نظرات کتاب کاندید
کتاب کاندید اثر فرانسوا ولتر

کتاب کاندید

۴٫۳
(۳۳)

نظرات کاربران

Jaberov Abraham
تا حالا اینقدر بدبختی خنده دار ندیده و نشنیده بودم. ولتر علاوه براینکه آداب و رسوم و عقاید رایج زمان خود را به چالش می کشد ، ارزش های مسلم دانسته شده در جامعه را به زیر تیغ جرح و نقد می برد. او اشرافی گری ، مذهب، سیاست ورزی بیهوده ، دروغ و ریا و تزویر ، ثروت باد آورده، درگیری های قومی و محلی و ملی، پایبندی به سنت های پوسیده ، تئوری پردازی های خالی و بی نتیجه ، شعار گرایی ، لفاظی ، تعصب ، کینه ، سطحی بینی و حتی زیبایی ظاهری را فاقد ارزش اصیل می داند و در عوض صداقت ، سادگی و کار را تنها راه خوشبختی و موفقیت بشر معرفی می کند . و جالب اینجاست که این کار را در چه قالب ساده ای انجام می دهد ، داستان ، آن هم یک داستان ساده و سر راست و سرگرم کننده ، اما در واقع پر از طنزهای سنجیده و نکات اخلاقی و انسانی برتر
ZG
کتاب بسیار خوبی است. دید من بعد از مطالعه این کتاب به ولتر و اندیشه هایش تغییر کرد میدانستم او اندیشمند بزرگی بوده است اما نمی‌دانستم چطور. اکنون دریافتم او «به‌سادگی» می‌اندیشید؛ برای صلح و انسانیت و نه برای شهرت و پول!
0
شلاله
رمان فلسفی و در عین حال کمدی بود. از خواندنش لذت بردم. ترجمه خوب و روانی داشت.
❤ محمد حسین ❤
نویسنده کتاب (فرانسوا ولتر) نظریه های فلسفی و دیدگاهش نسبت به زندگی رو در غالب داستان بیان کرده. داستان از دید جوانی ساده در غالب طنز همراه با واقعیت تلخ زندگی بازگو میشه (ابتدا زندگی جوان رو مشابه زندگی در بهشت و غرق در خوشبختی و بعد، اخراج جوان از بهشت و سرآغاز بدبختیش روی زمین) چون نویسنده شاهد جنایات زیادی به اسم دین از طرف کشیشها و کلیسا در زمان خودش بوده و با این عقاید و رفتار کاملا مخالف بوده، در این کتاب هم، نظرات و عقاید خودش رو با مخالفت با تمام ادیان بیان کرده و پیگیر این نظریه هست که ایا زندگی جایی برای خوشبختی هست یا بدبختی. کتاب کم حجم اما پر از معنا و نوشتاری ساده برای دوستانی ک علاقه به فلسفه و حکمت زندگی دارن.
amin azadi
این کتاب رو به شدت پیشنهاد میکنم‌ولی با این ترجمه قطعا نه ترجمه کتاب های فلسفی مترجم خاص خودش رو میطلبه با این که متن روان و خوبی داشت ولی گاهی جاها مترجم از پس ترجمه بر نمی اومد و در مورد ولتر میتونم بگم فیلسوف شجاع و آگاه که خیلی زیبا و عمیق درس فلسفه به شما میده و جمله زیبا این کتاب کار سه گرفتاری را از شما دور میکند تنبلی ، هوس و احتیاج سبز باشید 🌱
مریم
این کتاب دید من رو به زندگی تغییر داد
ارغوان
کتاب طنزی است. که نگاهی منتقدانه به اروپای زمان خودش و استیلای واتیکان و جمود فکری کاتولیکها داره. خوندنش توصیه میشه. من بهش 5 میدم.
سید..09187021397..دعا نویسی حرفه ایی
سلام.. عالی
پیمان محمدی
این کتاب بشدت سانسور شده و تغییر یافته متن اصلیه نخونید
reyhan
رمانی ساده و روان با چاشنی فلسفه

حجم

۱۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۱۶٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد