نظرات کتاب در برابر استبداد
کتاب در برابر استبداد اثر تیموتی اسنایدر

کتاب در برابر استبداد

نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب با یک جمله از لِشِک کولاکُفسکی آغاز می‌شود: «در عالم سیاست اینکه بگویید فریب خورده‌اید بهانهٔ خوبی نیست.» در این کتاب خواننده یاد می‌گیرد که اطاعت از حاکمان ظالم، همواره اجباری و ناگزیر نبوده است و برای مقابله با هرگونه استبداد باید ابتدا از خود شروع کنیم و کم نیستند کارهای اثربخشی که می‌توان انجام داد.اسنایدر بر این باور است که برای حل مشکلات درون یک جامعه باید دوستی‌هایتان را با دوستان خارج از کشور حفظ کنید، و یا دوستان جدید پیدا کنید. چون به‌تنهایی نمی‌توان راه‌حلی مناسب پیدا کرد. از طرف دیگر، تأکید دارد که همواره کامپیوترهای خود را از نرم‌افزارهای جاسوسی پاک کنید. و به‌جای نوشتنِ ایمیل از شیوه‌های دیگری در اینترنت برای برقراری ارتباط و ابراز عقاید خود استفاده کنید. ترجیحاً گپ‌وگفت‌های خود را به دیدارهای رودررو محدود کنید. چرا که حاکمانِ مستبد از اطلاعات شما در فضای مجازی به‌ضررتان و به‌نفع خودشان بهره خواهند برد.ماجرای کتاب در برابر استبداد از یک پست فیس‌بوک شروع شد. اسنایدر پس از انتخاب شدن ترامپ به عنوان رییس جمهور، در فیس‌بوک پستی منتشر می‌کند که به هموطنان امریکایی هشدار می‌دهد «امریکایی‌های امروز هیچ باهوش‌تر و خردمند‌تر از اروپاییانی نیستند که در قرن بیستم شاهد غلتیدن دموکراسی‌هایشان در دام فاشیسم، نازیسم یا کمونیسم بودند. مزیت ما این است که شاید بتوانیم از تجربهٔ آنان درس‌هایی بگیریم و حالا وقت خوبی برای این کار است» به عنوان مثال در بخش نهم کتاب «با زبانتان مهربان باشید» می‌خوانیم که از اولین اهداف حکومت‌های استبدادی، زبان است و این حکومت‌ها با تحریف و یا سوءِ‌تعبیر و تغییر واژگان، عملکرد خود را توجیه می‌کنند. اسنایدر در این بخش می‌گوید که به واژه‌ها فکر کنید و حرف دیگران را بی‌فکر و تأمل تکرار نکنید. و توصیه می‌کند که کمی از اینترنت فاصله بگیرید و به‌جای آن کتاب بخوانیدکسانی که به خواندن کتاب‌های سیاسی علاقهٔ چندانی ندارند، ممکن است تصور کنند که تمایلی به خواندن این کتاب ندارند. اما در برابر استبداد کتابی بسیار ساده است که با مثال‌هایی بسیار دقیق و آموزنده، به شرح مطالبی می‌پردازد که دانستنش برای هر انسانی واجب است. و بدونِ‌شک به‌کارگیریِ این آموزه‌ها، حتی در زندگی شخصی بسیار مفید خواهد بود.
مهرگان
کتابی موجز و بسیار جذاب در مورد استبداد حتما بخونید و درس های زیادی برای آموختن داره که یاد بگیرید
علی
این کتاب در عین خلاصگی، درس‌های مهمی از استبداد قرن 20 به ما می‌دهد. این درس‌ها در فضای بعد از انتخاب 2016 آمریکا گفته شده است و با بررسی وقایع تاریخ معاصر. البته بنظر من نکات گفته شده صرفا درمورد حکومت آمریکا نیست و برای بسیاری از حکومت‌های دیگر نیز قابل توجه است.
negar
بقیه کتابهای نشر گمان رو هم بزارید لطفا
ghazal
توصیه های کاربردی داره برای جلوگیری از ایجاد و گسترش دیکتاتوری،‌کتاب روان و کم حجم و برای من خیلی جذاب بود
Mono⁷
استبداد و خودکامگی حکومت‌ها الگوهای مشخصی داره که به اشکال و نحو‌ه‌های مختلف در طول زمان تکرار شده‌ن. توجه به تاریخ و درس‌گرفتن از اون، کمک می‌کنه تا در دام استبداد نیفتیم. تیموتی اسنایدر با آوردن مثال‌هایی از حکومت‌های دیکتاتوری قرن بیستم و معاصر، می‌خواد بهمون بگه که تاریخ رو نباید فراموش کرد یا دست‌کم گرفتش؛ بلکه باید ازش درس گرفت. نباید خیال کنیم تاریخ هرگز تکرار نمی‌شه. در کل کتاب ساده، موجز و مفیدیه و توصیه‌های کاربردی و خوبی برای مقابه با استبداد و جلوگیری از گسترش‌اش داره. این کتاب رو به‌ویژه به کسانی که در زمینه‌ی علوم سیاسی مطالعه نداشته‌ن یا علاقه‌ی کمی بهش دارن، پیشنهاد می‌کنم. (17)
motahare____sjafari
این کتاب راجب وضعیت ماست،شاید نه دقیقا،بیشتر برای مردمی ست که در دموکراسی زندگی میکنند و چگونه جلوگیری کنند از پا گرفتن دیکتاتوری،ولی به درد ماهم میخوره،تک تک اشتباهاتش رو ما انجام دادیم که الان اینجاییم و بعضی راه حل هاش برای الان هم که وسط باتلاقیم جوابگو عه خلاصه که هر ایرانی باید بخوندش
Blue Moon shiny
کتاب بسیار بسیار مهم که حتما باید خوانده شود حاوی توصیه‌ها و یادآوری‌هایی از تاریخ معاصر که حتما باید مرور شوند
behmorad
کتابی فشرده، کاربردی و دقیق درباره رویارویی با استبداد. شاید فکر کنید این کتاب ویژه دوره ترامپ نوشته شده، ولی در اصل یک کتاب کاربردی برای رویارویی با استبداد و جوامع تمامیت گراست. قویا خواندن این کتاب رو توصیه و پیشنهاد می کنم.
Amin D
برای مخاطبی دور از فضای انتخابات امریکا، چنین کتابی شاید همچو مانیفستی سیاسی خود را نشان دهد که راهبردهایی کلی اما مفید با خود دارد. نهایت انتظار اما، باید همان پروراندن پستهای وبلاگی باشد و نه اثری تحلیلی و یا حتی با عمق تاریخی. در فضای ملتهبی همچو جو پس از انتخابات هم البته چنین کتبی مخاطب بیشتری دارند تا مثلا کتاب انسانیت از جاناتان گلاوور. گرچه تصویری که از پوتین و روسیه معاصر ترسیم میکند، به مراتب مخوف تر از ترامپ است. ترجمه بابک واحدی خوب نبود، و برای اثری که متن چندان پیچیده ای ندارد، ضعفها بیشتر به چشم می آیند. مطالعه متن اصلی توصیه میشود
0

حجم

۱۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۱۳۸٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد