نظرات کتاب پیاده
کتاب پیاده اثر بلقیس سلیمانی

کتاب پیاده

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۴.۰از ۱۱۳ رأی
۴٫۰
(۱۱۳)

نظرات کاربران

Arash
از نظر من کتاب بسیار جذاب و دوست داشتنی ه، با قلمی روان و روایتی دوست داشتنی از ضعف های جامعه مردسالار ایران. کتابی که هیچ نقدی بر این سیستم نداره، اما با هر خطش میتونی بفهمی که چه میگذره بر انیس ها ی این مملکت. به قول یکی از دوستان، هستند هزارانی مثل انیس که کسی زبانشون یا قلمشون نیست و چه دردناک ه دیدن و شنیدن از زنانی که خودشون نمادی از ایستادگی و مقاومت هستند، اما زیر نگاه ها و رفتارهای نادرست یک جامعه باید خم بشن و دم نزنن. اشک ریختن با این کتاب کمترین کاری ه که میشه در حق انیس ها کرد... به امید دیدن روزهای روشن تر برای زنان ایران...
سیّد جواد
کتاب ۴۲۸ از کتابخانه همگانی ، یک داستان تلخ و سیاه. سرگذشت زنی روستایی که تمام بدبختی های عالم در عرض چند سال سرش آمد !! زنانی فرشته و پاک در مقابل مردانی وحشی و گرگ صفت !!! پایان بندی کتاب، بزرگترین نقطه ضعفش بود.
gpar
کتابهای خانم سلیمانی خیلی عالی ، روان و پرکشش هستند..با اینکه تقریبا حول موضوعات مشابهی نوشته شدند اما خوندن اونها بسیار دلپذیر هست..مطالعه ی آثار ایشون رو توصیه میکنم.
P.Zirak
💢 یه رمان عاااالی با قلمی روان شخصیت پردازی های کامل
دادگر
همین الان تمومش کردم. فقط میتونم بگم حال خوبی از خوندن این داستان ندارم. خیلی تلخ و مصیبت‌بار ... حس می‌کنم آدمهای داستان رو میشناسم و کتاب، یه سرگذشت حقیقی بوده. هم میشه خوندنش رو توصیه کرد، و هم به کسانی که اهل کتاب‌های تلخ نیستن شدیدا توصیه می‌کنم نخونن کتاب رو.
مایلزِ آلاسکا
فکر کنم نویسنده های ایرانی باهم مسابقه گذاشتن هر کی تونست شخصیت اصلی داستانش رو بیشتر از همه بدبخت تر و ضعیف تر نشون بده برندس😶😑 اوایل کتاب رو دوست داشتم ولی هر چی جلوتر میرفت… بااین حال اگه رمان ایرانی دوست دارین خوندنش رو پیشنهاد میکنم از قلم نویسنده میشه فهمید خیلیییی بهتر از اینا میتونه بنویسه و واقعا توانایی و استعدادش رو داره
0
haniye alizadehh
این نظر داستان را لو می دهد. شخصیت پردازی محشر است. انیس بلاکش و ستمدیده وقتش که می رسد به قول گفتنی آن رویش بالا می اید. می شود اقا بالاسر و تو سر زن شوهرش هوشنگ. یک جاهایی مدام باخودم می گفتم لیاقتش همان کرامت بود اما خب مظلوم و بلاکشیده ست و اگر برایش دل نسوزانی محکومی به هزارتا برچسب. انیسی که با جان و‌دل ستم کرامت را ارزو دارد. لعنتش می کند و می داند‌که سیاه روزی اش تقصیر کرامت است اما باز او را میخواهد. جز این است که یک چیزی درون زن ها هست که می خواهند ستم دیده و بلاکش باشند؟ این که اینجوری بیشتر بهشان می چسبد؟ چندتا زن مثل زن صاحبکار هوشنگ داریم؟ لذت ببرد از زندگی ش. دنبال جلب ترحم‌ نباشد و اقا بالاسر نتراشد برای خودش. زهرا خانم، زهرا خانم مهربان و عاقل. همان چیزی که از یک زن جاافتاده و درد کشیده و باتجربه انتظار داریم. جالب تر کامران است و پسرک سربازی که از کوه پرت شده و کسانی که قاچاقی می خواهند از مرز رد شوند‌و کشته می شوند و پیرمردی خارج رفته و برگشته ای که مثلا قصد کمک دارد اما در اصل به قول زهرا خانم بچه باز است. یک جورهایی همه سناریوهای ممکن برای کامران که با پدرش قرار است از کشور خارج شود در این ادم ها تعریف شده است. و روزبه ، سیاه روزی که بی شک به سرنوشت پدرش هوشنگ مبتلا می شود. بزرگ شدن در یتیمی و‌پرورشگاه و بعد جوانی وهواخواهی گروهی، جنبشی، جریانی چیزی و نهایتا قربانی شدن برای جریان هایی که هیچ ایده ای از آن ها ندارد. قربانی هایی که هرجامعه ای به انها نیاز دارد.
Blue_sky
تحلیل جالبی بود👌
Sayna sedigh
چرا آخه آخرش اینقدر تلخ تموم شد. انیس طفلک از همه تو این دنیا بدترین برخوردا رو دید دیگه آخر قصه کاش نویسنده مراعاتش و می‌کرد :)
حسین احمدی
کتاب ساده و روان بود و البته جذاب...
مروارید ابراهیمیان
کلا قلم جذابی دارن، من این کتاب رو تقریبا یه روزه خوندم. پر کشش بود و صریح و باور پذیر

حجم

۲۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۲۶۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد