نظرات کتاب چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ
کتاب چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ اثر ادوارد بئر

کتاب چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ

نظرات کاربران

کاربر ۲۰۷۳۱۶۵
این کتاب شرح احوال امروز ماست متاسفانه
mary.sa
قاطعانه میگم این کتاب مورد نیاز مردم جامعه ماست و اونقدر روون و گیرا نگاشته شده که همون ۲۰ صفحه اول شمارو مجذوب خودش میکنه ویرایش:در اینکه چائوشسکو رهبری فاقد صلاحیت و جنایتکار بوده شکی نیست اما به نظر میاد در بعضی قسمت ها اطلاعات کمی مغرضانه ست.مثلا گیر دادن به لکنت زبان یه پسربچه ۱۵ ساله:/ ولی در کل هیچوقت نمیشه فهمید اصل و اساس تاریخ و جزئیات سرنوشت ساز چطور بودن.چون به هرحال هرکس از دید خودش تاریخ رو ثبت میکنه و بی طرفی کامل به نظر غیر ممکن میاد
zhra
کاش اخر قصه چائوشسکو عبرتی بود برای همه دیکتاتورها..
شقايق بانو
من فعلا دارم میخونمش و تمومش نکردم ولی تو این صد صفحه عاشق این کتاب شدم.حتما پیشنهاد میشه.
مسعود مشیری
برای بنده که پیگیر تاریخ بلوک شرق و البته جویای شخصیت‌های خودکامه آن حکومت‌ها بوده ام، کتاب مفیدی بود. لینک ویدئویی انقلاب رومانی و اعدام نیکولا و النا چائوشسکو https://aspb1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/6911831d2687df929427b6c6fe66fd07690506.mp4?wmsAuthSign=eyJhbGciOiJIUzI1NiIsInR5cCI6IkpXVCJ9.eyJ0b2tlbiI6IjI2ZTMzNDMzYmMwODY2ODk3MGJkNzBkZGNmNWQxNzA0IiwiZXhwIjoxNjA3NjMxNzc2LCJpc3MiOiJTYWJhIElkZWEgR1NJRyJ9.fnyXjEwQCK1PXqKakPPT52xim_9teAncaypj7PFmt7Y
محمدرضا
چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ با وجودی که سال‌ها از زمان نگارشش می‌گذرد همچنان بهترین کتاب برای شناخت نیکولای چائوشسکو، دیکتاتور کمونیست رومانی، است. همین که نویسنده و مورخ بزرگی مثل ریشارد کاپوشینسکی – نویسنده کتاب حالا کلاسیک شده امپراتور- مقدمه آکنده از ستایشی بر کتاب چائوشسکو: ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ نوشته، نشانه‌ای از ارزش‌های بالای کتاب است بئر در کتابش شرح داده که فقط خشونت‌های فیزیکی یک رژیم دیکتاتوری آسیب زننده نیست بلکه گاهی – چنانکه در مورد رومانی شاهدش بودیم – خشونت‌های روحی و روانی می‌تواند بسیار آسیب‌زاتر و مؤحش‌تر باشد. وجه دیگر کتاب ادوارد بئر، تأکید بر خسارت‌های دیرپایی است که دیکتاتور و رژیمش به کشور می‌زنند. بئر به درستی می‌گوید این نوع خسارت‌ها به قدری گسترده و ژرف است که تا مدت‌ها پس از مرگ دیکتاتور رفع شدنی نیست. ملتی که دهه‌ها به یک حکومت دیکتاتوری خو کرده، خواسته و ناخواسته اسیر ذهنیت‌های مسمومی است که فقط با گذر زمان می‌توان به برطرف شدن آنها امید داشت. بئر در کتابش به درستی پیش‌بینی کرده بود رومانی پسا چائوشسکویی حداقل برای یکی دو نسل از عوارض مهلک رژیم سابق رنج خواهد برد.
نیما
با اینکه متن کتاب در چند جا اشکال داره (معلوم نیست که اثر قیچی هست یا ایراد در نسخه ای‌بوک), به خوبی فراز و فرود زندگی و دوران زمامداری چائوشسکو و همسرش رو شرح داده. موضوع کتاب به اتفاقات و زمانه تاریکی اشاره می‌کنه، در عین حال، در بعضی جاها نثر تبدیل به طنز می‌شه که تمام و کمال ماحصل حماقت و بلاهت بی‌نهایت اون دو نفر و حلقه مجیزگوی اطرافشونه. خوندن این کتاب، در این زمان و در این جغرافیا بسیار تجربه جالبی بود و از زمانی که صرف مطالعه کتاب کردم راضیم.
ملک :)
کتاب خیلی خوبی بود. گزارش خوبی از وضعیت دیکتاتور و زندگی تو حکومت دیکتاتوری می‌داد.
وحید
کتاب بیشتر از آن که سیر حوادث تاریخی را شرح دهد، به ابعاد فساد خاندان چائوشسکو می‌پردازد. منهای اوایل کتاب که تاریخچه‌ی مختصر رومانی و ماجرای دستگیری و اعدام چائوشسکو و زنش را در بر دارد، سایر قسمت‌های کتاب عموما سیر زمانی ندارد و ما با رخداد خاص و تاریخی روبرو نیستیم. اگر بخواهیم این کتاب را با سایر کتاب‌های سرخ نشر ثالث مقایسه کنیم، مشخصا امتیاز کمی نصیب این کتاب می‌شود؛ ولی باز هم کتابی خواندنی و عبرت‌آمیز است. در چند جای کتاب چند جمله سهوا حذف شده و فهم مطلب را مشکل کرده است. در هر حال ترجمه‌های جناب اشتری خواندنی هستند.
Fatemeh Kheiri
عالی بود نویسنده خیلی خوب توضیح داده بود

حجم

۴۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۱ صفحه

حجم

۴۱۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۱ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۵۰۰
۱۲۶,۳۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد