نظرات کتاب فصل نان؛ داستان‌های کوتاه
کتاب فصل نان؛ داستان‌های کوتاه اثر علی‌اشرف درویشیان

کتاب فصل نان؛ داستان‌های کوتاه

نظرات کاربران

A L I
در زندگی شخصیت اصلی، درد نان از وقتی چشم باز کرده شروع شده و تا وقتی کتاب بسته میشه هم وجود داره. محتوای کتاب برای ماها آشناست و زیاد ازش خوندیم‌، شاید که تکراری باشه، اما من به شخصه از سه چیز خوشم آمد. نحوه روایت که داستان‌ کوتاه‌ های‌ زندگی یک کودک، تا به نوجوانی اش بود. تنوع وقایع در عین انسجام کلام، و اتفاق جذابی که در آخرین داستان پیش میاد -که در واقع به نظرم " خروج از حماقتِ فقر " میتونه نامیده بشه- نکاتیه که من به شخصه به یادم می‌مونه.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب فصل نان کتابی است بسیار زیبا با نگارشی روان و جذاب. همانطور که از عنوان کتاب مشخص است نویسنده در این داستان کوشیده به دغدغه نان، فقر و دشواریهای مربوط به قشر فقیر جامعه بپردازد. نویسنده در این کتاب با بیان رنج شخصیتهای داستان به نگرشها و طرز تلقی شخصیت های داستان به نوع زندگیشان می پردازد و به نوعی نشان میدهد که فقر گریبانگیر مردم جامعه نتیجه جبر و سنت حاکم بر آنان است. انتهای داستان با همان ساختاری پایان می یابد که ابتدای داستان داستان شروع می شود یعنی داستان که با دوندگی های اشخاص برای رسیدن به نان و سختیها و مصائبشان شروع می شود در ادامه با همان سختیها نیز پایان می یابد. فضای داستان به نوعی حزن انگیز است که کاملا حس ترحم مخاطب را برمی انگیزد و به نوعی خواننده را با آن سختیها شریک میکند.👌
zeynab
واقعا کتاب خوبیه، من سالها پیش خواندم. نوشتار کتاب پر از سادگی و صمیمیت و احساسه
محسن سفیدگر
«افسوس توی این دنیا کاه را جلوی سگ می‌گذارند و استخوان را پیش اسب.»
محمد ژوبین
وصف حال حاضر هم هست با وجود گذشت زمان
نَعنا🌿
چقدر انسان های بزرگی مانند عمو غلام حسین رو دوست دارم، انسان هایی که در سختی های زندگی ممکنه خیلی چیزها رو از دست بدن ولی شرافت رو نه، و چقدر با وجود فقر مادی، ثروتمند و غنی اند. . این خاطرات تلخ و شاید شیرین، پیام هایی دارن که به یک بار خوندنش حتما می ارزه.
Soheyla
این مجموعه داستان، داستان های بهم پیوسته و اونطور که من فهمیدم ماجراهای زندگی خود نویسنده است. داستانها درباره فقر و غم نان یک پسر نوجوانه که تابستان‌ها پیش اوستا بناها کار می کنه تا هزینه تحصیل سال بعد خود رو تامین کنه. داستان ها رئال و کاملا باور پذیر و از بطن جامعه بود. بسیار لذت بردم از خوندنش. توصیه می کنم خوندنش رو.
esmat
داستان درد و رنج مردمی که گویا با رنج زاده شده و به رنج جان دادند .
کاربر ۳۲۲۸۶۲۵
درود در صفحه 23 کتاب ماجرای نیاز علی ندارد واژه - رگ گردن - به اشتباه_ رنگ گردن - نوشته و نیاز به اصلاح دارد
فاطمه.میم
میشه گفت زندگی نامه خودنوشت. محتوای کتاب درباره فقر هست.

حجم

۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۵۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد