نظرات کتاب زندگی داستانی ای. جی فیکری
کتاب زندگی داستانی ای. جی فیکری اثر گابریل زوین

کتاب زندگی داستانی ای. جی فیکری

۴٫۲
(۴۳۲)

نظرات کاربران

محمدرضا
بعد از مدت ها یه کتاب رو در عرض ۲۴ ساعت تمام کردم! جدا از این که داستان برام جذاب بود و کشش خودش رو از اوایل داستان حفظ میکرد ، باعث میشد آدم بیشتر راجع به کتابایی که تا الآن خونده و یا از این به بعد میخواد بخونه ، محتواشون و ارزششون از نظر ادبی دقیق بشه ؛ حتی برای خود من این کنجکاوی رو به وجود آورد ک بدونم کتابی ک تو دستم میگیرم که بخونم توی چه دسته ای قرار میگیره ، رمان ؟ داستان؟ روایتی؟ و...
کتاب دوست
تولدت مبارک دوست همراه من😊
Dentist
کتاب، داستان زندگی یه کتاب فروش رو شرح میده که یه کتاب و اتفاق مسیر زندگیش رو تغییر میده. هر بخش، با معرفی یه داستان کوتاه از نویسنده های سرشناس شروع شده و عنوانش رو هم از همون داستان ها وام گرفته. کتاب از این لحاظ جذابیت ویژه ای داره که کتابیه درمورد کتاب ها و افراد کتابخوان. این کتاب از اون کتاباییه که به خاطر مترجمش خوندم. سال ها وبلاگ و بعدها اینستاگرام مترجم رو دنبال کردم و واسم جالب بود بدونم چنین شخصی چه کتابی رو برای ترجمه انتخاب کرده و کیفیت ترجمه در چه سطحیه.. درکل بنظرم کتاب خوب و جالبی بود ولی گاهی زیاد از حد رمانتیک میشد. سلیقه ی کتاب من هم مثل ای جی فیکری توی داستانه، ولی خب بنظرم این کتاب برخلاف سلیقه ی کتابفروش توی داستان پیش رفت و بیش از حد کلیشه ای شد. درمورد ترجمه هم بنظرم ترجمه ی خوب و روانی بود. البته جز یه سری موارد جزئی اونم توی قسمت های اول کتاب.
0
ᶜʳᶻ
🐉_داستان زندگی یه کتاب‌فروشِ تنها! که یه اتفاق تلخ باعث میشه تصمیم بگیره زندگیشو کاملا معمولی و کسل کننده ادامه بده تا وقتی که تموم میشه(: ولی ورود مایا و ایمی همه چیز رو تغییر میده! ای.جی عاشق میشه! هم عاشق مایا و ایمی و هم عاشقِ زندگی(: _____ داستان‌هایی که موضوعاتشون حول محور کتاب و کتابخونی هست رو دوست دارم! و قطعاً این کتاب هم برای من عزیز شد. همه چیز ساده و روون پیش میره و اصلاً پیچیده نیست! و ابداً اضافه‌گویی‌ای وجود نداره! دلم برای ای‌.جی و جزیره و حتی دنیل پریش تنگ میشه(:
منیره سادات جارچیان
ممنون! نظرات شما رو درباره کتابهایی که خونده بودید خوندم و چند تا از اونها رو نشان کردم تا بخرم. آشنای با کتابهای جدید بسیار جذاب است و هر از گاهی به نظرات بعضی مشتاقان و خوانندگان کتاب نگاهی می کنم. سپاس فراوان🌹👌
Smnhgh
ترجمه خوب بود ولی کتابی بود که با نخوندنش چیزیو از دست نمیدادم.حس میکردم دارم یه فیلم سبک و راحت میبینم و نه چیزی بیشتر از اون و اصلا برام مهم نبود تهش چی میشه شخصیتا دیالوگاشون و اکشناشون قابل پیش بینی بود کلا حرف خاصی نداشت و تنها چیزی که گفته بود معرفی یه سری کتاب بود که از اونجا که دو رمانی که دوست داشتمو زیاد خوب باهاش خوب برخورد نکرده بود بیخیال لیستش و‌نوت برداری شدم .(موبی دیک و زمان از دست رفته) بیشتر به خاطر شناختی که از مترجمش داشتم خوندم ولی خوب پشیمونم😃 شاید ترجمه خوب بود ولی کتاب نه .
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
کتاب خواندن تجربه زندگی دیگران با چشم غیرواقعی است. یاد گرفتن این نکته چه طور بدون این که خودت در ماجرایی دخیل باشی، بتوانی دنیا را در چارچوب دیگری ببینی. کتاب‌خوان‌ها به روح هزاران آدم و خرد جمعی همه این آدم‌ها دسترسی دارند. آن‌ها چیزهایی دیده‌اند که غیر کتاب‌خوان‌ها امکان ندارد از آن سر دربیاورند و مرگ انسان‌هایی را تجربه کرده‌اند که شما هرگز آن‌ها را نمی‌شناسید. آن‌ها یاد گرفته‌اند که زن بودن چیست و مرد بودن یعنی چه. فهمیده‌اند که تماشای رنج دیگران یعنی چه. کتاب‌خوان‌ها بسیار از سن‌شان عاقل‌ترند.💜داستان بامزه و جالبی داشت شخصیت ای جی خیلی خوب بود آدم انگار واقعا داشت تو یک کتاب فروشی کار می کرد 😆😃
nasi
نقطه قوت این کتاب از نظر من ترجمه خوب و روان با حفظ سبک نویسنده بود و اینکه در طول داستان در هر شرایطی شخصیت های داستان حقیقت و چیزی که بهش فکر میکردن یا احساسشون رو بدون تعارف و خجالت و بدون اینکه ترسی از چیزی داشته باشن یا قضاوت بشن بیان میکردن که تو کل داستان این مورد رو دیدم و برام جذاب بود. شاید این مورد در فرهنگ اونها یک چیز عادی باشه ولی من اطرافم زیاد ندیدم. توصیفات خیلی کم بود و زمان خیلی سریع طی میشد و بیشتر شبیه خلاصه یک فیلم بود (به خصوص دو بخش اخر!) و این تصویرسازی و ارتباط برقرار کردن با داستان رو برای من سخت میکرد. اسامی زیادی توش به کار رفته بود که کلا این مورد برای من گیج کننده ست و نمیپسندم؛ ولی کتابهای خوبی معرفی شده بود که مطمئنا موردتوجه افراد زیادی قرار میگیره. فضای داستان هم کمی تاریک بود و نه تنها عشق درش کم بود بلکه از نظر من بی احساسی توش موج میزد! درنهایت میتونم بگم از نظر من موضوع خاص و پرکششی نداشت که رغبتی به خوندنش تو زمان کوتاه داشته باشم و باتوجه به تعریفی که ازش شنیده بودم یکم خورد تو ذوقم.
سارا ایرانی
یک داستان کاملا آمریکایی با تمام شاخص های اون مثل تاکید بر ارزش خانواده، خیانت، عشق دوران دبیرستان و ازدواج و البته خوشبینی و امیدواری ..البته خیلی روشنفکرانه تر از رمان های دنیل استیلی اما همچنان همونقدر آمریکایی. کتاب بدی نیست اما به نظر من چیزی نیست که بشه بهش گفت درخشان یا خاص یا به یاد موندنی. البته ترفند نویسنده در ارائه لیستی از داستان های مورد علاقه ش به خواننده(که انصافا نام های خوب و آثار ارزشمندی هم بینشون هست)و اینکه از یه عالمه کتاب و نویسنده ی دیگه هم در متن اسم برده، جدا کارگر افتاده و اثر رو از یه سقوط آزاد به یه مزخرف عشقی عوام‌پسند نجات داده. اما باز هم به عشق بیشتر در رابطه ی زوج ها پرداخته شده و نه جزییات رابطه عمیق و خاص و تاثیرگذار یک پدر و دختر که اتفاقا نقطه ی عطف و مرکز ثقل داستانه. بهرحال کتاب ارزش یک بار خوندن رو داره و حتی شاید بشه بعد مدتی با تامل بیشتری ورقش زد و به دیده ی خطا پوش حتی ازش لذت هم برد.(فقط مثل من بعد یه شاهکاری مثل ابله داستایوفسکی سراغش نرین چون به نظرم در حقش اجحاف میشه و اونطور که باید و شاید دیده و پسندیده نمیشه!😉)
سارا ایرانی
سپاسگزارم..⁦🙏 لطف دارین⁦😊
ابطحی
سلام. چه قلم خوبی دارید شما. روان و بی شیله پیله. تبریک تبریک
سارا ایرانی
ممنونم. ولی متاسفانه ظاهرا استفاده شده. 😊
narges
شیرین و دلپذیر و روان بود و از همه مهمتر خیلی صادقانه آنچه را که میخواست بگه بیان کرده بود.
moslem
درگیر تو شدم تولدت مبارک😍😜

حجم

۲۰۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۲۰۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
تومان