نظرات درباره کتاب فرهنگ و هویت: تاریخ، نظریه و کاربرد انسان‌شناسی روان‌شناختی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فرهنگ و هویت: تاریخ، نظریه و کاربرد انسان‌شناسی روان‌شناختی اثر چارلز لیندولم

نظرات کاربران درباره کتاب فرهنگ و هویت: تاریخ، نظریه و کاربرد انسان‌شناسی روان‌شناختی

انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۰ رأی
۴٫۴
(۱۰)
محمود
ترجمه خوب و قابل فهم بود. اما من به دو دلیل بیشتر از چهل صفحه از کتاب نخواندم. دلایل را ذکر می‌کنم تا شاید مفید واقع شد. یک، اینکه کتاب حداقل تا جایی که من مطالعه کردم به شدت بر جامعه آمریکا تمرکز دارد و اکثر مثال‌ها و توصیفات از جامعه آمریکا استخراج شده، که این امر برای من خیلی خوشایند نبود. دو، ارایه اطلاعات بی‌فایده «برای من» بود. تصمیم من برای شروع این کتاب برای آشنایی با نظریه‌ها و چهارچوب‌ها بود؛ موضوعاتی که دروازه‌ای برای آشنایی من با این علم باشد. اما خب اطلاعاتی که ارائه شده بود بنظرم بیشتر برای شخصی که به صورت تخصصی در این حوزه مطالعات می‌کند نوشته شده. در هر صورت نه کتاب را به صورت کامل مطالعه کرده، و نه این حوزه تخصص بنده است که بخواهم نسبت به کتاب نظری بدهم. ترجمه را نسبتا خوشایند دیدم و نکاتی که مرا از خواندن کتاب منصرف کرد را شرح دادم. نمونه کتاب را نخواندم من، اما حتما قبل از شروع، مطالعه کنید و نظرات را نسبت به کتاب در سایت‌های مختلف اندکی بررسی کنید.
Musyo Rahim
سلام دوست عزیز من الان داشتم نظرات شما را در مورد کتابهای مختلف نگاه می کردم، جالب است که در مورد تمام کتابهایی که خوانده اید، نظرات مبسوط ارایه داده اید. برایم جالب بود.
جستجوگر
همانطور که در شرح است کتابی است دز باب روان‌شناسی انسان شناختی. نویسنده که خود در این زمینه استاد دانشگاه است ابتدا مروری دارد بر آرا فلاسفه در زمینه هویت انسان و فرهنگ از افلاطون تا ارسطو و روسو و لاک و کانت و هگل و مارکس و جامعه شناسان برجسته چون وبر و دورکیم و بعد روانشناسان جریان ساز مانند فروید و مکتب فرانکفورت. و بعد در باب تاریخ انسان شناسی و بزرگان این مکتب و نظریات مختلف این دیدگاه از گشتالتی تا کارکردگرا و ساختارگرا. در فصل آخر هم تحلیل جامعه شناختی جالبی از جامعه آمریکا دارد. ترجمه قابل قبول است و بیان نویسنده روانه گرچه در قطعاتی شاید میشد خوشخوان تر باشد. کتابی است معتبر با ارجاعات به کتب و مقالات معتبر.
کاربر ۶۸۸۳۰۲
کتاب خوبیه اما در نسخه الکترونیکی کمی بهم ریخته است و شور خواندن رو خاموش میکنه
حسین
کتاب خواندنی هست

حجم

۱۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

حجم

۱۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۷۲۰ صفحه

قیمت:
۳۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد