نظرات کتاب اسپرسو با رضا شاه
کتاب اسپرسو با رضا شاه اثر احسان اقبال‌سعید

کتاب اسپرسو با رضا شاه

۲٫۸
(۶۹)

نظرات کاربران

amir reza dehghani
از هر دری سخن گفته شده.اینقدر مطالب کتاب نامربوط به هم هستند که حد و حساب نداره.اصلا تصور من راجع به متن کتاب چیز دیگری بود!
سپهر
یکی از تئوری هایی که در میان برخی روشنفکران هست، این است که موضع میانه در پیش بگیرند تا حق با آن ها باشد! کلا یک عده فکر میکنند وقتی دو جبهه شکل گرفته، یک جبهه مثلا میگوید رضاشاه پدر ایران نوین بوده و یک جبهه دیگر میگوید رضاشاه خائن بوده است، اگر ما موضع میانه پیش بگیریم و مثلا بگوییم هر دو گروه افراط میکنند و از این جور حرف ها، حق با ماست! این کتاب هم همینطور است! نویسنده محترم گاهی به رضاشاه و سلطنت طلبان میتوپد، گاهی هم به جمهوری اسلامی و حزب اللهی ها(البته من مورد دوم رو پر رنگ تر حس میکنم)، تا به زعم خودش هر دو گروه را راضی نگه دارد و به حقیقت نزدیکتر باشد! این کتاب، خالی از لطف نیست اما خب حواستان باشد همیشه وسط حرکت کردن به معنای بر حق بودن نیست! این را از من به یادگار داشته باشید همواره انجام ۲ کار بسیار آسان است: ۱-اپوزوسیون بودن،۲-مسیر بینابینی را در پیش گرفتن! آنچه سخت است، خواندن تاریخ است!
کاربر 3434060
سعی کن نظرت رو مختصر و مفید بگی اگه زیادی طولانی باشه کمتر کسی میخونه
سپیده دم اندیشه
باید طرف حق بود
Javad Sobouti
کتاب سعی کرده گفتار طنزی درباره مسایل روز و تاریخ معاصر ایران داشته باشه اما باوجود این که ما در زندگی روزمره با همه این مسایل مواجه هستیم، نمیتوان با متن کتاب و نویسنده ارتباط برقرار کرد. نکات طنز بسیار لوس است و نویسنده فقط جملات را پیچیده کرده. علاوه بر این، ویراست متن هم بسیار بد بوده و نیاز به ویرایش زیادی دارد.
💚Book lover💚
امیدوارم کتابایی که تو ایام نوروز رتیگان می کنید لا اقل تکراری نباشند و کتابهای رایگان که پیشتر رایگان کردید رو دوباره قرار ندید.سپاس💖💖💖
:: On ::
در بهترین حالت می‌شه گفت که انگار توی تاکسی نشستید و راننده داره دربارۀ هر چیزی و هر کسی اظهار نظر می‌کنه. ابدا هم فکر نکنید که قراره یه کتاب تاریخی دربارۀ زمانۀ رضاشاه بخونید. یه خطابۀ بسیار بلند که هیچ تصویر کلی‌ای ارائه نمی‌ده، بدون ارجاع به هیچ سند تاریخی‌ای صحبت می‌کنه و پرش‌های فراوان موضوعی داره؛ از نوستالژی‌دوستی ایرانی‌ها تا اقتصاد نفتی و چرایی سر دادن شعار «رضاشاه روحت شاد» توی اعتراضات دی‌ماه ۹۶ تا انتخابات‌های برگزارشده در ایران و... که به هیچ کدوم هم به درستی پرداخته نشده. خلاصه این که این کتاب، کتاب نیست! :)
Akbar Aghaii
کتاب خوبی نیست. سی چهل صفحه خوندم ولی به درد بخور نیست
م.برهانی
در باره محتوای کتاب نظری ندارم ولی کتاب واقعا به ویرایش از لحاظ دستور زبان نیاز داره متاسفانه
nazila
حیف از وقتم!
رحيم اهری
باسلام و احترام ،خدمت اهل مطالعه ،این کتاب خواسته مسایل و مشکلات و ناهنجاریهای اجتماعی، بی کفایتی وراحت طلبی ، مسئولین کشور را درقالب فکاهیات ادبی به تصویر بکشونه ،در کل ارزش،خوندن دارد.
پیرو رهبر
نه فقط مسئولین بلکه میگه مردم ما هم تو این دوره زمونه راحت طلب شدن
نون صات
بسمه با نگاه یک کتاب بخواهیم باهاش برخورد کنیم، بسیار پاره پاره و ضعیفه. در قالب چندتا مقاله که گاهی طول میکشه تا متوجه بشی رفته موضوع بعدی... جذابیت بدی نداره و خود من محتواش رو دوست داشتم. میتونم بگم برای یک بار خوندن مناسبه...

حجم

۱۷۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

حجم

۱۷۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد