صادق هدایت خودکشی کرد چه ربطی به برای مثال انکار بودامانند شوپنهاور از میل جنسی داره
Hamid
هر شخصی مشکلاتی داره که بعضی ها رو قابل فرار نیست شما مگر قدیس و کامل و تمامی و من هم همنیطور که بخوان مارو بژرگ کنن شما به افکارشون دقت کن و زندگیشون رو تا جایی که دخیل در افکارشونه بسنج یکی میگفت یادم نیست کی ولی قبل از خواندن نقد بقیه اثارشون رو بخون متاسفانه ما جدیدا تنبل شدیم بجای خوندن اثار اصلی میام چکیده و برداشت بقیه رو میخونیم مثل اینکه فذا رو بدسم بقیه برامون بجوند و هضم کنند و اروقش را ما بو کنیم اگر بنا رو بر این گونه افکارسطحی بگذاریم حدود نود و نه درصد متفکران ایرانی و خارجی رد اند درصورتی که هیچ کس فارغ این ایرادات نیست پس برسد و نقد اثارشون رو بکنید البته با خوندن و درک کتابهاشون نه این چیزا
HaBiB
من نسخه چاپی این کتابُ خوندم خیلی کتاب عالیه در باره شناخت فیلسوفان که حرف هایشان به دهن آب میندازه ولی رفتار خودشون در زندگی بعضا هیچ هماهنگی با تفکرات که داشتند، نداره.
Meysam
کتاب بسیار ارزشمندیه چون ما رو با واقعیات جهان پیرامون‌مون بیشتر اشنا میکنه. برخی از ما تصور میکنیم اکثر فلاسفه( یا خواص) زندگی سالمی داشتن و انسانهای بزرگواری بودن اما با خوندن این کتاب متوجه میشیم اتفاقا بلعکس، بعضی از اونا(سارتر، راسل، دوبووار و..) از جهت اخلاقی در چه منجلاب کثیفی دست و پا میزدن.
کاربر ۱۷۷۸۶۲۴
لطفا پی دی اف این کتاب را بگذارید. با تشکر
احسان
من برخی از بخش های این کتاب رو دو بار خوندم، برای علاقه مندان به فلسفه خیلی کتاب خوبیه، هم زندگی فیلسوف رو روایت می کنه و هم فلسفه شو.بخونید و لذت ببرید.

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

صفحه قبل
۱
صفحه بعد