نظرات کتاب شهر کوچک ما
کتاب شهر کوچک ما اثر احمد محمود

کتاب شهر کوچک ما

۳٫۶
(۱۱۰)

نظرات کاربران

من
چرا اینقذر اثار اقای محمود کمه(در واقع فقط همین یه اثر رو گذاشتید). کتاب همسایه‌ها یکی از بهترین آثار ایشونه که من اینجا ندیدم.
فاطمه
سلام لطفا کتاب زمین سوخته آقای محمود رو اضافه کنید
Mehdi Kazemi
خانم من کتاب همسایه ها از سال ۵۳ که چاپ شد دیگه تجدید جاپ نشده ، هر چند که واقعا حیفه و جزو آثار ارزشمند ایرانه شاید شما افست رو دیدید در بازار، ضمنا با اون همه توصیفات و … معلومه چاپ نمیشه اینها کتابهای مدیریت رو سانسور میکنند چه برسه به ادبیات و داستان !
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
قبل انقلاب ممنوع شده وهمینطور بعدش
☺ میلاد
چقدر مظلوم بودن مردم جنوب و هنوزم هستن. هنوزم بشکه بشکه نفت میکشن بیرون و میفروشن و میخورن و مردم خرمشهر و آبادان هر روز محروم تر میشن. از نظر ادبی به نظرم متن بیش از حد اصطلاحات محلی داشت که فهم داستان رو سخت میکرد و جمله ها بیش از حد کوتاه بودن. در کل تکنیک نویسنده رو نپسندیدم. اما بهترین توصیف و سمبل به نظر من توصیف سایه ی دکل بود که روی خانه ها می افتاد و نماد هوشمندانه و قشنگیه از سایه ی ظلم روی زندگی مردم
۰۰۱
مردم جنوب سختی دارند اما آسانی هم هست(خودم مال جنوبم)
zeynab_m91
توصیفتون کامل بود👌
☺ میلاد
بله اینجوری شاید بهتر بود. خواهش میکنم فقط نظرمو گفتم
Reza Haghighi
بهترین رمان احمد محمود همسایه ها هست و تمام افراد این داستان همون شخصیت های همسایه ها هستند. اگر همسایه ها رو خونده باشید این داستان براتون ملموس تر هست و بهتر درکش میکنید.
Toobakiani
داستانی کوتاه درباره زمین‌خواری به شیوه مدرن و کاملاً قانونی... اگر «همسایه‌ها»ی احمد محمود فقید رو مطالعه کرده باشید تعدد شخصیت‌های کتاب براتون نامأنوس نخواهد بود. جالبه... هر چی می‌گردی توی اپ های کتاب‌خوانی، اثری نمی‌بینی از احمد محمودِ مظلوم واقع شده و اگر هم که هست خیلی کم در حد داستان کوتاه و نقدهایی که صرفاً پیرامون داستان های کوتاه ایشون انجام گرفته . الحق که شباهت زیادی هست بین یاد و نام فوق العاده کمرنگش در میان اهالی کتاب و مظلومیت سرزمینی که در کتاب هاش از آدم ها و حال و هواش یاد کرده. «می‌دیدم این تجارب روی دوشم سنگینی می‌کند و می‌دانستم در مملکت ما، نوشتن و چاپ کردن، دو مقوله‌ی جدا هستند. گاهی اثری خلق می‌شود، اما به دلایل مختلف سال ها می‌ماند و چاپ نمی‌شود، پس نوشتن را آغاز کردم» به نقل از کتاب همسایه با بیگانه ها نوشته محمد مفتاحی. در آخر وظیفه دارم که توصیه کنم شمای کتاب خوان عزیز را به احمد محمود خواندن. بگردید و پیدا کنید آثارش رو... به این اپ های وابسته اکتفا نکنید درباره ش بخونید... اون وقته که با خودتون دعواتون میشه که یعنی من واقعاً تا الان داشتم چیکار می کردم؟!
thmoosavi
چقدر دلم برای یک داستان که خط زندگی رو دنبال کنه تنگ شده بود.همینطور برای جنوب و مردم خونگرمش.شیوه نثر جالب بود,با همون شیرینی لغات محلی جنوب به علاوه پرداخت بینظیر صحنه ها.شیرین و گس مث خارک…
Mathilda
یک پنجمش رو خوندم ولی جذبم نکرد که ادامه بدم...😕
کاربر ۳۷۲۶۴۳۷
" همسایه ها " و "مدار صفر درجه" ایشون مطالعه کنین خیلی جذاب هستن این دو اثر
Mathilda
دقیقا... زیادی هم یکنواخت بود
باب_ اسفنجی
منم نتونستم بخونم. اصلا لحن داستان از اول بد بود به نظرم. اون مدل به کار گیری افعال واقعا آزاردهنده ست.
سعیدا
به به/ خیلی عالی/ چه زبانی/ چه قصه‌ای/ چه روایتی/ بی‌نهایت زیبا.
Mohammad Bagheri
داستان خوبی بود، ارزش مطالعه داره.
P.H
نثر زیبایی داشت و داستانی غم انگیز
marzieh
غمگین و تأمل برانگیز

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد