نظرات کتاب رهایی از زندان ذهن
کتاب رهایی از زندان ذهن اثر کاترین سوتکیر

کتاب رهایی از زندان ذهن

۳٫۹
(۹۵)

نظرات کاربران

mahdi
عالی عالی عالی کتاب بسیار خوبی است باید بخوانید تا درکش کنید هرچی بگم متوجه نمی شوید پیشنهاد میکنم کتاب رو در کنار کتاب در هر شرایطی شاد باشید و کتاب فکر نکنید زندگی کنید و کتاب واسه جزئیات عرق نریز و بعد از اینا کتاب قدرت حال رو مطالعه کنید خودم که این کار رو کردم و نتیجه ی عالیی گرفتم
یاصاحب‌الزمان‌ادرکنــی💙
ممنون که اطلاعاتتون رو نشر دادید
Yalda721
درود دوست گرامی، از توصیه‌ی مفیدتان که مبتنی بر تجربه شخصی شماست، سپاسگزارم
Arash
کتاب خوبی بود.خلاصه موضوعش اینه که شما افکار خودتون نیستین افکار قالبا بی اختیار بوجود میان بر اساس اتفاقات و تجربیات و خاطرات و احساساتمون.به خاطر همین لازم نیست اونقدر جدیشون بگیریم یا بابتشون احساس گناه کنیم.یه سری تمریناتی هم داره که کمک میکنه مشاهده گر افکار خودمون بشیم بدون اینکه غرقشون بشیم که برای من یکم حوصله سربر بودن.
Hopefull_librarian
یکی از کاربردی ترین کتابها برای مهار فکرهایی که به مغز هجوم میارن. من با استفاده از قابلیت اشتراک جمللات کلی از این کتاب رو برای خودم نگهداشتم که بعد بهش رجوع کنم. و در صورت دسترسی به نسخه چاپی حتما اون رو تهیه میکنم.
مـَه‌سـا
ما انسان ها از همون موقعی که از خواب بیدار میشیم ذهنمون سفر خودشو آغاز می‌کنه و حتی ما رو به طور ناخودآگاه به سمتِ تاریکی ها و ترس ها سوق میده و اونقدر ما به این افکار بها میدیم که یادمون میره این ها فقط یک سری فکر هستند و واقعیت ندارند پس این افکار باعث میشه که اوضاع شما وخیم تر شه. عملکرد ذهن به این صورت هست که شما هرچقدر تلاش کنید به یک موضوعی فکر نکنید ذهن شما بیشتر روی اون موضوع تمرکز می‌کنه همون قضیه‌ی اگر می‌خواهی یک محیط و کنترل کنی آن را کنترل نکن ! تنها کاری که می‌تونیم در مقابل این افکار انجام بدیم رصد کردن ذهنمونه و بذاریم که این افکار فقط در حد فکر باقی بمونند. کتاب به شما یاد می‌ده که چگونه بعضی از صحنه هارا ترسیم کنید و از اونا لذت ببرید و در عین حال باور نکنید‌ (مثل همون موقعی که ناخودآگاه خودت رو درحال فرو کردن انگشتت تو چشم و چار مردم تصور می‌کنی 😄) همچنین انواع افکار را می‌آموزید که چطور تشخیص داده و آن ها را رصد کنید. در بخش بعد نویسنده به کارکرد و تاثیر افکار می‌پردازد زیرا هرچه آگاهی شما از کارکرد افکار بیشتر باشد غلبه آن ها بر ذهن شما کمتر خواهد شد. در پایانِ هر موضوع هم تمریناتی برای شما فراهم آورده شده است. ترجمه هم روان بود. کتاب در جمع کتابِ خوبی‌است اما مطمئن نیستم که بتونم به دیگران پیشنهاد کنم چون مسائلی که نیاز بود بیشتر راجبش توضیح داده شه خیلی سریع رد شده بود و این باعث شد که زیاد نتونم با کتاب ارتباط برقرار کنم . قسمتی از کتاب : شاهد این صحنه بوده ایم که چگونه سگی ، پاچه کسی را می گیرد و اجازه نمی دهد که برود . فرد قربانی ، ناامیدانه کمی بالا و پایین می پرد و سعی می کند تا سگ را از خودش جدا کند ، اما این کار ، فقط باعث می شود که سگ محکم تر او را بگیرد . افکار سگی نیز دقیقا همان کار را با شما می کنند . این افکار محکم به ذهنتان چنگ می اندازند و ذهن را گرفتار حقارت ، اتهام و سرزنش می کنند . وقتی دست از اعتقاد به افکارتان بر می دارید ، افکارتان تسلیم می شوند و ذهنتان به آرامش و امنیت بیشتری دست می یابد .
کاربر 3230568
سلام کاربر 2397397... کتابی که مدنظرتون بود پیدا کردید؟
کاربر 2397397
سلام ماشاالله قشنگ توضیح دادی .من وقتی تصمیم میگیرم یک کاری انجام بدم . شاید دو روز بتونم ولی بعد روند کارم برعکس پیش میره .به نظرتون چه کتابی بخونم .یا یکم بهم راهنمایم میکنید .ممنون
Peyvand
کتاب شروع خوبی داشت جالبه . ان شاءالله در برنامه مطالعم قرارش بدم ممنون از معرفی " کاربر سوفیا "
0
مریم
سلام تمریناتی جذاب برای ریلکس کردن و افزایش ارامش بیان میکند به همه افراد توصیه میشود که بخوانند
کاربر ۱۹۲۳۵۰۳
با خواندن این کتاب: خودمان، بهتر و دلسوزتر از هر مشاوری، می توانیم درمانگرِ افکارِ مخرّب خود باشیم تازه با هزینه خیلی کمتر وبهتر....
حسین
سلام. کاملا درست می فرمایید.
Benjamin Beta
خوب راستش من نتونستم خیلی خوب با کتاب ارتباط برقرار کنم چون خیلی سریع از مباحث رد میشد؛ در ابتدا امد و به خوبی انواع افکاری که میاد تو ذهن را گفت ولی در جایی که مربوط به روش برخورد با اون فکر هست؛ خیلی خلاصه وار و بدون مثال توضیح میداد و میرفت... خیلی از روش ها هم عملا تکراری بودن؛ ولی میگم شاید من چون تمرکز نداشتم از کتاب لذت کافی را نبردم؛ ترجمه عالی بود و مترجم به زیبایی حتی در برخی از قسمتها مثال ها را فارسی کرده بود که مخاطب درک کنه...در کل ارزش خوندن داره این کتاب.
کاربر ۴۹۱۷۲۶۱
سلام اگه امکانش هست چندتا کتاب که راهکار کاملی دارند رو معرفی کنید ممنون
Ms S
این کتاب در دسته کتاب هایی هست که با روش اکت یا درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد پیش میرن.با شما موافقم . به نظرم برای آشنایی بیشتر با این روش کتاب های دیگر اکت پایه ای را مطالعه بفرمایید .
s.s.amiri75
گاهی افکارمان مارا ب دالان هایی تاریک وترسناک میبرد...😣😣
کتاب کاربردی و روان نوشته شده
در مورد شناخت افکاری ک ما رو اذیت می کنن صحبت می کنه و راههای رهایی از این افکار آزار دهنده رو ب ما یاد میده .

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد