نظرات کتاب زخم شیر
کتاب زخم شیر اثر صمد طاهری

کتاب زخم شیر

نویسنده:صمد طاهری
انتشارات:نشر نیماژ
امتیاز:
۴.۴از ۲۸ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

حمید
بی شک زخم شیر لایق جایزه است. استفاده ی بسیار به جا از اصطلاحات و دیالوگ های حساب شده و صحیح و متن گیرا و استفاده از گویش ها به بهترین حالت ممکن همه و همه مطالعه ی زخم شیر رو برای مخاطب لذت بخش میکنه. محتوای بیشتر داستان ها بر جایگاه حیوانات و همچنین بانوان در فرهنگ امروزه ی ما بنا شده و واقعیت های دردناک و خشونت بار جامعه ی ما ست که در عمده ی داستان های این مجموعه نمود پیدا کرده است. اما استفاده ی زیرکانه از حیوانات به عنوان نماد ها و استعاره ها نباید نادیده گرفته بشه. توصیف ها و شخصیت پردازی ها پخته و تاثیر گذار ساخته و پرداخته شده اند. دستمریزاد جناب طاهری.
رهایی
😊
بهار قربانی
از قلم نویسنده خوشم اومد، قلم گیرایی دارن که حاکی از توانایی ایشون هست، اما چند تا نکته 1. تو بعضی از داستانا کلماتی بود که کاش معنی اش هم مینوشتن ، من چندتا شونو تو فرهنگ لغت هم پیدا نکردم. 2. از دیالوگهایی که با لهجه بود خیلی خوشم اومد. 3. بعد از هر فصل کلی سوال تو ذهنم می چرخید که جوابی براش نداشتم. شاید همین موضوع که بیشتر اذیتم میکرد ، خوب که چی؟ یعنی چی؟ اصلا ماجرا چی بود؟
0
ماهی یک برکه‌ی کاشی
من کتاب فیزیکی اش رو خریدم و خوندم. اگه دنبال داستان های کوتاه میگردید که شما رو چند ساعت یا چند روز تو فکر ببره این کتابو از دست ندید. مضامین بیشتر داستان های کتاب درباره سختی هایی که زنان در ایران به دلایل فرهنگی متحمل میشوند و همچنین رعایت حقوق حیواناته.
ramtin
کتابهای آقای صمد طاهری را بیشتر کنید مجموعه داستانهایش را هم با تخفیف قرار بدهید که خو اندنی هست
aralia-آرالیا
انتظارِ داستانِ شیرین نداشته باشید! بطورِ خلاصه تلخ ؛ و زبانی که من برای توصیف داستان هاش بکار میبرم ، زهرماری بود . انتظار پایانِ و روند شیرین نداشته باشید ؛ همه ی داستان ها برگرفته ای از تلخی ها و واقعیت ها بودن . غم ، تنهایی‌ ، جنگیدن ، دیوونگی ، احساسات ؛ همه چی. شخصیت پردازی عالی ، توصیفات فوق العاده... قشنگ میتونستی تجسم کنی ؛ به سادگی جوری با کتاب همراه میشدی که انگار داری یک فیلم رو زنده میبینی و خودت توی محل حضور داری . شخصیت ها و تصمیمات و کارهاشون رو میبینی و مثل یه شنونده ی نامرئی بهشون گوش میدی . اغراق نشه. خیلی اندک ناواضحی هم داشت ؛ که سوال پیش میومد "چی شد و چرا شد؟ در نهایت به کجا رسید؟" بعضی جاها روند و پایان داستان ها مبهم میشد که البته شدید به نقطه قوت های کتاب لطمه نمیزد ولی به چشم میومد . و خب من قبل از خوندن هر داستان میدونستم که آگاهانه دارم یه قهوه رو سر میکشم و مزه اش رو به جون میخرم؛ و البته مزه ی کتاب هم همین بود. اما تضمین میدم این کتاب و داستان های زهرماریش ، از کتاباییه که هیچوقت فراموشتون نمیشه. برای من که اینطور بود:)
mina
خیلی روون و دلنشین بود
sama65
مجموعه داستان کوتاه. فضاسازی عالی و یکدست با پیرنگ طراحی شده. واقعا لذت بردم.
arashn
روایت های ساده و بدور از اغراق و تصویر سازی های دقیق. به شدت توصیه می شه...
سپید
طاهر صمدی از جرگه نویسندگانی است که دبگر کم تر در روزگار اکنون می شود نشانی از آنها یافت . داستان هایی پر قوت از خطه جنوب سرشار از بومیت و سنت
کیهانه
من خیلی دوسش داشتم 😍 حال و هوای قشنگ و گرمی داشت و داستان ها یکی از اون یکی بهتر بودن. منو برد به حال و هوای شیراز و جنوب ...

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۱۳۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد