نظرات کتاب لحظه‌ی برخاستن
کتاب لحظه‌ی برخاستن اثر ملیندا گیتس

کتاب لحظه‌ی برخاستن

نظرات کاربران

Shahrzad
نکته خیلی جالبی که در این کتاب بهش اشاره شده اینه که برای توانمندسازی زنان باید کنترل تنظیم خانواده در دستانشون باشه. یک تصویر خیلی غم انگیزی که ترسیم میکرد این بود که خانم گیتس در کشوری جهان سوم برای فعالیت داوطلبانه رفته بوده اونجا هم زنان و هم مردانی رو میبینه که در حال کار کردن هستن. اما تفاوت چیه؟ مردانی دور هم سیگار میکشن و زنانی که علاوه بر بارهایی که حمل میکردن کودکی بر پشت و کودکانی همراهشون داشتن! نویسنده به خودش اشاره می‌کنه و میگه اینکه من و همسرم تونستیم طوری برنامه ریزی بکنیم که ده سال بعد از ازدواج بچه دار بشیم و فاصله بچه اول و دوم سه سال باشه اصلا امری «اتفاقی» نیست. همین در اختیار قرار داشتن کنترل تنظیم خانواده باعث شده من زنی باشم که بتونم در شغلم پیشرفت کنم. اگر فعال اجتماعی هستید و در زمینه «توانمندسازی زنان» فعالیت میکنید این کتاب رو بخونید و بدونید برای توانمند کردن زنان در گام اول نباید برای اونها شغلی دست و پا کنید(دقت کنید میگم گام اول نیست اما در گام بعدی مهمه)، بلکه در گام اول به اونها ابزار پیشگیری از بارداری بدید. درواقع وقتی فعالین حقوق زنان از مقوله «حق زن بر بدن خود» صحبت میکنن، از امری انتزاعی حرف نمیزنن. دسترسی آسان به ابزارهای پیشگیری از بارداری و حق سقط جنین ، دو مصداق مهم مربوط به حق زن بر بدنش هست که در عمل «توانمند شدن زنان» رو در بر داره. مخالفت با دسترسی آزاد به وسایل پیشگیری از بارداری و مخالفت با حق سقط جنین زنان یعنی ما مخالف توانمند شدن زنان هستیم.
دکتر الهام ترابی
اینکه اجازه بدیم به زنان تا نسل خودشون نابود کنن و سقط جنین انجام دهند بدون در نظر گرفتن دیگری ،،، یعنی توانمند شدن؟؟؟!!؟؟؟
Anahid
یک کتاب عالی در این کتاب ملیندا سفر زندگی خودش را شرح می ده و تلاشهاش برای هماهنگی با محیطش برای بلندشدن و فراتر رفتن از اونچه جامعه براش درنظرگرفته برای غرق نشدن در سایه‌ی قدرت همسرش برای کمک به جامعه انسانی و پیشبردن تجربه ‌ی یادگیری خودش و دیگران. و مگر زندگی چیه غیر از یادگیری و دوست داشتن و کمک به همدیگر در این موارد برای گذشتن از جنگل یا حتی پرسه زدن در اون (چرا که نه؟) ؟ برای اولین بار بود که وقتی اتوبیوگرافی می خوندم فکر کردم چقدر این نویسنده صادقه چقدر یادگیرنده ست و پراحساس و مهربان. اونقدر هوشمند که به سادگی هوشمندی خواننده را تشخیص می ده و از اشتباهات معمول این دست کتابها فاصله می گیره.
farnaz
لطفا فردا این کتابو بذارید
lady_lawyer
چرا نمیشه خرید انجام داد ؟؟؟
Shahrzad
منم با همین مشکل مواجهم
ABCD
بینظیره بی نظیر.

حجم

۲۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲۷۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد