نظرات کتاب بابک خرم دین
کتاب بابک خرم دین اثر سعید نفیسی

کتاب بابک خرم دین

نویسنده:سعید نفیسی
انتشارات:انتشارات پر
امتیاز:
۴.۴از ۸ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

arash
تا اونجا که من مطالعه کردم در مبارزات ایرانیان با اعراب متجاوز بعد از شکست قادسیه تنها یک عامل دلیل شکست مکرر ایرانیان بود و آن هم خیانت هموطن ها و از آن بدتر خیانت همرزمان خودشان بود. بابک و افشین و مازیار هر کدام با خیانت دیگری به دست خلیفه کشته شدند و نفر آخر هم خلیفه با این دلیل که "تو به هموطن خودت رحم نکردی پس بر تو اعتمادی نیست" کشت. و مورخ نقل کرده که بعد از کشته شدن این سه مبارز خلیفه دخترهای آنان را در سه اطاق قرار داده ابتدا دو رکعت نماز شکر میخواند سپس شراب میخورد و به دختر یکی از این سرداران تجاوز میکرد و سپس همین کار را تکرار میکرد و به این روش بعد از کشتن دشمنانش به دختران آنها هم رحم نکرد. سه سرداری که اگر دست از رشک و حسد بر میداشتند و متحد میشدند مسیر تاریخ را عوض میکردند. متاسفانه این خصلت حسادت همچنان با قدرت دربین مردم ما هست حتی در بدترین شرایط نسبت به همدرد خود هم حسادت میکنند. به امید پیشرفت فرهنگی که اصولا غیر از جا افتادن فرهنگ کتابخوانی راه دیگری نمیشناسم و آن هم نه فقط خواندن عقاید موافق خود بلکه نترسیدن و خواندن عقاید مختلف و تحقیق و تفکر. به امید روزی که همه ما به کسانی که عقاید مخالف ما دارند مجال صحبت بدهیم و به فکر حذف مجازی یا حتی واقعی مخالف عقیدتی نباشیم. چه غرب وقتی از منجلاب قرون وسطی بیرون رفت که اکثرا مصداق این جمله معروف شدند که میگوید" من با تو مخالفم اما جانم را گرو میگذارم تا تو بتوانی حرفت را بزنی " ( نقل به مضمون)
ریحان
در جواب جناب صالح می‌خوام بگم اینطور نبوده که بابک هر مسلمانی رو که سر راهش قرار می‌گرفته، می‌کشته‌. بیشتر منابعی که الان در اختیار ما قرار داره، به دست دشمن و از روی غرض نوشته شده. از طرفی با حمله اعراب به ایران، اینطور نبوده که همه ایرانیها سریع مسلمان شده باشن، روند مسلمان شدن نیاکان ما چندین قرن طول کشیده. بابک علیه هموطنانش نمی‌جنگیده، بلکه در برابر خلفای ظالم عباسی می‌جنگیده که خودشون از دین ناب اسلامی دور شده بودن و مردم رو زیر یوغ خود گرفته بودن.
کتابخوان ساده
خیانت ایرانی به ایرانی ریشه تاریخی داره ک همه تاریخ اثرش هست مثلا سلطان جلال خوارزمشاه داشت بر مغول ها چیره میشد اما بقدری بهش خیانت شد و سردارهاش بخاطر پول و رشوه ولش کردن اواره هند و ایران بود اخر هم تو گمنامی از دنیا رفت یا سلمان فارسی ک تاکتیک های ارتش ایران رو به اعراب گفت خیانت با تاریخ این کشور عجین شده
hunter.boy
به همان علت که الان با ادیان دیگر در کشور خودمون صحیح رفتار نمیشه و آزادی ندارند قانون همه زمان ها برای دین است

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

حجم

۱۹۹٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد