نظرات کتاب روزنامه‌ سفر میمنت اثر ایالات متفرقه‌ امریغ
کتاب روزنامه‌ سفر میمنت اثر ایالات متفرقه‌ امریغ اثر احمد شاملو

کتاب روزنامه‌ سفر میمنت اثر ایالات متفرقه‌ امریغ

نظرات کاربران

راقم این سطور
بخش کوچکی از این سفرنامه رو قبلن با صدای شاملو شنیده بودم که در مورد مشکل رواج بکارگیری بی‌حد و حساب واژه‌های بیگانه، بخصوص انگلیسی در زبان فارسی بود. بی‌نظیر بود. ولی متأسفانه چیزی که شاملو اون روز نگرانش بود، نه‌تنها چاره‌یی براش یافت نشد، بلکه امروز وضع زبان فارسی کسانی که در داخل زندگی می‌کنن گویا خیلی بدتر از اونهایی شده که مهاجرت کردن. این روزها اگه روزی چندبار واژه‌هایی مثل “اینسکیور”، “کیوت”، “پشن”، “ترای”، “اپروچ”، “آکوِرد”، “کانشس”، “برینگ”، “مین‌استریم”، “فریک”، “اسنیف” و… رو نشنوم روزم شب نمی‌شه. چه‌تونه مردم؟ همون بقول شاملو واقعن که حال آدمو به هم می‌زنین! تُف!
"بالتازار.Professor؛
بعد با استفاده از کلماتِ بیگانه هم حس مدرن بودن بهشون دست میده
الهام حمیدی
حرفتون کاملا"بجا و متین و درسته دوست عزیز ....👌👌👏👏👏👏 موافقم ، موافقم ، موافقم ..اینقد هیجانی میگم چون واقعا"دغدغه خود منم همینه .
« امید »
کتاب خیلی خوبیه نثر خیلی خوب و طنز های جالب البته مشحون از کلمات و جملات بی تربیتی ! نقد اینکه کتاب با اوج و قدرت نثر شروع میشهولی در انتها با ضعف و فرود نسبی تموم میشه به هر حال برای دوستداران شاملو یا نثر تاریخی قابل توجهه گوشه هایی ازواقعیت های دوران منحوس قاجار هم از بریده های خاطرات اعتمادالسلطنه در اول کتاب ذکر شده
کاربر ۱۳۹۶۴۷۴
دوست عزیز ، دوران خود ما کم منحوس نبوده، بالاخص با این همه بلای طبیعی و غیر طبیعی که از هر طرف بر سر و کولمون داره میباره. فعلا شما از دوران قرنطینه کرونایی تون حالشو ببرید 😜 امیدوارم مورخان از دوره میمون زندگی شما به نیکی یاد کنن 😍👍
shg
به نظر می‌رسد که کتاب نوعی ادای دین به البعثه‌الاسلامیه ... صادق هدایت باشد ولی در اینجا به جای سفر روحانیون به بلاد افرنجیه یا همان فرنگ، سفر خیالی پادشاهی خیالی از سلسله قاجار که او هم واقعی نیست به امریغ یا همان آمریکا در غالب روزنوشت یا خاطره نگاری شخص مذبور روایت شده‌است. شاملو‌ در این اثر از نثر قاجاری افرادی چون اعتمادالاسلطنه و نثر مسجع پیروی کرده که خواندن آن برای افرادی که با این نوع نوشتار و اصطلاحات گاه و بیگاه عربی مثل «صبیحه» و غربی مثل «قاورنر» آشنا نیستند را دشوار می‌کند. شاملو همچنین با استفاده از اصطلاحات و لغات عامیانه تسلط اثبات شده‌اش که حاصل تحقیقات فراوان در این زمینه است را کاربردی می‌کند.
Zandigh
بسیار عالیست یک عمر دنبالش بودم.
vida
این کتاب محشر، محشر‌ و عالی از یه نویسنده نابغه
🌻سپیده 🌻
طاقچه جان، متشکرم بابت آثار "احمد شاملو"...🌷
golpesar
کتاب خوبی بود
0
وحید
انصافا نویسنده راست گفته ک پادشاهان قاجار نیازی ب هجو ندارند و خودشان ب مقدار کافی طنز تلخ هستند، یک ستاره کم میدم ب دلیل استفاده زیاد از کلمات زشت!
0
m.a.m
واقعا عالیه این کتاب
0
موصیو
خیلی جالب بود، مرسی
0

حجم

۱۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۱۳٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد