نظرات درباره کتاب آب هرگز نمی‌میرد و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب آب هرگز نمی‌میرد اثر حمید حسام

نظرات کاربران درباره کتاب آب هرگز نمی‌میرد

نویسنده:حمید حسام
انتشارات:انتشارات صریر
امتیاز:
۴.۷از ۳۳۶ رأی
۴٫۷
(۳۳۶)
علی پورمیرزایی
امروز مطالعه کتاب رو به اتمام رساندم و امروز خبر شهادت ش را شنیدم 😢 ان شالله با سقای کربلا و همرزمانش همنشین باشد
کتاب خوان
من هم واقعا شوک شدم در نظرم هم نوشتم
خانمِ شهید
من کتاب را نیمه خواندم و بعد کرونا گرفتم و نیمه ماند. همش در زمان خواندن، میگفتم که چقدر حیف شد شهید نشدند، اما حالا با این خبر شوک شدم😭😭😭. نمیدونم چرا ولی خیلی ناراحت شدم
کاربر ۱۴۵۴۶۴۶
۱۳ روز از ۱۳ فروردین می‌گذره و حاجی دیگه پر کشیده... پر کشیده و حالا دارم میشناسمش... و حس می‌کنم مثه شهید سلیمانی وقتی پرکشید تو چه خواب بی ارزشی بوده‌ام... اوایل کتاب احساس می‌کنی داری از یه آدم عادیِ عادی می‌شنوی حتی یه بار پیش خودم فکر کردم فاصله ی زیادی بین من و او نیست و کمی بعد به این حرف بی اساس خودم خندیدم و گریستم. انگار این کتاب درباره ی خود شهید نیست و قشنگیش همینه فقط خود آقای سلگی جذبتون نمی‌کنه چیزی دیگری که اون هم مهمه شهدای زیادی هستن که لحظه به لحظه لابلای ورقهای این کتاب اونهارو خواهید شناخت؛ به اون‌ها علاقه مند می‌شین و چند صفحه ی بعد اونهارو از دست می‌دین... آب هرگز نمی‌میرد 😔❤
کتاب خوان
وقتی کتاب را می خوندم احساس می کردم هم پای شهید سلگی همه جا می روم و به ویژه با اون بسیجی که روی شیشه اتوبوس می نویسد"اب هرگز نمی میرد" صحبت می کنم .
♡shabnamak♡
اخ از این گردان ابالفضل 😔 چقدر ما دور میفهمیم دور و برمون چه خبره چقدر ما ‌دور میفهمیم کیا تو دنیای ما وجود دارن ،چه بزرگ مردایی که دور شناخته میشن . واسه ی ما داغ شد شهادتشون و واسه ایشون سعادت . خوشا به حالشون .
میـمْ.سَتّـ'ارے
با این کتاب زندگی کردم با میرزا محمد و گردان ابالفضل... خبر شهادتشون من رو به شوک خیلی شدیدی فرو برد تا چند ساعت تو بهت بودم... و وقتی به خودم اومدم، فهمیدم که بزرگمرد دیگری از بین ما پر کشید.‌..
امیرحسین فصیحی
سلام بر شهید. مطالعه این کتاب خالی از لطف نیست. در برنامه های مطالعاتی تون حتما قرار بدید. من نسخه چاپی بعد از رونمایی کتاب وقتی خود شهید و آقای حسام پشت میکروفون درباره ی کتاب صحبت میکردن گرفتم. خداروشکر کشور ما سوپرمن های واقعی داره نه تخیلی!
کاربر ۳۱۳۸۷۱۲
متاسفانه در حال حاضر دزد های واقعی هم داره که جوون هارو در خط خودشون شهید کردن😒
۶۶٣٧۶٩
شهادتت مبارک
یا فاطمه زهرا (س)
با جمله ی زیباتون بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم 🥺😢😭 سپاس از شما🙏🏻🙏🏻
sami
سردار ،شهادت گوارای وجودتان 🌷
🌸🧕🏻🌸
شهادت مبارک سردار بزرگ ❤ سردار سلگی عزیز صبح امروز به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد. تسلیت به همه‌ی دوستداران ایشان...
ramtin
شهادت سردار جانباز ۸ سال دفاع مقدس را به خانواده عظیم الشأن ایشان تبریک عرض مینمایم. درود بر ره روان کربلا
میـمْ.سَتّـ'ارے
آب هرگز نمی میرد روایت مردانگی و غیرت جوانان این مرز بوم است از زبان سردار میرزا محمد سُلگی به قلم حمید حسام. میرزا محمد زنده موند تا داستان مردانگی ها و غیرت همرزمانش رو برای ما تعریف کنه و چه رسالتی بهتر از این رسالت زینبی. داستان در سه بخش روا یت می شه دوران کودکی و نوجوانی، جنگ، و مجروحیت و سفر به آلمان و پذیرش قطع نامه و عملیات مرصاد. برخلاف کتابهای خاطرات دیگه در پایان هر فصل تصاویر مربوط به اون فصل آورده شده که در نوع خودش خلاقانه است. برای درک بهتر میتونید اول عکسها مخصوصا نقشه ها رو ببینید بعد فصل مربوطه رو مطالعه کنید. در ابتدا گریز کوتاهی به دوران کودکی و نوجوانی میرزا محمد زده میشه دورانی که همراه است با تربیت و درسهای بزرگ کاکه. و عجب بزرگ مردی بود کاکه! حقا که از چنین پدری چنین پسری باید... اما مهم تر از همه نون حلال و تربیت پدر و مادر چقدر تاثیر داره بر شخصیت انسان، که ما به عینه تاثیر تربیت کاکه رو بر میرزا محمد می بینیم. و بعد ماجرای اصلی یعنی جنگ از زبان فرمانده ی گردان ابالفضل لشگر انصار الحسین همدان شروع می شه و در آخر هم اشاره ای به زندگی میرزا بعد از مجروحیتش و نقش بزرگ و حیاتی میرزا در عملیات مرصاد میشه. روایت جنگ روایت پهلوانان خوش غیرت این سرزمینه، علی چیت سازیان، ستار ابراهیمی، حسن تاجوک، احمد مولوی،حسین کیانی، مطلب قیصری، مهدی کیانی، حسین همدانی و هزاران هزار پهلوان دیگه که به خاطر تعدد افراد متاسفانه نام بعضی هاشون در خاطرم نمونده. جنگ محل کشف استعداهاست، اگر کسی فرمانده ی جنگه به خاطر استعداد و لیاقتشه و دیگر هیچ... و ما این مسئله رو به روشنی در مورد میرزا محمد میبینیم رشدش و شکوفا شدن استعدادش در رهبری و فرماندهی رو به خوبی می بینیم... حمید حسام با هنرمندی خاطرات میرزا محمد رو به نگارش درآورده. از عملیاتهایی که گردان ابالفضل در اونها شرکت داشته گفته شده، از تمرین ها و امادگی شون برای جنگ، از اخلاص و ایثار و فداکاریشون و از عشقشون به علمدار با این وجود دوست داشتم کمی بیشتر به عملیاتها پرداخته می شد نام و رمز و سالشون با دقت گفته می شد، در این صورت کتاب بسیار غنی تر می شد. گاهی پیش میومد که روایت عملیات رو میخوندم اما از نامش خبر نداشتم. البته اگر کسی مختصری از جنگ بدونه برا اون مشکلی ایجاد نمیشه. کتاب پی نوشت های بسیار جذابی داره که در مورد یک ماجرا علاوه بر روایت حاج میرزا، روایت کتاب، روایت های دیگه ای از زبان کسانی که در اون ماجرا حضورداشتند آورده شده که این هم در نوع خودش خلاقانه است. کتاب بسیار نو و جذابی بود و خواندنش بسیار لذت بخش. اگر میخواید حماسه دلاورمردی های شیرمردان همدان رو بخونید در مورد جنگ و فرماندهان اطلاعات به دست بیارید این کتاب گزینه بسیار خوبیه. پ ن۱: این کتاب ، کتاب مسابقه ی کتاب قهرمان هست بعد از خرید از طاقچه کدش براتون ارسال میشه، جزییاتش رو میتونید سرچ کنید، البته من خودم بعد از خرید متوجه شدم. پ ن ۲:یگان های نظامی در این کتاب بارها تکرار شده که دونستنش به درک بهتر کتاب کمک میکنه، برای طولانی تر نشدن این نظر در ادامه میگذارمش. 📌 ممنون که وقت گذاشتید و خواندید، عذرخواهم به خاطر طولانی بودن نظر🙏
کاربر ۳۱۸۲۲۱۳ Sadat
سلام و سپاس ازاینکه تجربیات و‌پیشنهادات در خصوص مطالعه کتابها رو در اختیارمون میزارید این ی راهنمایی . و کمک خوبی میتونه باشه .
میـمْ.سَتّـ'ارے
بله همین طوره...
Naghme~gh🌹
کتاب« دا»هم خارق العاده هست
sepme
خواندن این کتاب، تجربه منحصر به فردی برام بود. تا الان چند کتابی درباره دفاع مقدس خوندم؛ اما به نظرم اون چیزی که این کتاب رو از بقیه متمایز می‌کنه، نشون دادن وجه‌های عقلانی و عرفانی جنگ در کنار هم‌دیگه هست. اگر کتاب‌هایی مثل «خاک‌های نرم کوشک» یا «سلام بر ابراهیم» روی جنبه معرفتی جنگ تمرکز می‌کنن یا کتاب‌هایی مثل «سرباز سال‌های ابری» بیشتر روی جنبه تاکتیکی جنگ تمرکز می‌کنن؛ فکر می‌کنم این کتاب توأمان هر دو رو پوشش می‌ده. شاید بی‌راه نباشه اگر بگم تازه فضای جنگ و اتفاقات حول و حوش اون رو با این کتاب درک کردم... انگار واقعا با حاج میرزا در جلسات توجیهی شرکت می‌کردم و باهاش کنار فرمانده‌ها و رزمنده‌ها قدم می‌زدم و تصمیم‌هاشون رو درک می‌کردم...
M.S.H
از نظر من این کتاب واقعا عالی بود. از بین کتاب هایی که تا حالا خواندم این کتاب رو طوری دیگه دوست دارم. مخصوصا شخصیت سردار حاج میرزا محمد سلگی را .... پیشنهاد میکنم که بخونید و لذت ببرید شادی روح شهدا صلوات .الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
mehrdad damerchli
انا لله و انا الیه الراجعون . شهادتت مبارک سردار . سلام ما رو برسان به حاج قاسم و بقیه شهدا
رضا
از بین کتابهای دفاع مقدس بهترین است
شهـــ گمنام ــــید
از خوندن این کتاب بی نهایت لذت بردم....
sunlight
با این کتاب نهایت مظلومیت شهدا رو میشه لمس کرد به نظرم در شرایطی که همه ی چیز به نفع رژیم بعث بوده تنها خون این شهدا بوده که موازنه ی قدرت و به هم ریخته.
seyed
خیلی کتاب خوبی بود. مخصوصا برای کسانی که اصلا جنگ رو ندیدن و چیزی از جنگ نمیدونن. حتما بخونین
Z.shanazari
عالی بود این کتاب، عالی با این کتاب خندیدم و بیش از همه گریه کردم، از این همه شجاعت، از همه بی ریایی و .... و مبهوت میشدم از عظمت خدا در امداد های الهی که رزمنده ها وقتی فکرش رو هم نمیکردن به سراغشون اومد حالا دیگه هر وقت قران یا دعایی میخونم دوست دارم به شهید هدیه بدم روحت شاد حاج میرزا محمد سلگی
m
به نظر من این کتاب ها رو باید بیشتر کنن و این زندگی ساده ی رزمندگان رو به نمایش بذارن
N
کتابی زیباااا ،روان، شیرین، تلخ، غمگین، جذاب وفوق العاده. با شهادت هر کدوم از شخصیت های داستان که خصوصیاتشون ذکر شده بود فهمیدم که چه فرشتگانی آسمانی شدن.
قافله
من نسخه چاپیش رو خوندم، قلم بسیار روان و جذاب نویسنده و همچنین روایتگری حاج میرزا از آن حماسه ها خواننده را تا سالها دور و کنار رزمنده های میبره و با شادیهایشان شاد و با غم هایشان غمگین میکند. خوش بحال شهدا...
عاشق شهدا
عالی بود.چون اولین بار بود که خاطرات جنگ را از زبان یک فرمانده که هشت سال کامل حضور در جبهه داشته می شنیدم.و روایت عملیات مرصاد که تازه متوجه شدم قهرمانش میرزا محمد بوده است.
مهربان زهرا
خاکیان بالا تر از افلاکیان می ایستند... عشق از انسان چه موجود عجیبی ساخته است!

حجم

۱۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

حجم

۱۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۶۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۸صفحه بعد