نظرات درباره کتاب شاه بی‌شین و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شاه بی‌شین اثر محمدکاظم مزینانی

نظرات کاربران درباره کتاب شاه بی‌شین

۴٫۲
(۳۹)
تهرانی
سلام به همه کسانی که دارند نظر مرا می خونن!!!! بنده یک کتابخوارم و اصولا کتاب هایی که دوم شخص مفرد هستند رو دوست دارم و خودم نیز بعضی زمان ها همین گونه می نویسم!!!!! اولا در مورد این کتاب می توانم بگم که باعث می شد دل آدم برای شاه بسوزد و بگوید که: ای طفلکی!!! من اول این کتاب را به عنوان کتابی تاریخی انتخاب کردم اما در فصل های اولیه متوجه شدم که از جنایات شخص شاه صحبت به میان نیاورده و در ادامه و در بعضی جاها آدم واقعا دلش برای شاه مثل یک بچه یتیم می سوخت !!!! و این یک اشکال بزرگ است!!!یعنی شما که می خوانی بهتر است از ابتدا شاه را محمد رضا پهلوی در نظر نگیری و این کتاب را مثل همه رمان ها بخوانی و ازش بگذری!!! دوما که یک ایراد بسیار بزرگی که داشت این بود که در میانه یک فصل ناگهان از زبان خودش می گفت و این کمی خواننده را گیج می کرد!!(بهتر بود یک فصل را کامل از زبان خودش و فصلی دیگر کامل به حالت دوم شخصی!!!!!! سوما طرح این کتاب عالیه و کسی تا کنون اینجوری در مورد شاه کتاب ننوشته البت بهتر بود که کمی بیشتر تاریخی می شد به علاوه توضیخات بالا!!!!
علی
سلام آقای تهرانی لطفا کتاب آسمان آبی شب اثر عباس قاضی زاده رو هم بخونید و نظر بدین اونم روایتش دوم شخص مفرده
سقراط
مستند ارثیه پدری هم خیلی زیبا و قشنگ در مرود محمدرضا پهلوی توضیح داده
ebagheri
کتاب واقعا عالی بود نگاه بی طرفانه و خنثی راوی، هنری است که هر نویسنده ای نمی‌تواند اون رو داشته باشه آقای مزینانی دور از هر گونه موضع گیری، روایت تاریخی پرکششی رو بیان میکنه که خواننده باهوش کاملا متوجه حقیقت میشه... دوستانی که نقد کردن که نویسنده انگار شاه رو تطهیر کرده و دلشون برای شاه سوخته باید بگم شما دقیق مطالعه نکردید و یا با تعصب سیاسی خوندید و رمان رو با یک کتاب سیاسی اشتباه گرفتید! از نظر فنی، زاویه دیدخطابی که برای رمان واقعا سخته با این زاویه دید نوشتن و جای تحسین داره... توصیفات فوق العاده حرفه ای و دقیق (مخصوصا قسمت حمام که احساس میکنی داری توی اون حمام قدیمی قدم میزنی! )، شروع خوب، شخصیت پردازی جامع و فوق العاده که نشان دهنده مطالعه تاریخی دقیق نویسنده است و....
کاربر ۲۱۷۲۲۲۰
سلام میشه یکم از خلاصه کتابو بگید 🙏🙏🙏
reihaneh:)
قشنگه فقط اینکه یکم انگار میخواست از شاه دفاع کنه غیر قابل درک بود وگرنه خوب بود
کاربر ۲۱۷۲۲۲۰
سلام میشه یکم از خلاصه کتابو بگید 🙏 🙏🙏
ساکت
کتاب خوبیه.نسخه چاپیش رو خوندم.نثر روان و گیرایی داره و یک سری واقعیت هایی رو که کمتر بهش پرداخته میشه آشکار میکنه
وحید
اصولا رمان تاریخی ژانر بسیار ارزشمندی است که در ایران کمتر مورد توجه نویسندگان بوده است، این کتاب از این حیث بسیار ارزشمند است، ضمن اینکه تا حد ممکن تلاش کرده است که بی طرف باشد و نثر بسیار خوبی هم دارد. کلا خواندنش را اکیدا توصیه میکنم.
A.🍁
بسیار عالی بود
alone
آقا نمیشه ارزون تر بشه که منم بتونم بخرمش؟!!!
هادی
از شاه تعریف میکنه بعد از شاه بد میگه.اصلا معلوم نیست پیرو مردمه یا شاه
کاربر 162100
ادبیات و متن کتاب بعضی جاها تند و جسورانه و دور از حیا بود...ولی بی طرف بود خوب بود
کتابخون.
خوب بود ولی بستگی به خواننده داره که کتاب تاریخی دوست داره یا نه!
سجافک
کتابی بسیار عالی که روایتهای دقیق و واقعی رو بیان کرد توصیه خوندن ب همه علاقمندان تاریخ ایران و دوستداران ادبیات و رمان
مامانِ کتابخون
من دوسش داشتمم، ناگفته هاش از پهلوی ها برام جالب بود، گفتن تاریخ ااز زبان شاه و در قالب داستان ایده. جالبی بود، بعدم نویسننده سعی کرده بود بی طرف باشه یه جاهاییی
دانش اموز هاگوراتز
من این کتاب را تازه شروع کردم ،وتوی یه نشست ۶۰ صفحه اش مطالعه کردم. من کتاب تاریخی زیادی نخوندم و اطلاعی از زندگی شاه های ایرانی ندارم ،اما این کتاب خیلی روان و خوانا زندگی پسری رو توزیح میده که به خواسته پدرش ولیعهد و بعد شاه ایران میشه . کتاب بین چند زمان درحال حرکت ،زمانی که محمد رضا شاه توی بیمارستان مصر بستری بیاد گذشته میوفته و زندگی که تا کنکون تجربه کرد را بازگو میکنه .
کاربر 3000828
هاگوارتز hogwarts
مهدی نوروزیان
کتاب بسیار معمولی و بدون جذابیت. پر از اشاره های کثیف جنسی. فوق العاده نا مناسب برای نوجوانان. و عجیب از سوره مهر که چنین اثر ضعیفی رو منتشر کرده.
marzi
کتاب روان و دلپذیری بود من خیلی با علاقه تا آخرش ادامه دادم
مانا
عالی
Radineng
من نسخه چاپی کتاب را خواندم، کتاب جذابی است. از دوستانی که با تعصب نظر دادن تعجب میکنم، هیچ آدمی خوب مطلق و هیچ آدمی بد مطلق نیست. پس نمی تونیم چون از دوره ای و شخصی بد شنیدیم یا بد دیدیم منکر خوبیهاش هم بشیم. به نظرم سیر تاریخی و تغییر روش و اشتباهات یک انسان را به خوبی به نمایش گذاشته بود که شاید جاهایی از داستان دلمون هم به حال شخصیت اصلی سوخت، که البته کم نبودن. به طور مثال کودکی که خودش از کشتارهای پدرش ناراحت هست و عذاب میکشه ساواک را راه می اندازد. نمیشه بگیم کل داستان درست است و مستند، چون رمانی است که از تخیل نویسنده نشات گرفته نه کتابی مستند و واقع نگاری. به نظرم هم این کتاب آقای مزینانی و هم کتاب آه با شین از همین نویسنده ارزش خواندن دارد و زیباست.
parisa.eb
سلام داستان رو از دید سه نفر می خونیم، خود شاه، فرح و یه پسری که انقلابی میشه از زمان کودکی محمدرضا شروع میشه و کمی راجع به رضا شاه و کاراش و خصوصیاتش میگه تا جوانی شاه و ازدواج هاش و انقلاب و فرارش از ایران و در آخر هم با مرگش کتاب تموم میشه به نظرم خودتون کتاب رو بخونید هم حالت تاریخی داره و هم مثل یک داستان نوشته شده، خسته کننده نیست. با خوبی ها، بدی ها، ترس ها و انتخاب های درست و غلط و مشکلات یک انسانی که قدرت داره آشنا میشین و با توجه به اینکه متعلق به تاریخ معاصر هست فکر میکنم جذاب ترش کرده
کاربر ۲۱۷۲۲۲۰
سلام میشه یکم از خلاصه های کتاب بگید 🙏🙏🙏
amir
عالیه
لیا
با سپاس.کتاب منصفانه و خالی از تعصب به مقوله شاه نگاهدکرده بود.دیدن محاسن و ثمرات مثبت حکومت شاه در کنار معایب.از نگارش و قلم نویسنده لذت بردم
n.r
قلم خوب و تاثیر گذار و نگاه تاریخی که درست در بزنگاه اتفاقات به جای جانبداری از انقلاب و انتخاب مردم، طرف محمدرضا پهلویرا میگیرد و ازنگاه او روایت گری میکند تا همه محکوم باشند! چه شاه چه مردم چه دیکتاتوری جه جمهوری!

حجم

۳۹۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

حجم

۳۹۸٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۲۰ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد