نظرات کتاب هنوز آلیس...
کتاب هنوز آلیس... اثر شهین احمدی

کتاب هنوز آلیس...

نویسنده:لیزا جنوا
انتشارات:انتشارات معین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۳ رأی
۴٫۲
(۱۳)

نظرات کاربران

MisSSis
به نظرم حداقل یکبار هم که شده باید این کتاب رو بخونین ناخواسته از اواسط داستان با شخصیت اصلی همراه میشید و باهاش زندگی میکنید این نویسنده یک کتاب دیگه هم داره که اونم فوق العاده هست.
آلیس در سرزمین نجایب
هویت شما چقدر براتون ارزش داره؟ اگر جواب این سؤال رو نمی‌دونید، این کتاب به شما کمک می‌کنه عمیقاً بفهمید و درکش کنید. کتاب به معنای حقیقی کلمه "تلخ" بود. تلخِ تلخ. و خوندنش لذتی نداشت بلکه درد و رنج عمیقی رو به من فهموند. وحشتی رو نشونم داد که تا آخرین لحظه‌ی عمرم فراموشش نمی‌کنم. - - داستان: آلیس هولند، زنی بسیار موفقه. بیست و پنج سال در هاروارد تدریس روانشناختی داشته و حالا در سن پنجاه سالگی به آلزایمر زودرس مبتلا می‌شه. - - نظر: این کتاب در عین حال که بسیار زیبا و ملموس بود، عذابم داد. فرقی بسن خودم و آلیس نمی‌دیدم. سرم درد گرفت و دوستش داشتم و همزمان ازش می‌ترسم. کتاب‌هایی در باب آلزایمر خونده بودم اما کتاب هنوز آلیس از همگی دقیق‌تر، با روندی دردناک‌تر و حقیقی‌تر بود. لحظه به لحظه زجر کشیدم همراه آلیس و حتی تو خواب هم دست از سرم برنداشت. چقدر تلخ بود. چقدر تلخ بود. چقدر تلخ... - - این کتاب رو به همه توصیه می‌کنم. همه. تک تک ما ممکنه روزی به این بیماری مبتلا بشیم. ممکنه روزی بخوایم به عزیزانمون بگیم که دوستشون داریم اما ذهنمون یاری نکنه. برخلاف چیزی که فکر می‌کنیم، ممکنه زنده‌ی مرده باشیم. آلیس هولند حاضر بود سرطان داشته باشه اما آلزایمر نه. همگی همین‌طور هستیم. کاش عاقبت هیچ‌کس مثل این کتاب نباشه.
shokouh
حتما کتابشو بخونید. کتاب حتی از فیلمش بهتر بود. راوی بودن نقش اول داستان خیلی خیلی به درک عمق فاجعه کمک کرد.
aylin
فوق العاده کتاب جذابی بود.موضوع بسیار خوبی داشت.بیماری آلزایمر که تو جامعه کمتر بهش توجه شده.فیلمی هم با همین نام داره که اون هم بسیار عالی هست.از خوندنش بسیار لذت بردم و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.ممنون که تو بی نهایت گذاشتینش.
samira
داستان زندگی آلیس استاد دانشگاه هاروارد که به آلزایمر زودرس مبتلا میشه؛ تو این کتاب آلیس لحظه به لحظه از میزان زوال مغزش میگه و خواننده جوری باهاش همراه میشه که ناتوانی شو درک میکنه و باهاش غصه میخوره… در حین خوندن کتاب و شناخت آلزایمر،هر لحظه با خودم گفتم سرطان از آلزایمر بهتره و میشه به جنگش رفت و امید بهبود داشت! (این داستان واقعی نیست و فیلمی بر اساس این کتاب به نام Still Alice 2014 ساخته شده است.)
hedayat Homa
عالی بود . فیلمش رو هم قبلا دیده بودم اما کتابش یه چیز دیگه است . مطالعه ی این کتاب رو به پرستاران بیماران آلزایمری و افرادی که عمر گرانبها را بی هدف به هدر می دهند ومتوجه نیستند که خود آگاهی نعمت بسیار بزرگی است که هر انسانی با هر سطح زندگی از خداوند دریافت کرده وقدرش رو نمی دونه وبه تمام بیماران با بیماری های مختلف توصیه می کنم این کتاب رو بخونند قطعا هیچ بیماری بدتر از آلزایمر نیست . آلیس از صمیم قلب ارزو می کرد سرطان داشت نه الزایمر .
Sharareh Haghgooei
کتاب در مورد مراحل بیماری یک خانم دانشگاهی مبتلا به آلزایمر است.داستان بسیار جذاب نوشته شده است و کاملا حس همدردی خواننده را برمی انگیزاند.اما در مورد دقت تجربیات قهرمان داستان مطمئن نیستم.

حجم

۲۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۲۱۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد