نظرات کتاب ژاک قضا و قدری و اربابش
کتاب ژاک قضا و قدری و اربابش اثر مینو مشیری

کتاب ژاک قضا و قدری و اربابش

نظرات کاربران

behmorad
یک کتاب مهم در تاریخ ادبیات که باید خواند... مثل دون کیشوت، مرشد و مارگاریتا، بینوایان و ...
0
هادی
نسخه چاپی کتاب را خواندم عالیه😚😍😍😍😍
س
کاملا موافقم
نَعیمک
حظ بی‌نهایت است. مثل آثار قدیمی و کلاسیک "ژاک..." داستان در داستان است. برای کسانی که داستان و قصه سرراست دوست دارند اصلا مناسب نیست. پر از پیچ و خم و در حرف هم پریدن دارد و نویسنده به عمد خواننده‌اش را سرکار می‌گذارد. برای کسانی که دوست دارند آثار عجیب و متفاوت بخوانند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.
سارا
وقتی گفتید داستان در داستان یاد هزار و یک شب افتادم اون بعضی از داستانش انقدر تو در تو بود که آدم داستان اولیه رو فراموش میکرد اصلا خیلی گیج کننده بود واسه من
Soodeh66
سبک خاصی داره که ممکنه به مذاق هر کسی خوش نیاد. برای من دیالوگ شخصیتها جالب بود ولی اینکه راوی مدام با بحثهای خسته کننده این رشته های دیالوگ رو قطع میکرد آزاردهنده بود. نتونستم حتی نصف کتاب رو هم ادامه بدم.
rain_88
رمانی جذاب و خواندنی با شیوه روایت منحصر به فرد دیده رو در این رمان به شیوه ای طنز در مورد جبر و اختیار و چندین مسئله فلسفی دیگر نظرات خودش رو بیان می کنه همچنین در این کتاب از چندین هم عصر خودش که نظرشون با هم موافق نبوده به شیوه ای ادبی انتقاد می‌کنه. چندین داستان در دل یک داستان که همگی خواندنی و آموزنده است من قبلا چیزی شبیه این کتاب نخونده بودم بسیار جذاب بود.
Ati
خیلی خسته‌کننده و بی‌مزه. به‌نظرم با نخوندن این کتاب چیزی رو از دست نمی‌دین ولی اگر مایل بودین با این کتاب مشهور آشنا بشید ترجمه ای دیگه و نسخه چاپی رو مطالعه کنید.
Fatemeh a.m.
ژاک قضا و قدری شخصیتیه که با توجه به عقیده‌اش مبنی بر اینکه هر چیزی که اتفاق می‌افته رو اون بالا از پیش نوشته‌ان، ازش انتظار نوعی رفتار منفعلانه می‌ره با این وجود گاهی از ژاک رفتارهای بی‌باکانه می‌بینیم از این جهت که به تقدیر اعتقاد داره و حتی اگه صدمه‌ای ببینه در مسیرش راضیه. داستان مجموعه‌ای از داستان‌های مختلفه که خاطره هستن و البته تقریبا موازی پیش می‌رن. اما به عنوان مخاطب من کتابهایی که نویسنده به صورت مستقیم با خواننده حرف می‌زنه پسندم نیستن و دیدرو اولین و بنیان گذار این مکتب بوده انگار. داستان با داستان عشق و عاشقی ژاک شروع میشه و اینقدر وسط خاطره‌اش وقفه می‌افته که تا انتهای کتاب هم کامل نمی‌‌شه و من الان حتی دقیقا یادم نیست که سرانجامش چی شد؟ کتاب طنازی‌های ظریف و سنجیده‌ای هم داشت. یک چهارم انتهایی کتاب از نظر من به قوت قبل نیست...
joybar
خیلی خوب و در عین داستان گوئی، شما را درگیر فلسفه می‌کند.
kondory
گرونه وقتی ارزون شد میخرم
/
این روزها به ویژه در آثار تالیفی از این دست روایت‌ها (بامزگی‌های داستانی و...) زیاد به‌چشم می‌خورد. در اینجا برخلاف نمونه‌های دیگر، شوخی‌ها و اندرز‌ها حد‌و‌اندازه دارند. انتخاب شخصیت‌های بازیگوش و جنس رابطه ژاک و اربابش و فضای نامتمرکز و کولی‌وار، در باور‌پذیری و سرخوشی روایت نقش دارند. ظرافت‌های بیانی و پشتوانه ادبی دیدرو حتی اگر در لحظاتی لوس به نظر بیاید، تحسین‌آمیز و مبارک است.

حجم

۲۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۲۴۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۱۲۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد