نظرات کتاب آتش سوزی ها
کتاب آتش سوزی ها اثر محمدرضا خاکی

کتاب آتش سوزی ها

نویسنده:وجدی معود
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۹ رأی
۴٫۵
(۴۹)

نظرات کاربران

a soul
نوال مروان، زنی که سال‌ها روزه‌ی سکوت داشته، فوت می‌کنه و وصیتش برای بچه‌هاش قرائت می‌شه. وصیتی که طبق اون دختر ریاضی‌دان و پسر بوکسرش، باید اون رو خاک کنن، بی‌لباس، بی‌کفن، بی‌دعا و سنگ قبری بی‌نوشته روی قبرش بذارن. اما مهم‌تر از تمام این‌ها، دو قلوهاش باید به سرزمین مادری نوال سفر کنن و پدرشون رو پیدا کنن. سرزمین مادری که نه، جایی که پناهگاه جنگ زده‌هاست. نمایشنامه‌ای بسیار تاثیر گذار و زیباست، همراه با دیالوگ‌هایی شسته رفته و تلخ و سرگذشتی هولناک. با وجودی که فیلم incendies، به کارگردانی دنیس ویلنو رو که اقتباسی وفادار به این نمایش‌نامه است قبلا دیده بودم و از گره‌های داستان با خبر بودم، باز هم یک نفس خوندمش و چیزی از جذابیتش برام کم نشد.
Ali
برای منی که عادت کردم به رمان های چند‌جلدی و معتاد توصیفات زیاد شدم همیشه خوندن داستان کوتاه و نمایشنامه سخت‌تر بوده، اما این کتاب با ترجمه خیلی خوب اقای خاکی واقعا منو تشنه خوندن بقیه اثار وجدی معود کرد، نمایشنامه‌ای در باب جنگ، ویرانی و درد بی صبرانه منتظرم بقیه اثار ایشون رو هم بعد از ترجمه بخونم
Dentist
فوق العاده‌ست، همین و بس.
عمو جغدِ پیرِ شاخدارِ مهربون
فکر کنم چشمت زدن ؛ چرا دیگه نظراتت رو در طاقچه نمینویسی؟ باز هم کتاب بخون خواهشا و نظر بذار😓
رضا پاشائی
، dentist بابا تو دیگه کی هستی، بنظر من زندگی تو هم باید کتاب بشه، آخه مگه کارت فقط، فقط و فقط خواندن کتابه؟ چطور و چرا؟ عجیبی بنظر من ، جا الخالق!
ABBAS
دقیقا،فوق العاده اس.
Mah7dis
داستان غیر قابل پیش بینی و جذاب روایت جذاب تر میشه با لذت تو یک ساعت بلعید
کلوپ ۲۷
بینظیییییر ،۵۰ صفحه آخر از هیجان دستام میلرزید
گیتی
ممنونم
کلوپ ۲۷
عالی ،من خیلی نمایشنامه می خونم ، این عجیب خوب بود،البته من نسخه چاپی رو خوندم و تو سه ساعت تموم شد نتونستم زمینش بذارم
گیتی
جدی اینقد خوب بود?
.ً..
💣این نظر ، داستان را لو می‌دهد💣 «هیچ‌وقت قبول نکن؛‌ اما برای قبول نکردن باید حرف زدن بلد باشی. پس جرئت داشته باش و خودت رو قوی کن. پس به حرفای این پیرزن در حال مرگ گوش کن:‌ خواندن یاد بگیر! نوشتن یاد بگیر!‌ حساب کردن یاد بگیر!‌ حرف زدن یاد بگیر!‌ درس بخوان!‌ برای اینکه مثل ما نشی، این تنها شانسته. به من قول بده.» آتش سوزی ها قسمت دوم از چهارگانه ی معروف وجدی معود_نویسنده کانادایی لبنانی تبار_است . این نمایشنامه روایتگر زندگی زنی است لبنانی ، به نام نوال مروان ؛ آغاز داستان ،پایان نوال است ...زمانیست که نوال بعد از پنج سال سکوت مطلق ، از دنیا رفته و دوقلو های او برای اجرای وصیت نامه اش به پیش مجری وصیت نامه میروند و... در آتش سوزی ها هیچ کس را به جز جنگ ،تعصبات جاهلانه و فرهنگی که بچه ای که زاده ی عشق است راحرامزاده میپندارد و پس میزند، نمیتوان مذمت کرد ‌‌‌... «هر کسی که می کشی و به هر کسی که آسیب می رسانی، یک جایی برای یک کسی عزیز است. اگر او عزیزترین خودت باشد چه؟ هر جلاد و هر قربانی شاید عزیز از دست رفته خودت باشد، باز هم همینقدر بی رحم خواهی بود؟»(مهزاد مفرهی،سایتvirgool)
seza68
عالی. خیلی وقت بود یه کتاب اینقدر میخکوبم نکرده بود
پرواز
کتابی جذاب ومتفاوت،دوس داشتم
Mahi
این نمایشنامه درباره زندگی پر از فراز‌و‌فرود زنی به نام نوال است. هر بخش کتاب با هنرمندی نویسنده، به بخشی جذاب و پرکشش تبدیل شده! هر شخصیتی قصه‌ای داره. بخش پایانی نمایش غافلگیرکننده و حتی شکه‌کننده است! در کنار تلخی زیادش، به شدت پیشنهادش می‌کنم.
نَعیمک
داستان زنی که از پس از مرگ وصیت می‌کند تا فرزندان دوقلویش له دنبال پدر و برادر ناتنی‌اش بروند. اما داستان در اصل نقلی است به مهاجرت، فرهنگ‌های غلط، سختی‌های زنان، جنگ و پیامد‌های آن و درد و رنجی که به زعم اثر قابل گفتن نیست و باید سکوت کرد. شاید زبانِ گویاتری باشد. نمایشنامه همه‌پسندی بدون‌شک نیست.

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد