نظرات کتاب راز نوشتن
کتاب راز نوشتن اثر استیون کینگ

کتاب راز نوشتن

۳٫۲
(۲۵)

نظرات کاربران

alikazemi7
کتاب خیلی منسجمی نیست و از چند بخش مجزا تشکیل شده. استیون کینگ در بخش اول از خاطرات و سختیهای زندگی خود مینویسد. بخش دوم شامل یک سری دستورالعملهای سلبی در نوشتن است. مثلا استفاده نکردن از افعال مجهول و قیدهای بی فایده. بخش سوم که مهمترین و مفیدترین بخش کتاب است، به توصیه های کینگ در مورد نوشتن اختصاص دارد. این مطالب در واقع آموزش آکادمیک نویسندگی نیست بلکه صرفا یک انتقال تجربه درمورد نویسندگی است. ضمنا مجله فرم و نقد، در چند شماره ای که ازش دیدم، هر دفعه قسمتی از مطالب این بخش را ترجمه میکند. بخشهای بعدی به خاطره استیون کینگ از تصادف مرگبارش، مقایسه بین نسخه اولیه و ویرایش شده یکی از داستانهایش و پیشنهاد یک لیست رمان و داستان اختصاص دارد. ترجمه کتاب زیاد جالب نبود. در کل به نظرم کتاب مفید و قابل توصیه ای بود. بخشهایی از کتاب: - اگر دوست دارید نویسنده شوید باید دو اصل مهم را رعایت کنید: زیاد بخوانید و بنویسید - وقتی از چیزی لذت نمیبرید نشانه خوبی نیست. بهتر است به کاری بپردازید که در آن استعداد دارید و از انجامش لذت بیشتری میبرید. - باید هدفتان این باشد که هر روز بنویسید و فراموش نکنید که مثل بدنسازی، زیاد به خود فشار نیاورید چون سرخورده میشوید. من هزار کلمه در روز را پیشنهاد میکنم. - چیزی را که دوست دارید بنویسید. از زندگی الهام بگیرید و از آگاهیتان در زندگی شخصی، دوستی، روابط اجتماعی و کاری در نوشته تان استفاده کنید و از آن موضوعی منحصر به فرد بسازید.
یک آرش
نظر شما رو تأیید می‌کنم، با این جملهٔ اضافه که با خواندن این کتاب بیشتر کینگ رو و نویسندگی حرفه‌ای رو می‌شناسیم و درک می‌کنیم. کتاب برای آموزش نویسندگی نیست، ولی دید کسانی رو که می‌خوان در این وادی قدم بذارن رو باز می‌کنه که واقعیت دشوار نویسندگی به عنوان یه حرفه چیه.
کاربر ۲۹۶۸۷۹۳
تنها داستان خوبش درخششه، مسیر سبزم بد نیست
کاربر 3041822
اگر اشتباه نکنم استفن (استیون) کینگ از نویسنده های متبحر در حوزه داستانهای هیجان انگیز، دلهره آور و ترسناک است. کتابهای این نویسنده مطرح، مرجع الهام در ساخت فیلمهای ترسناک و جنایی است. برخی از کارگردانها از او به عنوان فیلمنامه نویس استفاده می کنند.
keyvan
هیچ وقت با کینگ تنها نمون
یک آرش
بامزه بود، مرسی. شما هم خلاق و نویسندهٔ بالقوه‌ای هستی‌ها، یه امتحانی بکن، اگه تا حالا نکردی.
زهرا
واقعا همینطوره😂
مهرآذر
اگه مشتاق خوب نوشتن هستید این کتاب فوق‌العاده‌ ست بخش دوم جذابیت بیشتری داره و البته مثالها رو باید به زبان اصلی خوند تا کاملا نظر نویسنده درک بشه و اینکه متاسفانه به لحاظ ترجمه اشتباهاتی داشت... ولی در کل خیلی لذت بردم و مفید بود
زوروجیرو
این کتاب جزو دو سه اثر مهم در حوزه آموزش نویسندگی یا انتقال تجربیات نویسندگیه. پیشنهاد میکنم اگر امکانش براتون فراهم باشه به زبان اصلی بخونیدش. ترجمه در کل در حد قابل قبولیه ولی بعضی جاها واقعا کم میاره. مثل این میمونه که یک نفر فصل دهم سریال مورد علاقه شما رو بدون تماشای یک قسمت از اون نه فصل قبلی زیرنویس کنه و به دایی کاراکتر اصلی بگه عمو. فاضا پدربزرگ مادری استیویه. عمو اورن هم شوهرخاله و دونالد پسرخاله‌ی اونه. برای دانستن اینها لازم به مطالعه منبع دیگه‌ای نیست و فقط باید صفحات اول کتاب رو خوب بخونین و چطور مترجم که قطعا بهتر و بیشتر از هر خواننده‌ی دیگه‌ای کتاب رو خونده متوجه این نکته و امثال اون نیست خیلی خیلی خیلی عجیبه.
AmirBayat2000
این کتاب فوق‌العاده است.
mahdi
کتاب بیشتر حول زندگی استیون کینگه و البته خود این بخش هم خالی از لطف نیست. البته بخش اصلی کتاب از قسمت دوم شروع میشه و نویسنده توصیه‌های بسیار کاربردی در زمینه‌های مختلف میکنه. اما مهمترین توصیه برای نویسندگی از نظر نویسنده اینه: 1.نویسندگی رو جدی بگیریم. 2.زیاد بخونیم و زیاد بنویسیم.
hossein
یه بخشی داره با عنوان "راز نوشتن" که بنظرم تنها بخش بدرد بخور کتاب محسوب میشه . قبل از اون کمی به دوران کودکی و بلوغ و شروع نوشتنش میپردازه و یجورایی جسته گریخته بیوگرافیش رو در برمیگیره .
سبحان مدنی فر
عالی
سمیرا
در کل کتاب خوبی بود، بخش آخر که همان راز نوشتنه، اصل کتابه. اما قسمتهای قبلی هم خالی از لطف نیست. احساس کردم ترجمه کتاب بعصی قسمتها روان میشد و بعضی قسمتها کم می آورد. جوری که درک کردن متن رو سخت میکرد. حالا نمی دونم مشکل از مترجم بود یا چیز دیگه.
Darvag
سلام خدمت دوستان من کتاب رو مطالعه کردم این کتاب برای افرادی خوب هستش که تازه کار نیست. مطالب که گفته شده مفید هستند و کاربردی تمریناش کلی نویسنده سعی کرده به صورت محاوره به شما یکسری مفاهیم رو توضیح بده. اما خیلی بدرد من خورد.

حجم

۲۸۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۲۸۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد