نظرات کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؛ مرورنویسی برای مشاوره‌ی خوانندگان
کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؛ مرورنویسی برای مشاوره‌ی خوانندگان اثر برد هوپر

کتاب چگونه مرور کتاب بنویسیم؛ مرورنویسی برای مشاوره‌ی خوانندگان

نویسنده:برد هوپر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۴از ۴۸ رأی
۳٫۴
(۴۸)

نظرات کاربران

maryhzd
این کتاب برای من خیلی مفید بود، واقعا جای این جور کتابهای مهارت افزا کمه . مطالعه این کتاب می تونه به کتابخون های جدی تر کمک کنه که بتوانند مرورها و نظرات خود را در ساختارهای عمومی تری بنویسند و در ترغیب و ایجاد فضای پرشور کتابخوانی تاثیرگذار باشند.
فهیمه
ممنون که معرفیش کردید. نشانش کردم.
Daneshe.Ketab.Khandan
کتابی خوب درباره ی نوشتن مرور و نقد کتاب هایی که می خوانیم . نویسنده یک کتابدار و نویسنده ی مرور کتاب در نشریات است . شاید این کتاب بیشتر از هر کس دیگری , برای همین دو قشر نوشته شده . مثال های قابل فهم و کاربردی در کتاب وجود دارد که به کار مرورنویسی و همچنین فهم بیشتر این کتاب, کمک می کنند . برای یادگیری مرورنویسی, کتاب بسیار مناسبی هست . گرچه همانطور که در کتاب هم گفته شده است :«تجربه, تجربه, تجربه » از هر چیزی مهمتر است . زیاد کتاب خواندن و زیاد مرور کتاب خواندن . نکته ی خوب دیگر , جامعیت کتاب هست که در آن حتی فصلی برای مرورنویسی کتاب های گویا وجود دارد . گرچه با داشتن یک ذهن نقاد, مطالب اون فصل برای شما «از پیش پنداشته» محسوب خواهد شد .
مـَه‌سـا
برد هوپر متولد سال 1966 در ابتدا ویراستار سابق کتاب بزرگسالان در بوک‌لیست بود و در حال حاضر مرور نویسی موفق است در بخش کتاب های بزرگسالان. او به خوبی تمام دانسته‌هایش را در مورد نوشتن یک مرور خوب و مرورنویسِ خوب شدن در اختیارمان می‌گذارد و همچنین می‌گوید که این شغل نیازی به داشتن مدرک ادبیات یا هیچ مدرک دیگری ندارد و چیزی که شمارا به یک مرور نویس تبدیل خواهد کرد تنها تجربه‌است و تجربه! _فایده مرور ها چیست و چرا نوشته می‌شوند ؟ برای هر کتاب معمولا دو مرور نوشته می‌شود: مرور قبل از انتشار و بعد از انتشار کتاب. این نوع مرور ها که قبل از انتشار کتاب نوشته می‌شوند مورد استفاده کتاب‌داران و کتاب‌فروشانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند پیش‌دستی کنند در آنچه خوانندگان به دنبال آن خواهند بود. مرور هایی که بعد از انتشار کتاب نوشته می‌شوند برای خوانندگانی‌است که می‌خواهند در مورد خواندن یا نخواندن کتاب تصمیم گیری کنند. نویسنده هرآنچه را که نیاز است بدانید در ۱۵۹ صفحه گنجانده است که محتوای کتاب شامل مطالب زیر می‌شود : -تفاوت میان مرور و نقد -بازاریابی از طریق مرور نویسی -محتوای مرور کتاب ها (۱-کتاب در مورد چیست ۲-تا چه اندازه خوب است.) -ویژگی یک مرور نویس خوب -چگونگی نوشتن مرور برای کتاب های گویا -گزارمان نویسی ------ در بیشتر بخش های کتاب نمونه‌ای مرور در رابطه با آن بخش آورده است که باعث تثبیت مطالب و بهتر درک شدن گفته‌های نویسنده خواهد شد. اگر به مرور نویسی علاقه‌مند هستید این کتاب می‌تواند برای شما آموزنده و مفید باشد. ترجمه👈۵/۴.۵ سپاس از نیایش بانو🌺
love.is.books
به نظرم هرکی دوس داره مرور کتاب بنویسه و بلاگر کتاب باشه حتما باید یه نگاهی به این کتاب بندازه. توصیه ها و نکته های خوبی رو بیان میکنه.
Ramtin
کتاب چگونه مرور بنویسیم نکاتی رو درباره نوشتن ریویو یا همون مرور درباره کتاب بیان میکنه و از تفاوت مرور با نقد میگه و مرورنویسان موفق و معروف و نحوه نگارش هر مرور نویس و تفاوت هاشون رو باهم بیان میکنه. کتاب ظاهر خوبی داره ولی باطنش به اندازه ظاهرش خوب نیست....خیلی از مطالب بسیار سطحی هستند و مطالبی که باید عمقی بهشان داده میشد هیچ توجهی بهشون نشده. ضمنا ترجمه کتاب هم قابل قبوله و من نمره ۴ از ۵ رو به ترجمه میدم و انتظارم از ترجمان برای ترجمه خیلی بیشتر از این بود..... درکل پیشنهاد میکنم کسانی که به مرور نویسی علاقه دارن به عنوان یکی از منابع مطالعاتیشون از این کتاب استفاده کننند. امیدوارم مفید بوده باشه.
آذر قره باغی
هدفم از خواندن کتاب یاد گرفتن نوشتن مرور خوب در مورد کتاب هایی که میخوانم بود که تا حدودی نیز به آن رسیدم اما بخش هابی از آن برایم جذابیتی نداشت. در اصل کتاب برای افرادی که مرور نویسی را به عنوان شغل در نظر دارند مناسب است اما برای کتاب خوانان نیز نکات آموزنده ای در بر دارد. نویسنده در بخش های مختلف به سوالاتی که باید یک مرور خوب به آن پاسخ دهد، ویژگی های یک مرور خوب و اینکه یک مرورگر باید چگونه به کتاب ها نگاه کند می‌پردازد و برای هر بخش از مثال های مختلفی استفاده می‌کند.
Hadi Najaf
معمولا عناوین کتاب‌های ترجمان، جذاب‌اند. اما محتوای درون آن، به همان اندازه جذاب نیست. اگر می‌خواهید امروزی مرور بنویسید، طوری که خواننده جذب نوشته شما شود، این کتاب حرفی برای گفتن ندارد.
Mehdi
مطمئنم کتاب رو نخوندید اصلا ،فقط خواستین نظر بدین
dr.mahdi-dehghan
شما یعنی از کسی که چندین سال در این رشته بوده و رزومه ی کاملی دارد و بسیار در سطح جهانی مطرح هستند رو میگویید بد است و شما خوب و درست نویس هستید ؟ عجبا تاکی نخوانده و تحقیق نکرده نظر باید داد ؟ لطفا دقیق تر مطالعه بفرمایید
sheida
سلام شما کتاب یا کلاسیو پیشنهاد میکنید؟مرور نویسی برای انتشارات
256
این، همین چند روز پیش زیر ۵ تومن بود الآن شده ۱۶۴۰۰ ، چی تو مغزتون میگذره؟؟؟
0
Farzaneh Parsinejad
مرورنویسی در آمریکا و بسیاری کشورهای دیگر یکی از چرخ دنده های مهم صنعت نشر است و برد هوپر، نویسنده کتاب، به عنوان یکی از ویراستاران مجله مرور کتابِ بوک لیست، بخشی از این چرخ دنده است و کتاب را از این زاویه دید نوشته است. بنابراین مخاطبان نخستش در نگارش این کتاب، همانطور که از عنوان فرعی آن (مرورنویسی برای مشاوره ی خوانندگان) پیداست، کارمندان کتابخانه و همچنین کسانی هستند که می خواهند مرورنویسی را به عنوان یک حرفه دنبال کنند. هوپر در آغازِ کتاب تفاوت ها و ویژگی های مرور، نقد و گزارمان را بیان میکند که برای مخاطبان عادی هم آموزنده است اما احتمالا بخش های بعدی مثل «رسانه های مرور قبل از انتشار» یا «کتابداران چگونه کتاب انتخاب میکنند»، چندان برای این گروه جالب نخواهد بود، دست کم برای من نبود. کارگاه های مرورنویسی که هوپر برای کارمندان کتابخانه‌ها برگزار کرده، پایه هایی هستند که این کتاب را بر روی آن ها شکل داده ولی به نظرم چندان در تلفیق بخش تئوری و عملی کارگاه ها و ایجاد یک متن به هم پیوسته و منسجم برای کتاب موفق نبوده. از دید من فصل ۸ (نوشتن مرور کتاب گویا) که جویس ساریکس آن را نوشته از این نظر قوی تر است. روی هم رفته دید کلی خوبی درباره ی مرورنویسی می دهد اما خواننده را از یک مسیر لذت بخش به مقصد نمی رساند.
آرمین
کتابی درباره مرورنویسی و تفاوتش با نقد است. کتاب با آوردن نمونه می‌خواهد نوشتن را یاد بدهد و قالب دقیقی برای مرور معرفی نمی‌کند. خواندن مرور و مقایسهْ بدون داشتن یک قالب مشخص درک و تشخیص را سخت می‌کند.

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۶۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد