نظرات کتاب مقدمه‌ای بر انقلاب اسلامی
کتاب مقدمه‌ای بر انقلاب اسلامی اثر صادق زیباکلام

کتاب مقدمه‌ای بر انقلاب اسلامی

امتیاز:
۲.۰از ۲۱ رأی
۲٫۰
(۲۱)

نظرات کاربران

سینا
من کاملا با نظر دکتر مخالف ام
0
Pūyān
برای منی که پس از انقلاب متولد شدم، مطالعه‌ی تاریخ انقلاب شبیه اینه از روایت افرادی رو بشنوم که در این حکایت مولانا سعی می‌کردند فیل تاریکخانه رو توصیف کنن. «پیل اندر خانه تاریک بود عرضه را آورده بودندش هنود از برای دیدنش مردم بسی اندر آن ظلمت همی شد هر کسی دیدنش با چشم چون ممکن نبود اندر آن تاریکی‌اش کف می‌بسود آن یکی را کف به خرطوم او فتاد گفت همچون ناودان است این نهاد آن یکی را دست بر گوشش رسید آن برو چون بادبیزن شد پدید آن یکی بر پشت او بنهاد دست گفت خود این پیل چون تختی بدست همچنین هر یک به جزوی که رسید فهم آن می‌کرد هرجا می‌شنید» توصیف فیل تاریکخانه، اون هم تازه در حالتی که همه لزوماً راستگو هم ممکنه نباشن؛ بلکه احتمال داره در آن‌چه از فیل احساس کردند رو عامدانه مورد تحریف و اغراق هم قرار بدن! مثلاً اونی که به گوش‌های فیل دست گذاشته بیاد تعریف کنه که نه فقط با یک بادبزن، بلکه با بزرگ‌ترین بادبزن جهان روبه‌رو شد که می‌تونست طوفان درست کنه!! بعد تازه بیاد و جلوی بقیه رو هم بگیره و نگذاره اون‌ها توصیفات خودشون از اون فیل رو ارائه بدن! اکثر کتاب‌هایی که در ایران در مورد تاریخ انقلاب اسلامی تألیف می‌شه، مشابه همون ایدئولوژی «ابربادبزنِ طوفان‌ساز تاریکخانه» هست! حالا این یکی کتاب ظاهراً داره «ناودان تاریکخانه» رو توصیف می‌کنه! باز حتّی نمی‌تونم مطمئن باشم که دیدگاه این کتاب هم صادقانه (و نه حتّی کامل) هست؛ فقط می‌تونم بگم که زاویه‌ی دیدش فرق داره با زاویه‌ی دید «ابربادبزنِ طوفان‌ساز تاریکخانه»!
سپهر
برای شمایی که پس از انقلاب متولد شدین، مطالعه تاریخ انقلاب از اوجب واجباته، تاریخ هم علمه، خوندنش و فهمیدنش هم ذهن میخواد و سخته یه کم، ولی کاری که شما کردین یا خیلی از دوستان میکنن و با گفتن جملاتی مثل"تاریخ رو قوم برنده مینویسن" سر و تهش رو هم میارن، خیلی آسون تره. من جای شما باشم راه سخت تر رو انتخاب میکنم!
هفتصد و چهل و نه
بعید میدونم به خودشون جواب داده باشن ممکنه دوستی که در جوابش گفتن" دقیقا" پیامشون رو پاک کرده باشن
کاربر 2834690
تمثیل خوبی بود
سید
واقعا فکر چی رو کردید اینو پیشنهاد دادین اونم 17000 تومن
arys
من دیروز توی کتاب فروشی این کتاب و خواستم بخرم با قیمت ۱۷۰۰۰ تومان. گفتم نسخه الکترونیک ارزون تره و اونو میخرم. ملاک قیمت گذاری در طاقچه چیه؟؟
مهدی
تا قبل از خوندن این کتاب فکر میکردم تنها دلیل وقوع انقلاب موج اسلام گرایی و رهبری خمینی بوده ولاغیر. این کتاب انقلاب ایران را در بستر اتفاقات تاریخی ایران نشون میده. واقعا مدرسه و دانشگاه و صداوسیما چقدر جانبدارنه و سانسور شده انقلاب را به ما معرفی کردند.
کاربر ۴۲۶۹۶۶۳
احسنت😍😍👏👏
|قافیه باران|
احسنت mahdi
arash
مزخرفترین کتابی که خوندم بود انصافا ادم منتقد رژیم باشه ولی مثل مهاجرانی با سواد و با انصاف باهش
ساعدی
صادق زیبا کلام همه چیش به فناست اینکه دیگه کتابشه

حجم

۳۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

حجم

۳۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد